- Gedurfde nieuwe creatieve identiteit onthuld, als onderdeel van strategische herpositionering om de groei van het merk te versnellen en nieuwe doelgroepen aan te spreken
- Nieuwe versie van iconische hand geëmailleerde vleugels voor de volgende generatie sportwagens
- Intensiteit. Gedreven. merkexpressie viert de emotionele intensiteit van het rijden met een Aston Martin en de herinvoering van zijn prestatie-DNA
20 juli 2022, Gaydon, VK: De iconische vleugels van Aston Martin nemen een vlucht naar een intens nieuw tijdperk, met het Britse ultraluxe merk dat vandaag een gedurfde nieuwe creatieve merkstrategie en wereldwijde marketingcampagne lanceert om de groei onder nieuwe doelgroepen verder te versnellen.
Het vieren van de positie van het bedrijf als makers van de meest exquise verslavende performance auto’s en gecentreerd rond het merkidee Intensity. Gedreven. de creatieve identiteit bouwt voort op de sterke, gevestigde reputatie van Aston Martin voor het combineren van luxueus vakmanschap en verfijnd design met emotie met een hoog octaangehalte en intens rijplezier, zoals gedefinieerd door adembenemende nieuwe modellen zoals DBX707, V12 Vantage en de compromisloze Aston Martin Valkyrie.
De strategische herpositionering is de grootste investering in het merk Aston Martin in meer dan een decennium en versterkt zijn positie aan de top van het ultraluxe prestatiesegment. Het bouwt voort op de groeiende aantrekkingskracht van Aston Martin op een breder, welvarend wereldwijd publiek dat strategisch wordt getarget door het merk, terwijl het zijn kernwaarden ondersteunt.
Naast de nieuwe visuele en verbale expressie omvat het radicale herontwerp een eigentijdse update van de iconische vleugels, gecreëerd door de wereldberoemde ontwerpfunctie van de fabrikant in samenwerking met de veelgeprezen Britse art director en grafisch ontwerper Peter Saville.
In fysieke vorm is het nieuwe vleugelsontwerp met de hand vervaardigd door ambachtslieden in het juwelenkwartier van Birmingham en zal het voor het eerst worden toegepast op de volgende generatie sportwagens van Aston Martin, wat de focus van Aston Martin op ultraluxe, prestaties en rij-intensiteit verder zal versterken.
Het is de eerste grote update van het merk sinds 2003 en pas de achtste keer in de 109-jarige geschiedenis van Aston Martin dat het aanzienlijk is aangepast. Om de lancering te markeren, heeft Aston Martin achter de schermen fotografie vrijgegeven van het unieke sieradenproces in de Vaughtons-studio in Birmingham, het 203-jarige zilversmedenbedrijf dat beroemd is om het maken van de Football Association Cup en medailles voor de Olympische Spelen van 1908 in Londen.
Dit weekend heeft de Aston Martin Aramco Cognizant F1TM Het team zal met trots de nieuwe vleugels op zijn livery hebben voor de Grand Prix van Frankrijk. De 100 vierenÞ Verjaardag van de eerste Grand Prix-inzending van het merk, Aston Martin zal symbolisch racen met zijn originele knoplogo op de neus van zijn auto’s, een weerspiegeling van het merk dat te zien was op zijn eerste Grand Prix-inzendingen in 1922.
Intensiteit. Driven. wordt tot leven gebracht in een ademloze korte film, met alle vijf de huidige high-performance productiemodellen van Aston Martin. De film brengt het gevoel van autorijden en de emotionele band die bestuurders hebben met hun auto’s over en toont de stimulerende fysiologische effecten van het besturen van een Aston Martin, met sensorische gegevensvisualisaties van pupildilatatie en hartslag verkregen door biometrische tests tijdens spannende snelle ronden in een Aston Martin Valkyrie, de ultieme hypercar.
Een reeks high-impact sociale, digitale en gedrukte assets – met suggestieve beelden en emotionele, verfijnde korte en lange kopieën die Aston Martin’s passie voor vakmanschap, aandacht voor detail en winnende prestaties vieren – zal ook wereldwijd worden uitgebracht.
Renato Bisignani, Head of Global Marketing and Communications bij Aston Martin: “Voortbouwend op onze terugkeer naar de top van de autosport in de Formule 1, de lancering van Intensity. Driven. markeert de volgende fase in onze evolutie van het merk Aston Martin, terwijl we het wereldwijde potentieel ervan ontketenen en onze unieke positie op het snijvlak van ultraluxe en hoge prestaties maximaliseren.
“Met behoud van de elegantie en verfijning waar ons merk en onze producten wereldwijd om worden vereerd, kiest deze emotioneel geleide creatieve richting voor de gedurfdere, edgier en intensere kenmerken die Aston Martin altijd hebben onderstreept.
“Terwijl we ons zeer loyale klantenbestand betrekken, geloven we dat deze nieuwe dimensie zal profiteren van de groeiende vraag van een nieuwe generatie Aston Martin-klanten, met meer dan 60% van onze huidige omzet nieuw voor het merk.”
Marek Reichman, Executive Vice President en Chief Creative Officer van Aston Martin zei: “Omdat we ontwerpen om mensen verliefd te maken, om contact te maken met de harten en geesten van onze klanten, heeft elk object dat we bij Aston Martin ontwerpen een diepe betekenis en intentie en is het gemaakt met eerlijkheid en emotie.
“Nu we een spannend moment van productevolutie naderen, was het ontwerp van de nieuwe vleugels niet anders. Elke millimeter van elke lijn – van elke vorm binnen de nieuwe vleugels , wordt naar voren getrokken vanuit de diepten van onze 109-jarige Aston Martin creatieve bron.
“Het toevoegen van Peter Saville, een icoon in Brits grafisch ontwerp en een inspirerende creatieve figuur voor mij persoonlijk, bracht onze verkenning en evolutie van de vleugels naar een ander niveau. En nu, om deze nieuwe identiteit te zien, handgemaakt in fysieke vorm in de juwelenwijk van Birmingham, is een trots moment voor alle betrokkenen. Het is de eerste stap naar de vleugels die centraal staan in onze volgende generatie ultraluxe performance sportwagens.”
Peter Saville zei: “De Aston Martin vleugels update is een klassiek voorbeeld van de noodzakelijke evolutie van logo’s van herkomst.
“Subtiele maar noodzakelijke verbeteringen houden niet alleen vormen fris, maar maken het ook mogelijk om nieuwe technologieën, situaties en toepassingen in de toekomst te accommoderen. Het proces was er een van het verduidelijken en benadrukken van het belangrijkste kenmerk van het merk Aston Martin.”
Ontdek meer over Intensiteit. Gedreven. en de drive van Aston Martin om intensiteit tot leven te brengen: www.astonmartin.com