Nieuwegein, 27 december 2016 – Het Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design en het European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies hebben in de categorie ‘Transport’ een 2016 GOOD DESIGN™ onderscheiding toegekend aan de Goodyear Eagle-360. De conceptband is door een van de oudste en meest prestigieuze programma’s ter wereld onderscheiden vanwege zijn unieke vorm en design.
Dit jaar heeft het Museum van duizenden fabrikanten en bedrijven voor grafische vormgeving wereldwijd inzendingen ontvangen waarna ruim 900 productontwerpen en grafische afbeeldingen werden geselecteerd die in aanmerking zouden kunnen komen voor de GOOD DESIGN™ Award. De Eagle-360 maakt nu onderdeel uit van de prestigieuze Permanent Design Collection van het Museum en zal worden opgenomen in het GOOD DESIGN Yearbook voor 2016-2017.
Goodyear onthulde de Eagle-360 eerder dit jaar tijdens de International Motor Show van Genève. De bolvormige, 3-D geproduceerde band belicht Goodyear’s visie op de toekomst en biedt een inspirerende oplossing voor de langere termijn wanneer autonoom rijden naar verwachting meer ingeburgerd zal zijn.
De unieke vorm van de Goodyear Eagle-360 zou bij kunnen dragen aan veiligheid en wendbaarheid waardoor kan worden voldaan aan de specifieke eisen van autonome mobiliteit. De bolle vorm van de band is cruciaal voor het verzorgen van ultieme wendbaarheid. Actieve technologie stelt de band in staat te bewegen wanneer het nodig is om de kans op slippen te verminderen bij mogelijke gevaarlijke situaties, zoals ijzel of onverwachte obstakels.
“Wij zijn heel blij met deze belangrijke erkenning voor het enorme werk dat onze ontwerpers en engineers, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Goodyear Eagle-360, hebben verricht Dit toont aan dat Goodyear echt koploper is op het gebied van industriële innovatie en de weg wijst op de weg naar nieuwe technologieën,” zegt Olivier Rousseau, Vice President Consumer PBU EMEA van Goodyear.