De legende groeit: introductie van de Toyota Hilux Hybrid 48v en GR SPORT II

  • Hilux 48V, de eerste Toyota Hilux met een geëlektrificeerde aandrijflijn
  • Mild hybrid-systeem zorgt voor soepelere, stillere prestaties bij zowel on- als off-road rijden
  • Compromisloze offroad-capaciteiten – het hybride systeemontwerp behoudt de doorwaaddiepte van 700 mm van Hilux
  • Extra vermogen en koppel geleverd bij het wegrijden en bij acceleratie
  • Eerste Hilux die is uitgerust met Multi-Terrain Select-systeem voor off-road rijden
  • Hilux GR SPORT II: het nieuwe hoogtepunt van het Toyota Hilux-gamma, beïnvloed door de Dakar Rally-winnende erfenis van het model met TOYOTA GAZOO Racing Chassis, ophanging en remverbeteringen maken van de GR SPORT II de best rijdende Hilux tot nu toe, op de weg en off-road

Met een geschiedenis van meer dan 55 jaar heeft de Toyota Hilux een ongeëvenaarde reputatie opgebouwd als een auto van uitzonderlijke sterkte en betrouwbaarheid, die zijn kwaliteit bewijst in ’s werelds meest extreme omgevingen, dag in, dag uit.

Het is in de loop der jaren voortdurend geëvolueerd om aan de behoeften en verwachtingen van de klant te voldoen en deze te overtreffen, met een verbeterd ontwerp, technische innovatie, verbeterd comfort en prestaties, en geavanceerde veiligheidsvoorzieningen, om een perfecte balans te bereiken tussen offroad-capaciteiten en zelfverzekerd gedrag op de weg.

De succesvolle ontwikkeling van de Hilux wordt voortgezet met de introductie van twee nieuwe modellen die inspelen op de belangrijkste overwegingen voor de klanten van vandaag.

 

De nieuwe Hybrid 48V is het eerste Hilux-model met een geëlektrificeerde aandrijflijn, een mild hybridesysteem dat soepelere, stillere en zelfverzekerdere prestaties levert, of u nu op de weg of over ruw terrein rijdt. Voortbouwend op Toyota’s ongeëvenaarde ervaring op het gebied van geëlektrificeerde voertuigtechnologie van meer dan een kwart eeuw, verbetert het de rijprestaties en de efficiëntie van het voertuig zonder concessies te doen aan de capaciteiten van het voertuig: deze Hilux heeft precies hetzelfde laad- en trekvermogen en offroad-sterke punten als de niet-hybride modellen, inclusief waden in diep water.

De nieuwe Hilux GR SPORT II arriveert als het nieuwe topmodel van het Hilux-assortiment. De krachtige designelementen versterken de emotionele aantrekkingskracht op klanten die een auto willen die hun persoonlijke stijl en karakter kan uitdrukken. Het sterke uiterlijk wordt geëvenaard door technische verbeteringen die deze best rijdende Hilux tot nu toe maken, waar uw reis u ook brengt, of het nu gaat om offroad-verkenning of cruisen op de snelweg.

DE NIEUWE TOYOTA HILUX HYBRID 48V

  • Hilux evolueert met de toepassing van een geëlektrificeerde mild hybrid-aandrijflijn
  • Een sterkere propositie voor bedrijven met verbeterde prestaties op de weg en off-road
  •  Soepel en natuurlijk acceleratie- en vertragingsgevoel bij het rijden op de weg met superieur stop-and-start-systeem en regeneratieve remfunctie
  • Offroad-prestaties profiteren van herziene stationairregeling bij lage snelheid en toepassing van het Multi-Terrain Select-systeem

In meer dan een halve eeuw heeft de Toyota Hilux een wereldwijde reputatie opgebouwd op het gebied van uitzonderlijke sterkte en duurzaamheid, en is hij zijn eigenaren en bestuurders trouw van dienst in ’s werelds meest uitdagende omgevingen. In die tijd is het ook voortdurend geëvolueerd tot een echt voertuig voor tweeërlei gebruik: het heeft alle robuustheid en betrouwbaarheid behouden die nodig zijn voor serieuze werktaken, terwijl het comfort, de verfijning, het evenwicht en de veiligheid op de weg biedt voor dagelijks gebruik en vakantiegebruik.

Deze evolutie gaat in 2025 een nieuwe fase in met de introductie van de eerste geëlektrificeerde aandrijflijn van het model, de Toyota Hilux Hybrid 48V.

Het 48V mild hybrid-systeem versterkt de propositie van de Hilux als ideale partner voor zakelijke en commerciële gebruikers en biedt meerdere voordelen. De prestaties zijn soepeler, stiller en verfijnder, of u nu op standaardwegen rijdt of zwaarder terrein aanpakt. Van cruciaal belang is dat dit wordt bereikt zonder afbreuk te doen aan de offroad-bekwaamheid van de pick-up – er is met name geen impact op het doorwaden in diep water (700 mm) of het laadvermogen. Dit is bereikt door ervoor te zorgen dat componenten zoals de batterij hoog op de motor zijn geplaatst en door een weefsellaag in de structuur van de distributieriem te gebruiken – een primeur van Toyota.

De Hilux Hybrid 48V wordt gelanceerd in Double Cab-formaat op alle uitvoeringen, inclusief het vlaggenschip INVINCIBLE-uitvoering.

Nieuw Toyota 48V Hybrid systeem

De Hilux is het eerste model dat gebruik maakt van het nieuwe Toyota 48V Hybrid-systeem. Deze mild hybride aandrijflijn behoudt de sterke punten van de beproefde 2,8-liter turbodieselmotor van de pick-up en introduceert een nieuwe elektromotor-generator, een 48V lithium-ion hybride batterij en een DC-DC-converter.

Deze nieuwe componenten zijn allemaal ontworpen voor eenvoudige integratie, waardoor er geen complexe aanpassingen aan de lay-out van de aandrijflijn nodig zijn.

Een andere belangrijke overweging was om ervoor te zorgen dat het systeem bestand is tegen het soort zware bedrijfsomstandigheden dat de Hilux waarschijnlijk zal tegenkomen. Nieuwe onderdelen, waaronder de motor-generator, bevinden zich bijvoorbeeld hoog genoeg op de motor om het doorwaadvermogen van 700 mm van het voertuig te behouden.

Elektromotor-generator

De elektromotor-generator – een synchrone eenheid met permanente magneet – wordt aangedreven door de motor en laadt op zijn beurt de lithium-ion hybride batterij op. Het biedt meerdere voordelen die het rijden onder alle omstandigheden gemakkelijker, soepeler en stiller maken – zowel op de weg als off-road.

Dankzij de compacte afmetingen kon het hybride systeem eenvoudig worden geïntegreerd met de bestaande aandrijflijn van Hilux.

De voordelen zijn onder meer een regeneratieve remfunctie, waarbij energie wordt teruggewonnen die wordt geproduceerd telkens wanneer de bestuurder het gaspedaal loslaat. In combinatie met het afremmen op de motor bespaart dit brandstof, maakt het rijden gemakkelijker en zorgt het voor een natuurlijk aanvoelende vertraging.

Bij het rijden op de weg zijn acceleratie bij het wegrijden en vertragen soepeler, lineairder en voelen ze natuurlijker aan, wat bijdraagt aan een meer beheerste en comfortabele rit.

Bij het bestrijken van ruigere, offroad-oppervlakken verbetert de motorgenerator het vermogen van de Hilux om obstakels te overwinnen. De beheersbaarheid bij lage toerentallen wordt verder bevorderd door een vermindering van 20% van het stationair toerental van de motor, van 720 tpm naar 600 tpm.

De ondersteuning van de elektromotor-generator vermindert ook de motorbelasting bij een laag rendement, wat bijdraagt aan een verbetering van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot tot 5% in vergelijking met de 2,8-liter Hilux dieselmotor zonder het hybride 48V-systeem.

De bedrijfsstatus van de motor-generator wordt weergegeven op het multi-informatiedisplay van de bestuurder met een uitlezing van CHG (energieregeneratie), ECO en PWR (in beide gevallen assist).

Soepelere, snellere en stillere stop-startprestaties

Het stop-start-systeem zorgt voor een comfortabelere rit in het verkeer, waarbij het 48V Hybrid-systeem een snellere en stillere herstartreactie mogelijk maakt.

De elektromotor-generator werkt in plaats van een conventionele startmotor en is altijd aangesloten, wat betekent dat herstarten mogelijk is, zelfs bij hoge motortoerentallen en er minder vertraging is bij het onmiddellijk opnieuw opstarten na het stoppen.

Automatisch stoppen is mogelijk in druk verkeer, of op momenten dat de bestuurder per ongeluk de motor opnieuw start door de druk op het rempedaal te verminderen.

De bestuurder kan zijn voorkeur voor stop- en startprestaties instellen door NORMAAL of LANG te selecteren op het multi-informatiedisplay van de auto. Bij de keuze voor LANG wordt de stoptijd van het stationair toerental van de motor bij werking van de airconditioning verlengd.

Wanneer de Hilux zich op een helling bevindt, kan er een kleine vertraging optreden tussen het opnieuw opstarten van de motor en het genereren van het aandrijfkoppel. Als extra functie handhaaft het stop-and-start-systeem de remdruk totdat het benodigde aandrijfkoppel is gegenereerd, om een soepele wegstart te ondersteunen. Ook op een vlakke ondergrond wordt het overtollige aandrijfkoppel van het motortoerental bij het opnieuw opstarten gecompenseerd.

De regeling van het injectievolume is geoptimaliseerd om het reactievermogen van het systeem te ondersteunen, afgewogen tegen het schokniveau dat tijdens het accelereren wordt ervaren.

Lithium-ion hybride batterij

De 48V lithium-ion hybride accu heeft 13 cellen en een capaciteit van 4,3 Ah. Hij weegt slechts 7,6 kg en is dankzij het gebruik van kleine interne componenten compact genoeg om onder de achterbank van de Hilux te worden geplaatst, met een minimale impact op de cabineruimte.

Wanneer de batterij volledig is opgeladen, kan deze bij het wegrijden tot 12 kW extra vermogen en 65 Nm koppel aan de aandrijflijn leveren.

Zowel de hybridebatterij als de DC-DC-converter met laag profiel zijn beschermd tegen het binnendringen van water, koellucht wordt vanaf de voorkant van het voertuig in de batterij gezogen, met een lagere temperatuur dan de cabinelucht. Een filter helpt de ophoping van stof in de koelpaden en ventilator van de batterij te voorkomen, waardoor de prestaties van de batterij niet verslechteren door hoge temperaturen.

Twee-armige riemspanner

Een tweearmige spanner zorgt voor de riemspanning die de elektromotor-generator nodig heeft. Het is de eerste in zijn soort die in een Toyota wordt gebruikt en is speciaal ontworpen voor gebruik in voertuigen met dieselmotor en om te voldoen aan de eisen van ruw rijden. Het biedt het niveau van riemspanning dat de motor-generator nodig heeft, plus een herstarthulpfunctie.

Het helpt ook om een betere acceleratierespons te garanderen en de geluids- en trillingsprestaties zijn vergelijkbaar met die van personenauto’s met benzinemotor.

De materiaalsamenstelling van de band is de sleutel tot de prestaties. Een zeer sterke katoenen weefsellaag aan de geribbelde kant van de riem vermindert het geluid, absorbeert water en behoudt zijn wrijvingscoëfficiënt als het nat is. Dit helpt bij het bereiken van consistente prestaties in uitdagende omstandigheden, bijvoorbeeld bij het rijden door water. De Hilux 48V kan niet alleen 700 mm diep door water waden, maar kan op deze diepte tot 10 minuten worden gestopt.

In de kern van de riem wordt een zeer sterk aramidekoord gebruikt, wat de betrouwbaarheid verbetert wanneer de spanning toeneemt wanneer de motor-generator de motor start of het niveau van stroomopwekking verhoogt.

Stoppers in de spanarmen verminderen abnormaal geluid en trillingen die worden veroorzaakt door de armen die de behuizing raken bij het overschakelen naar de motor-generatormodus. Bussen in het dempingsmechanisme zijn ontworpen om te voorkomen dat vreemde voorwerpen de glijdende delen binnendringen, zoals stof en gruis bij ruw wegverkeer.

2,8-liter turbodieselmotor

De motor van de Hilux, een DOHC-eenheid met 16 kleppen, genereert een maximum van 204 DIN-pk (150 kW) bij 3.400 tpm en een gespierd koppel van 500 Nm tussen 1.600 en 2.800 tpm. Het beschikt over common rail brandstofinjectie, een turbocompressor met variabel mondstuk en een watergekoelde intercooler. Functies voor het beheersen van uitlaatemissies zijn onder meer een roetfilter, selectieve katalytische reductie en extra ureuminjectie. Net als andere Hilux-modellen is de Hybrid 48V compatibel met HVO100-diesel, een niet-fossiele brandstof gemaakt van 100% hernieuwbare bronnen.

Nieuwe Multi-Terrain Select (MTS)

De Hilux Hybrid 48V is de eerste Hilux met het Multi-Terrain Select-systeem, dat wordt bediend met de MTS-schakelaar en de moduskeuzeschakelaar op de middenconsole. Hiermee worden de aandrijfcontrolesystemen van het voertuig – aandrijfkracht, ophanging en hydraulische remdruk – aangepast om de tractie, wendbaarheid en stabiliteit in verschillende rijomstandigheden te verbeteren.

Er zijn zes instellingen: Zand, Modder, Rots, Vuil, Diepe sneeuw en Auto. In de Auto-modus beoordelen sensoren rond het voertuig continu de wegomstandigheden en passen ze automatisch de juiste regelinstellingen toe. Sand, Mud, Rock en Auto kunnen worden ingeschakeld wanneer de Hilux in (laag) L4 draait; Vuil, Zand, Modder, Diepe Sneeuw en Auto kunnen worden gebruikt in het H4-zendbereik.

• AUTO MODE: biedt bodembedekkende prestaties zonder dat de bestuurder de modus hoeft aan te passen aan de weg- en rijomstandigheden.

• DIRT MODE: bij het rijden op onverharde wegen zijn de rijsnelheid en stabiliteit van het voertuig hetzelfde als op verharde oppervlakken. Het systeem zorgt voor een passend contactgevoel tussen band en grond op golvend of oneffen wegdek en een geschikte aandrijfkracht, zelfs tijdens het slepen.

• SAND-MODUS: in de H4-serie voorkomt deze modus de afgifte van buitensporige aandrijfkracht, om te voorkomen dat het voertuig vast komt te zitten, terwijl er toch voldoende aandrijving is om te cruisen. In de L4-serie wordt een hogere aandrijfkracht geboden als het voertuig vast komt te zitten of als het zanderige oppervlak een hoge weerstand biedt.

• MUD MODE: in deze modus draaien de wielen om vooruitgang te boeken op modderige wegen met zeer weinig grip. Een hogere aandrijfkracht wordt geleverd in het L4-bereik wanneer de modder diep genoeg is om de banden te bedekken.

• DEEP SNOW MODE: deze modus kan worden gebruikt bij het maken van voorwaartse en achterwaartse bewegingen om hoge sneeuwhobbels te overwinnen. Wanneer de sneeuw diep genoeg is om de banden te bedekken, laat het systeem de wielen draaien om een sneeuwploegeffect te creëren. Bij het wegrijden wordt een matige aandrijfkracht geleverd om wielspin te voorkomen. NB: deze modus is niet bedoeld voor gebruik bij het rijden op dichtgepakte besneeuwde wegen.

• ROCK MODE: deze modus is geschikt voor het rijden over ruw, rotsachtig terrein en het onderdrukken van het slippen van de banden. Als slechts twee banden in contact komen met de grond, brengt het systeem de aandrijfkracht over op de andere twee wielen en regelt het tegelijkertijd de rijsnelheid.

Het digitale multi-informatiedisplay van de Hilux heeft voor elke modus een andere achtergrond. In de modi Zand, Modder en Diepe Sneeuw in H4 en in alle L4-modi brandt de VSC UIT-indicator; In alle modi knippert het slipindicatielampje aan en uit wanneer de rembediening wordt toegepast.

Een sterke, stabiele rit

De nieuwe Hilux Hybrid 48V heeft veel aanwezigheid op straat, met een lengte van 5.325 mm, een breedte tot 1.900 mm en een hoogte van 1.865 mm. Het is een praktische pick-up, het dubbele cabineformaat gekoppeld aan een 1.555 mm lang bed. Het mild hybrid-systeem doet niets af aan het laadvermogen: het laadvermogen bedraagt maximaal 1.000 kg en het trekvermogen bedraagt 3.500 kg.

Hilux Hybrid 48V heeft een body-on-frame-architectuur en een ladderframechassis die essentieel zijn voor zijn sterkte, duurzaamheid en torsiestijfheid. De slijtvaste bladveren en dubbele schokdempers van de achterwielophanging zorgen voor betrouwbare offroad-prestaties en SUV-achtig comfort en rijgedrag op de weg. Zijn “go-anywhere” referenties worden ondersteund door een bodemvrijheid van 310 mm en naderings- en vertrekhoeken op respectievelijk 29 en 26 graden.

Geavanceerde veiligheidsvoorzieningen

De Hilux Hybrid 48V is uitgerust met Toyota Safety Sense-technologie om inzittenden en andere weggebruikers bescherming van wereldklasse te bieden tegen veel voorkomende ongevalsrisico’s.

Een verbeterd Pre-Collision System (PCS) kan voetgangers ’s nachts, fietsers overdag en tegenliggers of voetgangers op kruispunten beter detecteren bij het nemen van bochten. Wanneer dergelijke gevaren worden gedetecteerd, geeft het systeem hoorbare en visuele waarschuwingen voordat indien nodig remkracht wordt toegepast.

Met de adaptieve cruisecontrol (ACC) met Road Sign Assist (RSA) kan de bestuurder de snelheid snel aanpassen aan de wijzigingen in de limiet. De ACC kan het voertuig ook automatisch vertragen om een geschikte snelheid door bochten op de snelweg te garanderen.

Bij het rijden in het donker elimineert de Automatic High Beam (AHB)-functie de noodzaak om van koplampniveau te wisselen om te voorkomen dat andere bestuurders worden verblind. Het detecteert naderende voertuigen en past de lichten onmiddellijk en nauwkeurig aan, zodat het gebruik van het grootlicht wordt gemaximaliseerd.

Multimedia en connectiviteit

De hoge uitrustingsspecificatie omvat het acht-inch Toyota Smart Connect-multimediasysteem en een JBL premium audiopakket met negen luidsprekers.

Toyota Smart Connect geeft de bestuurder toegang tot cloudgebaseerde navigatie met een efficiënte reisplanning, ondersteund door actuele verkeersinformatie. Het systeem bevat ook een spraakassistent voor handsfree bediening van mobiele telefoongesprekken en audiofuncties. Smartphone-integratie wordt draadloos aangeboden via zowel Apple CarPlay® als Android Auto®.

Verder gemak wordt geboden door de MyToyota-smartphone-app. Dit kan worden gebruikt om bepaalde voertuigfuncties op afstand te bedienen: het vergrendelen/ontgrendelen van de deur en het gebruik van het airconditioningsysteem om de cabine voor een rit te verwarmen of af te koelen. De app biedt ook voertuiggegevens en kan worden gebruikt voor onderhoud, planning en herinneringen.

DE NIEUWE TOYOTA HILUX GR SPORT II

  • Het nieuwe hoogtepunt van het Toyota Hilux-gamma, beïnvloed door het Dakar Rally-winnende erfgoed van het model met TOYOTA GAZOO Racing
  • Krachtig exterieurdesign
  • Verbeteringen aan het chassis, de ophanging en het remmen maken dit de best rijdende Hilux tot nu toe, op de weg en off-road

De Toyota Hilux-line-up bereikt nieuwe hoogten op het gebied van prestaties, rijcomfort en imposant uiterlijk met de nieuwe Hilux GR SPORT II. Hij bevindt zich aan de top van het gamma en is gebaseerd op zowel de ongeëvenaarde reputatie van Hilux op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid als het sportieve succes van het model met TOYOTA GAZOO Racing, met meerdere overwinningen in de slopende Dakar Rally en het winnen van World Rally-Raid Championship-titels. Het laat zien hoe Toyota de ervaring en kennis die is opgedaan in de autosport op het hoogste niveau toepast om steeds betere auto’s voor op de weg te creëren.

Het krachtige ontwerp geeft hem een imposante aanwezigheid op straat, gecombineerd met een verbeterd rijgedrag en stabiliteit en compromisloze capaciteiten. Het trekvermogen (3.500 kg) en het laadvermogen (1.000 kg) blijven gelijk aan de beste in zijn klasse.

Dit is de tweede GR SPORT-modeleditie die wordt aangeboden in het Hilux-gamma en bouwt voort op zijn voorganger op het gebied van zowel ontwerp als chassistechniek. De belangrijke veranderingen zijn onder meer bredere spoorbreedtes voor en achter, een verhoogde rijhoogte en een grotere oploophoek, waardoor de offroad-capaciteiten van het voertuig worden versterkt. Het resultaat is een vertrouwenwekkende rit, vooral bij het rijden in slechte weers- of wegomstandigheden.

Toyota beschouwt de GR SPORT II als de best rijdende Hilux tot nu toe, zowel op de weg als offroad, dankzij het bredere loopvlak en verbeteringen in rijeigenschappen, zoals meer stabiliteit bij een kleinere rolhoek en een nauwkeurige stuurrespons.

Verbeterde vering en remmen zorgen voor een zekere rit, terwijl het geluids- en trillingsniveau is verminderd. Het resultaat is een meer lonende rit met een sportief gevoel en een comfortabele rit.

De krachtige en beproefde 2,8-liter turbodieselmotor van Hilux zorgt voor respons en spierkracht, ongeacht de rijvaardigheid. Met een vermogen van 204 DIN pk/150 kW en een koppel van 500 Nm is hij gekoppeld aan een automatische zesversnellingsbak.

Exterieur ontwerp

Terwijl de huidige Hilux een indrukwekkende uitstraling heeft, voegt de GR SPORT II nog meer impact toe aan de styling van het exterieur. Zijn imposante houding en doelgerichtheid worden geaccentueerd door rood gelakte schroefveren en dempers achter, rode remklauwen, robuuste zwarte spatborden en nieuw ontworpen 17-inch zwarte lichtmetalen velgen.

De nieuwe wielen dragen ook bij aan de prestaties van het voertuig met een groot velgoppervlak dat de luchtweerstand vermindert en een gewichtsbesparend centraal spaakontwerp.

De GR SPORT II valt verder op door zijn zwarte G-mesh-patroon aan de boven- en onderkant, waarbij de naam TOYOTA in klassieke stijl is gespeld. Het thema van de zwarte detaillering wordt voortgezet met de zijtreden, spiegels, deurgrepen, aerosportstang en achterbumper. Een zilveren onderloop aan de voorkant en kenmerkende GR Sport-badges maken de look compleet.

Interieur

Het doel van de Hilux GR SPORT II komt ook tot uiting in het ontwerp van de cabine, dat de kracht en het sportieve erfgoed van het model uitdrukt. Een zwart, monochroom thema zorgt voor een stijlvol gevoel, met gedurfde rode accenten, zoals de contrasterende veiligheidsgordels.

Het sportieve karakter komt tot uiting in de levering van paddle-bedieningselementen voor handmatige schakelselectie en aluminium sportpedalen.

De sportstoelen zijn bekleed met een combinatie van zwart synthetisch suède en lederen sportstoelen, met zilveren stiksels en perforaties die een uitzonderlijk comfort en een betere grip bieden, waardoor wegglijden tot een minimum wordt beperkt wanneer de inzittenden hogere zijdelingse krachten ervaren.

De hoogwaardige look en feel van het interieur van de Hilux GR SPORT II wordt gecompleteerd door een nieuw koolstofvezelornament op de deurbekleding en het dashboard, dat ook is voorzien van GR-details op het informatiedisplay en het instrumentarium.

Technische verbeteringen

De wereldberoemde ‘go-anywhere’-kwaliteiten van de Hilux worden versterkt met een vergroting van de oploophoek van 29 naar 30 graden en een grotere bodemvrijheid – 323 mm, en een verbreding van de spoorbreedte voor en achter met respectievelijk 135 mm en 155 mm.

Het ophangingssysteem is herzien met een toename van 70 mm in de breedte van de voorarmen, de toepassing van een lichtere, buisvormige stabilisatorstang en een herpositionering van de veer- en demperassemblages verder naar buitenboord. Aan de achterzijde heeft de as een nieuwe vierkante doorsnede en zijn de dempers verplaatst naar de buitenkant van het frame van het voertuig.

De veranderingen hebben de aerodynamische prestaties niet in het gedrang gebracht, dankzij de introductie van een nieuw “luchtgordijn”-effect. Dit wordt gecreëerd door een combinatie van de nieuwe grille, mistlampranden, brede spatborden, sportbalk, dekafdekking en lichtmetalen velgen. Elk element is op maat gemaakt om de luchtweerstand te verminderen en bij te dragen aan de algehele aero-efficiëntie van het voertuig.

Maatregelen om een soepeler en stabieler rijgedrag op elk terrein te krijgen, zijn onder meer nieuwe dempers met één buis en zuigers met een grote diameter (46 mm) in plaats van de vorige eenheden met dubbele buis. Deze zorgen voor betere prestaties en een snellere respons onder zware omstandigheden.

Toyota Smart Connect + multimedia

De Hilux GR Sport II is standaard uitgerust met het Toyota Smart Connect + multimediasysteem, toegankelijk via een 8-inch touchscreen-display of met behulp van een geavanceerde spraakopdrachtfunctie. Gebruikers kunnen hun smartphone of tablet ook draadloos verbinden met het systeem via Apple CarPlay® of Android Auto®.

Het multimediapakket biedt toegang tot cloudgebaseerde reisnavigatie, die gebruikmaakt van voortdurend bijgewerkte real-time informatie over verkeersgebeurtenissen voor een nauwkeurige en efficiënte routeplanning. Er is ook een ingebouwd navigatiesysteem dat kan worden gebruikt wanneer er geen dataverbinding met de cloud beschikbaar is.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait