- Met de start van de herfst lanceert Fiat de nieuwe 500 Collezione. De speciale serie werd specifiek ontworpen voor het seizoen met exclusieve combinaties van kleuren en materialen.
- Voor de commerciële lancering sloeg Fiat de handen in elkaar met L’Uomo Vogue, al ruim een halve eeuw een grote speler in de internationale modewereld, voor de nieuwe tv-spot.
- De nieuwe 500 Collezione, die verkrijgbaar is in twee versies (als cabriolet en als berline standaard uitgerust met glazen zonnedak), krijgt een exclusieve stijl dankzij schitterende nieuwe lakafwerkingen zoals het bicolore Brunello, een geslaagd stoffen interieur met krijtstreeppatroon en koperkleurige velgen en een specifieke Collezione badge op de kofferklep.
- Met acht op de tien 500’s die buiten Italië verkocht worden, blijft de iconische Fiat 500 een model met wereldwijd succes.
- De 500, die nu in zijn elfde jaar zit, verbrak nog maar eens zijn eigen record met zo’n 142.000 in Europa* verkochte exemplaren in wat zijn beste acht maanden ooit waren.
- Hij voert in Europa het A-segment aan en staat in 16landen in de top drie van het segment.
- Ruim zes miljoen stuks verkocht sinds 1957, ruim twee miljoen in de voorbije tien jaar.
- Bestellen kan bij alle Fiat-verdelers vanaf 13oktober tegen een prijs vanaf €16.190 BTW incl. (€15.655 in het Groothertogdom Luxemburg).
Hij volgt de trends, maar raakt nooit uit de mode. Ook dat geeft de Fiat 500 zijn unieke karakter. Vandaag verschijnt hij in een nieuwe aankleding, maar blijft hij even authentiek en relevant als altijd. Na de speciale serie voor de lente, die voorgesteld werd op het voorbije Autosalon van Genève, toont nu de nieuwe speciale serie Fiat 500 Collezione voor de herfst zich in wereldpremière. Ook nu weer brengt de nieuwe speciale serie van de Fiat 500 hulde aan de stijl, het design, de spreekwoordelijke iconische uitstraling en de onnavolgbare persoonlijkheid van het tijdloze symbool van Italiaanse elegantie en creativiteit dat zelfs in de koudste maanden van het jaar voor warmte weet te zorgen. Het gevoel van warmte ontstaat door de combinatie van kleuren, materialen en details, en overtuigt iedereen die eruit wil springen met karakteristieke flair en die fan is van coole looks en compromisloze stijl. Moderne en geconnecteerde klanten die houden van de fun, cultuur en manier van leven in de stad, kunnen vanaf volgende week de nieuwe auto ontdekken bij alle Fiat-verdelers voor een prijs vanaf € 16.190 incl. BTW (€15.655 in Luxemburg).
Bovendien is de tv-spot “New 500 Collezione, styled by L’Uomo Vogue”, die voor de lancering gecreëerd werd door Leo Burnett en tot stand kwam in samenwerking met het toonaangevende internationale modemagazine voor mannen, de start van een nieuw hoofdstuk in de mode en het samenkomen van twee merken: de Fiat 500 en L’Uomo Vogue, die elk in hun domein geschiedenis schrijven.
Dit is niet de eerste keer dat de 500 een stap in de modewereld zet. Zijn design heeft kunstenaars en modeontwerpers geïnspireerd tot elegante, exclusieve en sportieve interpretaties met memorabele speciale series als resultaat. Daarmee bewezen ze dat een dermate geliefde, opwindende en verrassende auto heel uiteenlopende creatieve werelden samen kan brengen. Enkele van die vele speciale series waren onder meer de 500 by Diesel, die de eerste uit een lange reeks was en precies tien jaar geleden werd gelanceerd, de 500C by Gucci uit 2011, de 500 Riva uit 2016, en de 500-60esimo en Anniversario, die gecreëerd werden voor de zestigste verjaardag van het Fiat-icoon. Via die versies heeft de Fiat 500 de traditionele marktregels op zijn kop gezet door te laten zien hoe een kleine auto zich kan uitdrukken in meerdere talen, die allemaal verschillend zijn maar succes als rode draad hebben. Vandaag neemt de nieuwe 500 Collezione het roer over van het model dat voorgesteld werd in de lente. Net als de meest prestigieuze modehuizen stelt de 500 aansluitend op de seizoenen ook twee modecollecties voor.
Het nieuwe palet verleidelijk elegante tinten
De nieuwe 500 Collezione, die verkrijgbaar is in twee versies (als berline standaard uitgerust met glazen zonnedak en als exclusieve cabriolet met grijze softtop) krijgt unieke en originele lakafwerkingen, waaronder het geslaagde “Bicolore Brunello”, een combinatie van de twee tinten Bordeaux Opera en Grigio Carrara, die hinten naar de glamour van de mode en de kleuren van de herfst. De auto is ook verkrijgbaar in een éénkleurige afwerking in Bordeaux Opera, Grigio Carrara of Nero Vesuvio. Het gloednieuwe Grigio Cortina maakt op deze speciale serie voor het eerst zijn opwachting. De koetswerklijnen worden verfraaid met een verchroomde sierlijst op de motorkap en een koperkleurige schoonheidslijn, die aansluit bij de afwerking van de standaard 16″ lichtmetalen velgen. De elegantie van de wagen wordt ten slotte bezegeld door het cursieve “Collezione”-logo, dat het kofferdeksel een stijlvolle toets geeft en de link van dit model met de uitvoering voor de lente bevestigt.
Stijl, technologie en motoren
Ook het interieur hint naar de modewereld met zetels met krijtstreeppatroon in zwart en grijs, een zwarte bovenkant in vinyl en bordeaux geborduurd 500-logo. Een opvallende koperkleurige lijn op het dashboard in koetswerkkleur herneemt de schoonheidslijn aan de buitenkant. De zwarte matten onderscheiden zich door een eveneens in bordeaux geborduurd “Collezione”-logo. Stijl en elegantie neem je overal met je mee met de bijzondere koperkleurige sleutelcover met “Collezione”-logo.
Geslaagde looks gaan samen met technologie in de nieuwe speciale serie van de 500, die standaard uitgerust wordt met parkeersensoren en een regen- en lichtsensor om in te spelen op de vereisten van klanten die op zoek zijn naar comfort, een praktisch karakter en veiligheid. De uitrusting staat in het teken van gemak en comfort in het dagelijkse gebruik.
De nieuwe Fiat 500 Collezione biedt ook een uitgebreid gamma opties, zoals het Uconnect LINK 7″ NAV DAB-systeem, met Apple CarPlay-integratie en compatibiliteit met Android AutoTM, een geïntegreerd navigatiesysteem met kaarten van TomTom, het grootste hd-tft-scherm (7″) in zijn klasse, en een Beats®Audio Hi-Fi-systeem voor een hoogwaardige luisterervaring.
Ten slotte kan gekozen worden uit twee E6D-benzinemotoren: de beproefde 1.2 S&S-motor van 69 pk, die ook verkrijgbaar is met de gerobotiseerde Dualogic-versnellingsbak en schakelhendels aan het stuur, en de 0.9 TwinAir S&S-motor van 85 pk.
Android Auto, Google Play en Google Maps zijn handelsmerken van Google LLC.
Apple CarPlay is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc.
Fiat 500 Collezione styled by L’Uomo Vogue
De campagne van de nieuwe Fiat 500 Collezione is het resultaat van het partnerschap tussen het merk Fiat en L’Uomo Vogue, dat zijn inspiratie vindt in kernwaarden die de twee merken gemeenschappelijk hebben, zoals stijl, elegantie en aandacht voor elk detail. Het magazine van de uitgeverijgroep Condé Nast is de meest gezaghebbende stem in de wereld van de mannenmode. Net als het icoon van Fiat geeft L’Uomo Vogue al meer dan 50 jaar de toon aan door nieuwe trends in de mode te bepalen, de Italiaanse spirit over de hele wereld te exporteren, en zelf een icoon te worden, dat algemeen geprezen wordt omdat het erin slaagt kruisbestuivingen te creëren tussen verschillende stijlen en talen.
Bij het begin van de reclamespot voor de nieuwe 500 Collezione is de cover van “L’Uomo Vogue” te zien. Op de cover van het magazine staat het gezicht van het model. Zijn ogen en gezicht beginnen te bewegen alsof hij iets volgt in de echte wereld, voorbij de randen van de cover. De nieuwe Fiat 500 Collezione rijdt de ruimte binnen. Daardoor slaan enkele pagina’s van het magazine om tot in het katern accessoires, met kleding, designobjecten, horloges en diverse andere cult- en trendy objecten. De objecten komen tot leven, aangetrokken door de onweerstaanbare stijl van de 500 en vliegen de auto in. De iconische Fiat is altijd al een katalysator geweest voor stijl, een echte modemagneet voor trends en stijlen.
De spot eindigt met het dichtslaan van het magazine, waarna het model wordt getoond dat met de Fiat 500 Collezione rijdt en de auto die poseert op de cover van het magazine, zoals het een echt iconisch model past.
Altijd à la mode
De nieuwe Fiat 500 Collezione zet de schitterende traditie van het model voort om zichzelf aan het grote publiek voor te stellen in uiteenlopende en exclusieve outfits. Trouw blijven aan zichzelf is een van de geheimen achter zijn eeuwige jeugd en achter de ruim tien jaar van blijvend succes. Met acht op de tien exemplaren die buiten Italië verkocht worden, blijft de iconische Fiat 500 een model met wereldwijd succes. In zijn elfde jaar voert hij het A-segment aan, waarmee hij nog maar eens zijn dominantie in Europa bevestigt, en stond hij in de eerste acht maanden van het jaar in niet minder dan 16 landen in de top drie van het segment. De 500 verbrak nog maar eens zijn eigen record met zo’n 142.000 in Europa* verkochte exemplaren in wat zijn beste acht maanden ooit waren.