Ford Ranger viert 10 jaar als best verkochte pick-up van Europa

  • Ford Ranger was in 2024 voor het tiende achtereenvolgende jaar de best verkochte pick-up van Europa en behield zijn segmentleiderschap met een indrukwekkend segmentaandeel van 43,6 procent
  • Europa kocht vorig jaar 60.400 Rangers – een stijging van 4 procent op jaarbasis. Vier markten zagen een marktaandeel van meer dan 50 procent, waaronder een recordaandeel in Duitsland
  • De compromisloze Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) voegt zich dit jaar bij de Ranger-line-up met het meeste koppel van alle productie-Rangers en een EV-actieradius van 43 km
LICENSE EXPIRES: In Perp – LICENSE BY: OLIVER LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits. B – All non-broadcast digital and online media. C – All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). D – All print media (newspaper, magazine etc) REGION: GLobal COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.

DUNTON, VK, 13 februari 2025 – De Ranger-pick-up van Ford Pro viert een decennium van leiderschap in Europa na 10 opeenvolgende jaren als het best verkochte voertuig in zijn soort te zijn geregistreerd.

Ranger was in 2024 goed voor bijna de helft van alle pick-upverkopen in Europa, 1 met een marktaandeel van 43,6 procent – een stijging van 1,3 procentpunt op jaarbasis – met een marktaandeel tot 54,2 procent en een groei tot 18,6 procentpunten in individuele markten. Ford Pro verkocht in 2024 60.400 Rangers in de hele regio – een stijging van 4 procent op jaarbasis.

Ford Pro brengt dit jaar een revolutie teweeg in de pick-upervaring met een andere aantrekkelijke Ranger-optie voor klanten in heel Europa: de geheel nieuwe Ranger PHEV. Het compromisloze geëlektrificeerde model biedt volledige Ranger-trekkracht, 2 Nettolading 3 en offroad-prestaties naast een rijbereik van 43 km voor alleen EV’s 4 en tot 697 Nm koppel 5 – het meeste van alle productie-Rangers.

Ranger PHEV introduceert ook Pro Power Onboard 6 aan de Ranger-serie, waardoor klanten tot 6,9 kW aan gereedschap of avontuurlijke uitrusting rechtstreeks van de boordaccu kunnen voorzien in plaats van een generator nodig te hebben. De productie van de Ranger PHEV is nu aan de gang in Silverton, Zuid-Afrika, en de eerste leveringen worden verwacht vanaf de lente van dit jaar.

ees hier meer over de geheel nieuwe Ranger PHEV in de nieuwe walkaround-video van Ford Pro: https://youtu.be/FP6NlnzmAro

“Het decennium van Ranger als Europa’s favoriete pick-up is gebaseerd op een diepgaand begrip van onze klanten en hoe ze hun trucks gebruiken – en onze geheel nieuwe Ranger PHEV zal elektrische energie gebruiken om de pick-upervaring naar een hoger niveau te tillen”, aldus Hans Schep, algemeen directeur van Ford Pro Europe. “De Ranger PHEV combineert meer koppel dan ooit tevoren, de mogelijkheid om gereedschappen en apparatuur met een hoog verbruik aan te drijven, zowel op een bouwplaats als op een camping, en de rijmogelijkheid om alleen EV’s te rijden voor een enorme stap voorwaarts in de productiviteit van pick-ups.”

Ranger was in 2024 goed voor meer dan de helft van alle pick-upverkopen in vier Europese markten: Ierland (54,2 procent), Duitsland (een marktrecord van 53,9 procent), Groot-Brittannië (52,4 procent) en België (50,1 procent).

Verschillende markten registreerden ook een aanzienlijke groei van het marktaandeel op jaarbasis, waaronder Polen (18,6 procentpunten), Spanje (9,3 procentpunten), Noorwegen (6,1 procentpunten), Groot-Brittannië (5,3 procentpunten) en Italië (3,4 procentpunten).

De eerste leveringen van de volgende generatie Ranger begonnen in 2023 na een ontwikkelingsproces waarin Ford Pro samenwerkte met klanten over de hele wereld om een pick-up te creëren waarop eigenaren kunnen vertrouwen voor hun bedrijf, gezinsleven en avontuur.

LICENSE EXPIRES: In Perp- LICENSE BY: Makerhouse LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits. B – All non-broadcast digital and online media. C – All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). D – All print media (newspaper, magazine etc) REGION: Europe COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait