- Hyundai Motor vult zijn veelgeprezen IONIQ line-up aan met een nieuwe, volledig elektrische SUV met drie rijen, die superieure ruimte, een uniek design en geavanceerde EV-technologie combineert.
- IONIQ 9 onthuld in Goldstein House in LA, een icoon van mid-century moderne architectuur. Dit weerspiegelt Hyundai Motor’s streven naar innovatie en leiderschap op het gebied van EV’s in de IONIQ-reeks.
- Indrukwekkende binnenruimte met volledig vlakke vloer, comfortzetels, draaibare zetels1 en een verschuifbare Universal Island 2.0-console om de passagierservaring te verbeteren.
- Aerosthetische’ styling en futuristische designelementen onderscheiden de IONIQ 9, inclusief gestroomlijnd dak en vlakke oppervlakken.
- De 110,3 kWh batterij met hoge capaciteit levert een WLTP-rijbereik van 620 km2 ; de geavanceerde E-GMP architectuur levert 10 tot 80 procent opladen in 24 minuten.3
- Praktische, toekomstgerichte technologieën, Features on Demand en AI-spraakherkenning4 bieden geavanceerde functionaliteit
- De IONIQ 9 wordt getoond op de LA Auto Show en is in de eerste helft van 2025 te koop in Korea en de Verenigde Staten; de uitrol voor Europa en andere markten is later gepland.
LOS ANGELES/SEOUL, 20 november 2024 – Hyundai Motor Company heeft vandaag de IONIQ 9 onthuld, een volledig elektrische SUV met drie rijen en een royaal interieur, waarin baanbrekend design en innovatieve EV-technologie samenkomen.
De IONIQ 9 werd onthuld in het iconische Goldstein House in LA, een gevierd voorbeeld van mid-century moderne architectuur. Deze unieke locatie weerspiegelt de visie van Hyundai Motor om de IONIQ line-up te positioneren als een symbool van innovatie en vooruitgang in de EV-markt, waarmee het bedrijf zijn leiderschap op het gebied van elektrificatie onderstreept en zijn doelstelling om tegen 2030 een volledige line-up van 23 EV-modellen aan te bieden. Na de IONIQ 5 en IONIQ 6, beide drievoudige winnaars van de World Car of the Year Awards in respectievelijk 2022 en 2023, zal de IONIQ 9 voortbouwen op deze erfenis van uitmuntende elektrificatie.
De wereldpremière werd geopend met een keynote speech van José Muñoz, President en Global Chief Operating Officer van Hyundai Motor Company.
De IONIQ 9 is een aantrekkelijke nieuwe keuze voor klanten die op zoek zijn naar een drie-rij EV die plaats biedt aan maximaal zeven inzittenden. Hij biedt indrukwekkende ruimte en voorzieningen die tegemoetkomen aan individuele behoeften en tegelijkertijd een gevoel van saamhorigheid geven – hij is echt ‘Built to Belong’. De IONIQ 9 is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van consumenten die hyperverbonden zijn, maar ook waarde hechten aan ruimte, privacy en ontspanning.
“IONIQ 9 belichaamt Hyundai Motor’s niet-aflatende inzet en vertrouwen in elektrificatie,” zegt Jaehoon Chang, President en CEO van Hyundai Motor Company. “Gebaseerd op het veelgeprezen Electric-Global Modular Platform (E-GMP) van de Hyundai Motor Group, biedt de IONIQ 9 een uitmuntende binnenruimte die klanten een unieke waarde biedt en tegelijkertijd ons leiderschap op de wereldwijde EV-markt verstevigt.”
Sereen, ruim interieur biedt een ongeëvenaarde EV-ervaring
De IONIQ 9 biedt superieure ruimte met voldoende ruimte op de tweede en derde zitrij, waardoor de inzittenden een uitzonderlijke ervaring beleven. Het interieurdesign wordt gekenmerkt door elliptische elementen en rustgevende tinten om een lounge-achtige sfeer te creëren. Dit zorgt voor een sereen en natuurlijk gevoel, vooral in het natuurlijke licht van het panoramische zonnedak.
De vlakke vloer van de IONIQ 9 biedt plaats aan zes of zeven inzittenden. De Relaxation Seats op de eerste en tweede rij kunnen volledig achterover geklapt worden en bieden een beensteun voor optimaal comfort, zodat afhankelijk van de configuratie tot vier personen kunnen rusten tijdens het opladen van de auto. De IONIQ 9 heeft ook een hoofdruimte van 1.899 mm en een beenruimte van 2.050 mm wanneer de tweede en derde rij worden gecombineerd.
De Relaxation Seats5 van de IONIQ 9 zijn voorzien van Hyundai Motor’s eerste Dynamic Body Care-systeem6 , inclusief een Dynamic Touch Massage-functie. Dit systeem gebruikt druk en trillingen om de bloedstroom en bloedsomloop te stimuleren, waardoor vermoeidheid tijdens lange ritten wordt verminderd.
De IONIQ 9 introduceert ook draaibare zetels7 op de tweede rij, waardoor de inzittenden op de tweede en derde rij tegenover elkaar kunnen zitten wanneer de auto stilstaat. Deze flexibele configuratie bevordert de interactie en communicatie tussen de passagiers en voegt nog een manier toe om van de unieke ruimte van de auto te genieten.
De verschuifbare Universal Island 2.0-console van de SUV biedt een indrukwekkende hoeveelheid opbergruimte en zorgt voor een doorloopbare zitopstelling op de voorste rij, wat de toegankelijkheid en het gemak ten goede komt. De bidirectionele armsteunen kunnen zowel voor- als achterwaarts worden geopend, zodat de console gemakkelijk toegankelijk is vanaf de tweede rij.
Universal Island 2.0 kan tot 190 mm worden verplaatst, zodat passagiers op de tweede rij er gemakkelijk bij kunnen. De console biedt ook 5,6 liter opbergruimte in de bovenste lade en 12,6 liter in de onderste schuiflade.
Met de zetels op de derde rij platgeklapt biedt de kofferruimte plaats aan 1.323 liter bagage, terwijl de laadruimte in het algemeen plaats biedt aan 620 liter bagage.8 Daarnaast biedt de voorste kofferruimte een maximaal volume van 88 liter voor RWD-modellen en 52 liter voor AWD-modellen.
IONIQ 9 legt ook de nadruk op duurzaamheid in de materiaalkeuzes. Deze omvatten Eco Process Leather9 , gerecycled PET textiel, wollen stof, Bio TPO/PU Skin, Bio PET/SUEDE stof en Bio Paint. De auto gebruikt ook verf gemaakt van gerecycled bandenafval.10
Het panoramische, gebogen display van de IONIQ 911 , het zwevende dashboard, de slanke ventilatieopeningen en de sfeervolle interieurverlichting versterken de futuristische interieursfeer van de auto nog meer.
Aerosthetisch’ design straalt een gestroomlijnd en geraffineerd imago uit
Het slanke ‘Aerosthetic’ exterieur van de IONIQ 9 weerspiegelt Hyundai Motor’s streven om aerodynamische innovatie te combineren met een verfijnde, futuristische styling. Het design van de voorkant van de IONIQ 9 is voorzien van Parametric Pixels die zijn geïntegreerd in de LED-lichtunits en de onderste sierstrip, waardoor een uniek en geraffineerd beeld ontstaat.
Het silhouet van de IONIQ 9 wordt gedefinieerd door een vloeiende, gebogen daklijn, die zorgt voor een gestroomlijnd aerodynamisch profiel en een lage luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,259 Cd12 indien uitgerust met digitale zijspiegels . 13
De energie-efficiëntie wordt ook verbeterd door de luchtstroom onder het koetswerk vloeiender en evenwichtiger te maken en de weerstand van de wielen en banden te verminderen. Om aan deze behoeften te voldoen, is voor het eerst een nieuw dual-motion actief luchtkleppensysteem (AAF) toegepast. Andere aërooptimaliserende oplossingen zijn een 3D-vormige afdekking van de onderkant van het koetswerk, aerodynamische wielen en verborgen antennes.
Met de langste wielbasis van alle Hyundai-modellen (3.130 mm) maakt de IONIQ 9 indruk met zijn ruime cabine en grootse proporties. Het pure volume van het koetswerk en spatborden maakt een imposante indruk, terwijl ingewikkeld ontworpen accenten diepte en dimensie toevoegen. De vloeiende karakterlijn van de wielkasten achteraan benadrukt de unieke volumes van de wagen en draagt bij tot zijn dynamisch design.
De achterzijde zet het thema van pixel-fused naadloze integratie voort terwijl het bijdraagt aan de uitstekende aerodynamische prestaties van de IONIQ 9. De gestroomlijnde daklijn en de oplopende onderlijn creëren evenwicht en geven het silhouet een gestroomlijnde, dynamische look.
De IONIQ 9 is met name het eerste model van Hyundai dat de dakantenne elimineert door zijn functies te verdelen tussen de voorruitkap (voor GPS en satellietradio), het instrumentenpaneel (voor Connected Car Services) en het glas van de achterklep (voor FM/AM en Digital Multimedia Broadcasting), wat bijdraagt aan zijn geavanceerde en minimalistische design.
De buitenverlichting is afgestemd op de andere EV-modellen van Hyundai, met de kenmerkende IONIQ Parametric Pixel-lampen met kleine kubusprojectiekoplampen en een intelligent koplampsysteem (IFS)14 om het zicht en de rijveiligheid te verbeteren en tegelijkertijd verblinding van tegenliggers te voorkomen. De achterzijde is voorzien van een volledig LED-combinatielicht. Voor een betere zichtbaarheid zijn de buitenste portiergrepen voorzien van indirecte verlichting.
De zelfverzekerde houding van de IONIQ 9 wordt ondersteund door een reeks wielopties, waaronder standaard 19-duims items, 20-duims en 21-duims wielopties, en een top-of-the-line 21-duims Calligraphy design, waarmee kopers de auto verder kunnen personaliseren.
De SUV is verkrijgbaar in 16 koetswerkkleuren, waaronder nieuwe tinten zoals Celadon Gray Matte, Celadon Gray Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl en Cosmic Blue Pearl .15
Het interieur bestaat uit onder andere Obsidian Black en zes unieke tweekleurige opties (zie specificaties voor meer informatie) .16
Verbeterde vermogenselektronica maakt geavanceerde EV-mogelijkheden mogelijk
De IONIQ 9 wordt ondersteund door de innovatieve E-GMP-architectuur van Hyundai Motor, die het PE-systeem heeft verbeterd, met een geoptimaliseerde overbrengingsverhouding voor heuvelklimmen en de toepassing van een tweetraps omvormer voor een betere efficiëntie.
Een volledig ingekapseld PE-systeem helpt het motorgeluid te verminderen, terwijl verbeterd akoestisch gelaagd glas, drievoudige afdichting in alle gebieden en de toepassing van een versterkte plaat in de A-stijl allemaal helpen om weg- en windgeluid, trillingen en ruwheid (NVH) in het interieur te elimineren.
Het platform heeft een batterij met een hoge capaciteit en een hoog voltage voor een groter elektrisch bereik en een vlakke vloer voor meer passagierscomfort en meer laadruimte. De botsveiligheid en duurzaamheid zijn ook verbeterd dankzij een robuuste carrosseriestructuur die is ontworpen voor een optimale verdeling van botsenergie.
De IONIQ 9 is het eerste Hyundai-model met aluminium spatborden en achterpanelen, wat bijdraagt aan een lichtgewicht koetswerk dat de efficiëntie van de EV verbetert. Het nieuwe dual-motion active air flap (AAF) systeem zorgt voor een betere luchtafdichting en een mooier uiterlijk met vlakke carrosseriepanelen.
De SUV introduceert ook een nieuw sluitsysteem met een rollende pin-lift deurscharnier, wat zorgt voor een betere pasvorm en afwerking, en een nieuw ontwikkelde elektrische motorkapvergrendeling voor toegang tot de voorste kofferbak (frunk), wat niet alleen het design verbetert maar ook de productkwaliteit ten goede komt.
Batterij met grote capaciteit levert indrukwekkend bereik en prestaties
De in de vloer gemonteerde NCM lithium-ionbatterij met hoog voltage van het geavanceerde PE-systeem biedt 110,3 kWh systeemenergie. Verwacht wordt dat de IONIQ 9 een uitstekende WLTP-geschatte volledig elektrische actieradius van 620 km en een WLTP-gemikt energieverbruik van 194 Wh/km voor het Long-Range RWD-model met 19-duims wielen17 behaalt dankzij de lage luchtweerstandscoëfficiënt, het geavanceerde platform en de batterijtechnologieën.
De IONIQ 9 laadt gemakkelijk op van 10 tot 80 procent in slechts 24 minuten met behulp van een 350 kW lader, terwijl de kenmerkende gemaksfunctie van het platform, voertuig-naar-laad (V2L), en de multi-laadmogelijkheid van 400V/800V de barrières voor het gebruik van EV’s verlagen.
Het Long-Range RWD-model wordt aangedreven door een 160 kW-achtermotor, het Long-Range AWD-alternatief heeft een extra 70 kW-motor aan de voorkant, terwijl de Performance AWD-modellen beschikken over 160 kW-motoren aan zowel de voor- als achterkant .18
Het Performance-model19 accelereert van 0 naar 100 km/u in slechts 5,2 seconden, terwijl de Long-Range AWD-variant20 er 6,7 seconden over doet en de Long-Range RWD-versie21 er 9,4 seconden over doet. Als het gaat om acceleraties in het middenbereik, zoals het inhalen van andere voertuigen, accelereert het Performance-model van 80 naar 120 km/u in 3,4 seconden. De Long-Range AWD-variant doet dit in 4,8 seconden, terwijl de Long-Range RWD-versie er 6,8 seconden over doet.
Praktische, toekomstgerichte technologieën leveren innovatieve ervaringen
Hyundai Motor heeft aanzienlijke verbeteringen aangebracht in de IONIQ 9 om tegemoet te komen aan veelvoorkomende zorgen van EV-klanten, waaronder een verfijnde EV Route Planner, verbeterde batterijconsistentie, een verbeterd koppelregeldisplay, een uitgebreide energierapportfunctie en andere slimme verbeteringen.
De IONIQ 9 geeft de laadstatus weer via groene stippen op het stuurwiel* om bestuurders op de hoogte te houden van de resterende energie. Het model is uitgerust met Hyundai AI Assistant, een AI-gestuurd spraakherkenningssysteem* vergelijkbaar met een virtuele assistent thuis, dat wordt geactiveerd met een knop. De status van dit systeem wordt aangegeven met stippellampjes voor eenvoudig gebruik. In de IONIQ 9 combineren deze functies geavanceerde technologie met praktische mogelijkheden om de EV-ervaring te verbeteren.
De nieuwe FoD-service (Features on Demand) van Hyundai Motor is een uniek aanbod waarmee klanten van de IONIQ 9 hun auto verder kunnen personaliseren met digitale upgrades die ze in de online winkel kopen. De FoD-producten bieden dynamische verlichtingspatronen bij het openen van het portier, dynamisch begeleidingslicht bij het sluiten van het portier en contentstreaming* opties waaronder Amazon Music en Soundcloud. Met de functie Display Theme kan het scherm worden aangepast met verschillende thema’s.
Bluelink® Connected Car Services* bieden naadloze connectiviteit via online spraakherkenning en een reeks functies voor een handigere en aangenamere rijervaring. Dit omvat realtime wegdek- en rijbeoordelingen*, evenals een ‘Driver Safety Index’ gebaseerd* op rijpatronen.
Over-the-air (OTA) software-updates maken het mogelijk om controllers in het voertuig draadloos te updaten. Het voertuig beschikt over een Digital Key*-functie via NFC-communicatie, een snelle draadloze lader met een rubberen laadpad om te voorkomen dat apparaten wegglijden tijdens het rijden, en een koelventilator om de temperatuur van het apparaat te verlagen tijdens het opladen.
De IONIQ 9 biedt USB-C-poorten met een hoge capaciteit van 100 W* voor passagiers op de eerste, tweede en derde rij.
In tegenstelling tot traditionele USB-poorten die afhankelijk zijn van een 12V accu, haalt de IONIQ 9 zijn stroom rechtstreeks uit de hoogspanningsbatterij voor ononderbroken gebruik. Dit innovatieve concept breidt de mogelijkheden van V2L (Vehicle-to-Load) van Hyundai Motor uit. Met de V2L-aansluiting in de laadruimte kunnen gebruikers elektrische apparaten en toestellen van stroom voorzien en opladen via een standaard stopcontact met behulp van de batterij van de EV.
Het klimaatsysteem van de IONIQ 9 biedt een achter-onafhankelijke functie die geoptimaliseerd is voor vrijetijdsactiviteiten, zoals kamperen in de auto. Dit systeem biedt airconditioning voor de achterpassagiers en vermindert onnodig stroomverbruik door de klimaatzones voor en achter onafhankelijk te regelen. De auto beschikt ook over een smalle dakventilator die ontworpen is om samen te werken met het Panoramic Sunroof-pakket.
De nieuwe elektrische SUV met drie rijen is ook uitgerust met een UV-C-sterilisator*, die een sterilisatiefunctie met meerdere vakken biedt waarmee kleine voorwerpen zoals mobiele telefoons, portemonnees en maskers kunnen worden gedesinfecteerd. Deze functie is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoefte van klanten om prioriteit te geven aan gezondheid en hygiëne in de auto.
* Functies met een sterretje zijn alleen beschikbaar in bepaalde markten.
Het infotainmentsysteem van de IONIQ 9 omvat een 12-inch cluster en een 12-inch geïntegreerde monitor als onderdeel van het panoramisch gebogen display22 . Het standaard audiosysteem in de auto bestaat uit een geluidssysteem met acht luidsprekers, met als optie een premium BOSE-stereo met 14 luidsprekers, dat 5.1-kanaals surround sound, draadloze updates en geavanceerde BOSE-functies ondersteunt. Het systeem bevat ook e-Active Sound Design (e-ASD), dat het virtuele rijgeluid van een EV weergeeft via het audiosysteem van de auto.
Standaard geavanceerde veiligheidsfuncties zorgen voor gemoedsrust
De versterkte koetwerkstructuur van de IONIQ 9 zorgt voor maximale veiligheid van de batterij door de botsenergie effectief te verdelen en de structurele integriteit te behouden, zelfs bij ernstige incidenten. De standaard veiligheidsgordelspanners en begrenzers op de derde rij verbeteren de bescherming van de inzittenden op de derde rij aanzienlijk in geval van een aanrijding, waardoor botsingen tussen het hoofd en de stoelen op de tweede rij worden voorkomen en hoofd- en nekletsel worden beperkt. De IONIQ 9 is ook uitgerust met 10 airbags om de veiligheid nog verder te verbeteren.
De IONIQ 9 is uitgerust met de nieuwste Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) van Hyundai die de veiligheid moeten verbeteren door ongelukken te voorkomen en het rijden te vergemakkelijken. Deze systemen omvatten Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW), Safe Exit Assist (SEA), Rear Occupant Alert, Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-Spot View Monitor (BVM), High Beam Assist (HBA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Parking Distance Warning (PDW) en meer.
Technologieën gericht op de bestuurder verbeteren prestaties en efficiëntie
Het kolomvormige schakelsysteem van de IONIQ 9 is geïntegreerd met de ontstekingsknop voor een intuïtieve bediening en ruimtebesparing. Het geeft haptische feedback wanneer de auto in zijn achteruit staat. Het systeem is verbeterd wat betreft reactiesnelheid, terwijl het remsysteem van de IONIQ 9 is verbeterd voor meer remkracht en efficiëntie.
De Chassis Domain Control Unit van de SUV verbetert de rijprestaties met functies zoals dynamische koppelvectoring voor een betere wegligging en laterale windstabiliteitsregeling voor stabiliteit bij hoge snelheden. De IONIQ 9 is ook uitgerust met een Terrain Traction Control-systeem voor ruwe wegen en een Auto Terrain Mode23 die AI gebruikt om het wegdek te herkennen en de optimale rijmodus te selecteren.
Het ophangingssysteem van de auto is speciaal ontworpen voor een volledig elektrische SUV, met een MacPherson setup aan de voorkant en een multi-link systeem aan de achterkant. De ophanging is voorzien van zelfnivellerende dempers voor extra comfort en hydro-bussen om trillingen tijdens het rijden te verminderen.
De IONIQ 9 biedt ook concurrerende trekcapaciteiten. In de aanhangwagenmodus detecteert de auto automatisch het gewicht van de aanhanger en past het voorspelde bereik hierop aan. Deze functie handhaaft een vaste koppelverdelingsverhouding van 50:50 voor/achter voor optimale prestaties. Europese IONIQ 9-modellen kunnen tot 2.500 kg trekken, terwijl Noord-Amerikaanse modellen een trekvermogen van 5.000 lbs hebben.
In bepaalde markten vervangen digitale zijspiegels de traditionele glazen spiegels en geven ze een zijaanzicht van achteren weer op een OLED-scherm van zeven inch. Het systeem biedt een uitzoomfunctie voor achteruitrijden, manoeuvreerrichtlijnen en een hulplijn voor het wisselen van rijstrook. Het biedt een veilig, groothoekig zicht naar achteren, zelfs in moeilijke omstandigheden, en verbetert de aerodynamische prestaties van de auto verder.
De IONIQ 9 is ontworpen om het geluidsniveau op de weg te verlagen, waarbij specifiek rekening is gehouden met de unieke eigenschappen van EV’s. De toepassing van geluidsabsorberende banden minimaliseert bandenresonantie, terwijl verstevigingen aan de voertuigstructuur zorgen voor extra stijfheid en het laagfrequente dreunende geluid verminderen dat wordt gegenereerd bij het rijden op ruwe wegen. Het voertuig is ook uitgerust met een Active Noise Control-Road (ANC-R) systeem24 om het geluid van de weg verder te verminderen.
IONIQ 9 klaar voor wereldwijde verkoop in 2025
De IONIQ 9 zal in de eerste helft van 2025 te koop zijn in Korea en de Verenigde Staten, en later ook in Europa en andere markten. De IONIQ 9 beschikt over een uitgebreide standaarduitrusting en geavanceerde technologieën en biedt ook meer comfort en design als optionele upgrades. Gedetailleerde specificaties zullen worden onthuld dichter bij specifieke marktintroducties.
– Einde –
Hyundai IONIQ 9 technische kenmerken
Specificaties |
|
|
Hyundai IONIQ 9 |
Afmetingen |
Lengte |
|
5.060 mm |
|
Breedte |
|
1.980 mm |
|
Hoogte |
|
1.790 mm |
|
Wielbasis |
|
3.130 mm |
Batterijcapaciteit |
|
|
110,3 kWh |
Motoruitgang |
Lange afstand |
RWD |
Tot 160 kW achter (350 Nm) |
|
|
AWD |
Tot 70 kW voor (255 Nm) / 160 kW achter (350 Nm) |
|
Prestaties |
AWD |
Tot 160 kW voor (350 Nm) / 160 kW achter (350 Nm) |
0-100 km/u |
Prestaties |
AWD |
5,2 sec. (met 21-duims wielen) |
0-60 km/u |
|
|
4,9 sec. (met 21-duims wielen) |
Topsnelheid |
Lange afstand |
AWD |
200 km/u / 124 mph |
|
Prestaties |
AWD |
|
10-80% snel opladen |
24 minuten met 350 kW lader onder optimale omstandigheden |
|
|
Banden |
|
|
255/60R19 (19″), 275/50R20 (20″) 285/45R21 (21″) |
Maximaal rijbereik (WLTP) |
|
|
620 km (Long-Range RWD met 19-duims wielen) |
Maximaal rijbereik (EPA) |
|
|
335 mijl (Long-Range RWD met 19-duims wielen) |
Kleuren |
|
|
NIEUW: Celadon Gray Mat/Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl en Cosmic Blue Pearl
OOK: Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Snow White Pearl, Cyber Gray Metallic, Atlas White Matte, Ecotronic Gray Matte, Nocturne Gray Matte/Metallic, Gravity Gold Matte, Ultimate Red Metallic en Biophilic Blue Pearl. |
Kleuren interieur |
|
|
Obsidian Black, Dark Pebble Gray + Dove Gray (two-tone), Obsidian Black + Dove Gray (two-tone), Dark Teal + Dove Gray (two-tone), Mud Gray + Creamy Beige (two-tone), Cognac Brown + Creamy Beige (two-tone), and Dark Wine + Dove Gray (two-tone) |
* De cijfers voor energieverbruik zijn nog niet definitief. Gebruik alleen de schattingen zoals hierboven vermeld. Voertuigspecificaties en -kenmerken kunnen per land/regio verschillen en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.