Hoofdmenu:
Reistip voor autoliefhebbers: een begrip, de “LOGIS”
“Autoliefhebbers “ is steeds een koele minnaar geweest van de grote hotelketens a la “Holiday Inn” , Novotel of andere op onze verplaatsingen en uitstappen. Niet dat je daar niet goed terecht komt of niet kan rekenen op een correcte services, verre van. Maar wij hebben het meer voor de persoonlijke “touch”, de ontdekking en jawel het culinaire verhaal van een lekker streekgerecht of een nog niet eerder geproefd wijntje of lekker biertje. Daarom ook dat we, wanneer het enigszins kan opteren voor een “Logis” . Die eerder kleine hotels, meestal een beetje buiten de grote steden met “de patron” aan de haard en “ la patronne” voor de service. Cliché , zult u zeggen , misschien, maar alvast ik weet dat je er altijd goed terecht kom.
De Logis hotel-
Als eerste keten van onafhankelijke hotel-
In 1948, sluiten drie mannen met verschillende achtergronden een partnerschip waarbij ze het eerste Logis Hotel van Auvergne certificeren. Ze hebben een gemeenschappelijk doel, namelijk hotel-
De 4 basispijlers van de Logis
Alle Logis zijn verschillend en demonstreren een sterke individualiteit. Ze delen echter eenzelfde mentaliteit die heel erg geapprecieerd wordt door een cliënteel dat op zoek is naar plezier, welzijn en avontuur:
1. Een gepersonaliseerde, zorgzame en spontane ontvangst zorgt onmiddellijk voor vertrouwen en een duurzame relatie.
2. Accommodatie die kwaliteitsvol comfort combineert met moderne faciliteiten in een authentiek maar toch trendy kader.
3. Regionaal geïnspireerde gerechten, op basis van lokale producten, gesterkt door een stevige dosis “savoir-
4. Een uniek aanbod om het verblijf van hun klanten te verrijken met gepersonaliseerde raad voor sightseeing en ontdekkingstochten in de buurt.
Met een goede prijs/plezier/ kwaliteitsverhouding, zijn de Logis een positief alternatief voor hotelketens. Zij blijven altijd een betrouwbare, warme en comfortabele referentie. Hun belangrijkste doelgroep zijn de “hedonisten”, mannen en vrouwen tussen de 30 en 45 jaar die nood hebben aan een pauze in hun actieve leven, die belang hechten aan echte waarden, aan zeldzame en authentieke zaken, die sociaal zijn of nog die een land en zijn natuur willen ontdekken.
Voor de auto-
Reserveren is eenvoudig en een deel van de ontdekking, geen gedoe met “boekingsites of touroperators. Meestal volstaat een telefoontje met de patron en die vind je op:
De website www.logishotels.com die in 2012 kon rekenen op meer dan 4,1 miljoen unieke bezoekers (17% meer dan in 2011). De site is beschikbaar in 6 talen, beschikt over een kaart die de etablissementen situeert over heel Europa en presenteert elk hotel met foto’s en commentaar. Alsook alle huidige promoties voor reisjes tegen een zacht prijsje. De klanten die onderweg zijn kunnen tevens een hotel vinden op hun smartphone.
Wie op zoek is naar een verblijf op maat, kan zich baseren op thematische pictogrammen die helpen om de Logis te kiezen die het best aan de behoeften van de klant beantwoordt : charme, welzijn, gastronomie, leren, sneeuw, sport en ontspanning, zee, water, rust, speciaal, familieverblijf of nog de authentieke ‘Auberge de Pays”. Ook verblijven waarbij de nadruk rust op vissen, wandelen of fietsen staan op het menu.
De Internationale Logis Gids 2013, uitgegeven in 6 talen, introduceert de 2.600 hotel-
Dus als je van plan bent om binnenkort de classic car weer van onder het winterstof te halen of de kap van de cabrio weer naar beneden haalt en je bent op zoek naar een overnachtingsplaats of een culinaire stop voor je rally of ontdekkingstocht denk dan eens “LOGIS” Plan je al de vakantie dan is het ook beslist de moeite om eens te gaan grasduinen op de website. Je vind er naar ieders smaak en budget en op bijna alle populaire plaatsen voor aangename en ontspannen vakanties in Belgie, Frankrijk, Spanje, italie, Luxemburg, Nederland, Duitsland en Andorra, wellicht binnenkort ook in de UK. en Ierland.