Reistip Logis - autoliefhebbers 2013

Zoeken
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Reistip Logis

Life Style auTo > Logis


Reistip voor autoliefhebbers: een begrip, de “LOGIS”

“Autoliefhebbers “  is steeds een koele minnaar geweest van de grote hotelketens a la “Holiday Inn” , Novotel  of andere op onze  verplaatsingen en uitstappen.   Niet dat je daar niet goed terecht komt of niet kan rekenen op een correcte services, verre  van.   Maar wij hebben het meer voor de  persoonlijke “touch”,  de ontdekking en jawel het culinaire verhaal van een  lekker streekgerecht of een nog niet eerder geproefd wijntje of lekker biertje.  Daarom ook dat we, wanneer het enigszins kan opteren voor een “Logis” .   Die eerder kleine hotels, meestal een beetje buiten de grote steden met “de patron”  aan de haard en “ la patronne”  voor de service.  Cliché , zult u zeggen , misschien, maar alvast ik weet dat je er altijd goed terecht kom.


De Logis hotel-restaurants,  waar gemak, comfort en gastronomie zich verenigen onder eenzelfde blazoen

Als eerste keten van onafhankelijke hotel-restaurant uitbaters in Europa en met meer dan 2.600 vestigingen verspreid over 8 landen, zorgen de Logis er altijd voor dat ze het beste aan hun klanten bieden voor de échte momenten van plezier. De Logis zijn verbonden onder eenzelfde kwaliteitscertificaat dat garant staat voor een gepersonaliseerde aanpak, een comfortabel onderdak alsook een inventieve en authentieke keuken. Allen laten ze zich inspireren door de regionale tradities en garanderen ze een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

In 1948, sluiten drie mannen met verschillende achtergronden een partnerschip waarbij ze het eerste Logis Hotel van Auvergne certificeren. Ze hebben een gemeenschappelijk doel, namelijk hotel-restaurants op het platteland houden. In november 1949 ziet de “Fédération Nationale des Logis de France” (de Nationale Federatie van de Logis van Frankrijk) het daglicht. De keten kent vervolgens snel succes en ontwikkelt zich verder in de Franse departementen om zich – op nauwelijks 20 jaar tijd – over het hele land te verspreiden. In april 2007, wordt de “Fédération Nationale des Logis de France” de “Fédération Internationale des Logis”.

De 4 basispijlers van de Logis

Alle Logis zijn verschillend en demonstreren een sterke individualiteit. Ze delen echter eenzelfde mentaliteit die heel erg geapprecieerd wordt door een cliënteel dat op zoek is naar plezier, welzijn en avontuur:
1. Een gepersonaliseerde, zorgzame en spontane ontvangst zorgt onmiddellijk voor vertrouwen en een duurzame relatie.
2. Accommodatie die kwaliteitsvol comfort combineert met moderne faciliteiten in een authentiek maar toch trendy kader.
3. Regionaal geïnspireerde gerechten, op basis van lokale producten, gesterkt door een stevige dosis “savoir-faire” van de kok.
4. Een uniek aanbod om het verblijf van hun klanten te verrijken met gepersonaliseerde raad voor sightseeing en ontdekkingstochten in de buurt.

Met een goede prijs/plezier/ kwaliteitsverhouding, zijn de Logis een positief alternatief voor hotelketens. Zij blijven altijd een betrouwbare, warme en comfortabele referentie. Hun belangrijkste doelgroep zijn de “hedonisten”, mannen en vrouwen tussen de 30 en 45 jaar die nood hebben aan een pauze in hun actieve leven, die belang hechten aan echte waarden, aan zeldzame en authentieke zaken, die sociaal zijn of nog die een land en zijn natuur willen ontdekken.
Voor de auto- en moto liefhebbers hebben ze meestal ook een speciaal plaatsje daar ze veelal over private parkeerplaatsen beschikken, soms zelfs garages, en ook vlot bereikbaar zijn voor wie op doorreis is of rondreist.


Reserveren is eenvoudig en een deel van de ontdekking, geen gedoe met “boekingsites of touroperators. Meestal volstaat een telefoontje met de patron en die vind je op:

De website www.logishotels.com die in 2012 kon rekenen op meer dan 4,1 miljoen unieke bezoekers (17% meer dan in 2011). De site is beschikbaar in 6 talen, beschikt over een kaart die de etablissementen situeert over heel Europa en presenteert elk hotel met foto’s en commentaar. Alsook alle huidige promoties voor reisjes tegen een zacht prijsje. De klanten die onderweg zijn kunnen tevens een hotel vinden op hun smartphone.

Wie op zoek is naar een verblijf op maat, kan zich baseren op thematische pictogrammen die helpen om de Logis te kiezen die het best aan de behoeften van de klant beantwoordt : charme, welzijn, gastronomie, leren, sneeuw, sport en ontspanning, zee, water, rust, speciaal, familieverblijf of nog de authentieke ‘Auberge de Pays”. Ook verblijven waarbij de nadruk rust op vissen, wandelen of fietsen staan op het menu.

De Internationale Logis Gids 2013, uitgegeven in 6 talen, introduceert de 2.600 hotel-restaurants van de Logis en de ‘Logis d’Exception’. De Gids van de Logis d’Exception 2013 presenteert op zijn beurt 23 zeer kwaliteitsvolle adressen in Frankrijk, Spanje en Italië. Je vind hem op heel wat vakantie beurzen en evenementen of bij de Logis zelf die hem gratis ter beschikking stellen.

Dus als je van plan bent om binnenkort de classic car weer van onder het winterstof te halen of de kap van de cabrio weer naar beneden haalt en je bent op zoek naar een overnachtingsplaats of een culinaire stop voor je rally of ontdekkingstocht denk dan eens “LOGIS”  Plan je al de vakantie dan is het ook beslist de moeite om eens te gaan grasduinen op de website. Je vind er naar ieders smaak en budget en op bijna alle populaire plaatsen voor aangename en ontspannen vakanties in  Belgie, Frankrijk, Spanje, italie, Luxemburg, Nederland, Duitsland  en Andorra, wellicht binnenkort ook in de UK. en Ierland.





 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu