Hollywood ontmoet de kunst van design en engineering: Orlando Bloom presenteert Porsche design-uurwerken en -brillen

Porsche Design is trots om aan te kondigen dat Orlando Bloom de nieuwe Brand Ambassador wordt voor de uurwerk- en brillencollecties van het merk. Bekend om zijn gevierde rollen in talloze films en beschouwd als een van de meest stijlvolle hoofdrolspelers van Hollywood, is Orlando Bloom ook een oude Porsche-liefhebber. Zijn waardering voor het uitzonderlijke design, de technische innovatie en de functionaliteit die Porsche Design definiëren, maakt dit tot een ideale samenwerking. In de nieuwe imagocampagne voor Porsche Design draagt Orlando Bloom het iconische Chronograph 1-uurwerk, samen met zeven geselecteerde modellen van de innovatieve zonnebrillen en brillen op sterkte van het merk.

“Het is een grote eer om Porsche Design te vertegenwoordigen als Brand Ambassador. Vanaf ons eerste gesprek was ik enthousiast over het idee van een partnerschap. Ik voelde meteen dat het Porsche Design-team en ik een gemeenschappelijke passie voor geweldig design en een vergelijkbare mentaliteit delen. Het merk heeft een unieke manier om het onmiskenbare design en de tijdloze elegantie van iconen als de Porsche 911 te vertalen naar lifestyle producten. Deze mix van op sportwagens geïnspireerde esthetiek, uniek erfgoed en exclusieve levensstijl fascineert me echt. Het is spannend om nu deel uit te maken van dit succesverhaal”, zegt Bloom.

“Orlando Bloom past perfect bij Porsche Design omdat hij echt onze levensstijl belichaamt, evenals onze gedeelde waarden van authenticiteit, stijl en een passie voor perfectie, die allemaal tot uiting komen in de toewijding die hij aan zijn vak heeft getoond. Als veelgeprezen speler met internationale aantrekkingskracht en populariteit over de hele wereld, zal Orlando de wereldwijde bekendheid en positieve perceptie van ons merk door Porsche Design verder versterken. We zijn zo trots om hem in ons team te hebben en kijken ernaar uit om samen te werken aan vele inspirerende en innovatieve projecten”, zegt Stefan Buescher, CEO van Porsche Lifestyle Group.

De 911 onder de horloges

Het hoogtepunt van de Timepiece-campagne is de Chronograph 1 – All Black Numbered Edition. Dit model is gebaseerd op de erfenis van de iconische Chronograph I, ontworpen in 1972 door F.A. Porsche, de ontwerper van de legendarische Porsche 911. Als de eerste volledig zwarte chronograaf bracht hij een revolutie teweeg in de horloge-industrie en was hij rechtstreeks geïnspireerd op het dashboard van de Porsche 911. In 2022 werd het volledig opnieuw ontworpen voordat het opnieuw werd uitgegeven door Porsche Design. Zoals alle Porsche Design-uurwerken wordt hij met de hand vervaardigd in de horlogefabriek van Porsche in Solothurn/Zwitserland, waar uitmuntendheid in autotechniek samensmelt met de kunst van het Zwitserse horlogemaken. De campagnevisuals, ontworpen in de stijl van de huidige Timepiece-campagne, worden gepresenteerd in de kenmerkende kleuren zwart en rood van het merk en werden opgevoerd naast de inspiratiebron van het horloge, de Porsche 911.

Een visionaire samenwerking

Het iconische P’8478-model, een van ’s werelds meest unieke brillenontwerpen, staat centraal in de brillencampagne, samen met zes andere zonnebrillen en receptstijlen uit de nieuwe Porsche Design Eyewear-collectie 2025. In 1978 en ontworpen door F.A. Porsche, maakte de Porsche Design P’8478 zijn sporen in de geschiedenis als het allereerste zonnebrilmodel met een systeem met verwisselbare lenzen. Dankzij dit innovatieve quick-release-mechanisme kunnen de druppelvormige 6-base curve-lenzen, geleverd in verschillende kleuren, gemakkelijk worden verwisseld, waardoor ze naadloos kunnen worden aangepast aan verschillende lichtomstandigheden. De P’8478 is gemaakt van extreem licht titanium en krasbestendig, vrijwel onbreekbaar polycarbonaat en combineert een innovatief ontwerp met maximale prestaties en duurzaamheid.

Over Porsche Design:In 1963 creëerde professor Ferdinand Alexander Porsche een van de meest iconische designobjecten uit de hedendaagse geschiedenis: de Porsche 911. In navolging van zijn visie om de principes en mythe van Porsche buiten de autowereld te brengen, creëerde hij in 1972 het exclusieve lifestylemerk Porsche Design. Zijn filosofie en designtaal zijn vandaag de dag nog steeds terug te zien in alle Porsche Design-producten. Elk Porsche Design-product staat voor buitengewone precisie en perfectie, overtuigt met een hoge mate van technologische innovatie en combineert naadloos intelligente functionaliteit en puristisch design.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait