Four more years! KBVB en BMW Group Belux verlengen hun partnerschap. BMW, de Red Flames en de Rode Duivels schakelen de komende jaren opnieuw een versnelling hoger

Na twaalf jaar hebben BMW en de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) er al vele kilometers samen opzitten, maar de rit is nog niet ten einde. Ze zijn trots te kunnen aankondigen dat hun partnerschap werd verlengd met vier jaar. Fasten seatbelts voor nog meer mooie momenten!

//

“De voetbalwereld is in constante evolutie, maar gelukkig zijn er ook nog zekerheden. Eén daarvan is dat we kunnen rekenen op de steun van BMW als trouwe partner, met wie we belangrijke waarden – zoals sportiviteit en dynamiek – delen. We zijn dan ook blij dat BMW aan boord blijft, en ook de komende jaren samen met onze Flames en Duivels het gaspedaal induwt. ”

– Piet Vandendriessche, CEO KBVB

“De ambitie en de wil om te winnen van de Rode Duivels en de Red Flames zitten ingebakken in het DNA van ons merk. Al twaalf jaar lang brengen BMW en de Rode Duivels elkaar samen naar een hoger niveau. Elkaar steunen – ongeacht de uitdagingen – is waar onze samenwerking duidelijk om draait. Juist in uitdagende tijden kunnen we het verschil maken. Dit versterkt en verenigt ons, zodat we samen kunnen vechten op een positieve manier. De consistente voortzetting van dit prachtige partnerschap illustreert perfect ons geloof in de toekomst van een krachtig team”.

– Alexander Wehr, CEO BMW Group Belux

In 2012 sloten BMW en de KBVB een eerste vierjarige overeenkomst af. De aftrap werd gegeven op het EK in Oekraïne en Polen, daarna reisden ze ook samen naar Brazilië, Frankrijk, Rusland, deden ze de ronde van Europa, gingen ze naar Qatar, en nu ook naar Duitsland. Van de 41ste plaats op de FIFA ranglijst naar nummer drie, de Rode Duivels konden steeds rekenen op BMW. Nu komen daar het WK in de VS, Canada en Mexico bij en het EK in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. BMW is daarmee één van de langst lopende sponsors van de KBVB.

En ook de Red Flames kunnen op steun rekenen. Zo surft BMW niet alleen mee op de groeiende populariteit van het vrouwenvoetbal, maar maakt hiermee ook een sterk statement van inclusie.

“Eén van de kernwaarden die BMW als merk uitdraagt, is het (rij)plezier van elke BMW-rijder, FREUDE in het Duits. Die FREUDE komt in België in geen enkele sport zo mooi naar voren als in het voetbal. Voetbal is een uitgelezen platform om mensen samen te brengen en momenten van vreugde te delen, samen elkaar te steunen en onze teams naar een hoger niveau te brengen. Die gedeelde ambitie brengt BMW en het Belgisch voetbal nu al twaalf jaar op een bijna natuurlijke manier samen.”

– Ewoud Van der Heyden, directeur Marketing BMW Group Belux

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait