- Nieuwe vlaggenschip cabriolet brengt ongekend drama, kracht en snelheid in de categorie
- Toonaangevende 5,2-liter V12-biturbomotor met dubbele turbo biedt 835 pk en 1000 Nm koppel
- De topsnelheid van 214 mph is ongeëvenaard in zijn klasse, 0-62 mph in slechts 3,4 seconden
- Innovatief K-vouwdak en intelligente structurele versterking
- Iconisch Aston Martin-ontwerp creëert een vorm van verbluffend doel en schoonheid
- Chassis en structuur uitgebreid aangepast voor optimale dynamische prestaties
- Vanquish Volante draagt bij aan de totale Vanquish-productie die beperkt is tot minder dan 1000 productie-exemplaren per jaar
- Viering van 60 jaar Volante-productie
Dinsdag 25 maart 2025, Gaydon, Warwickshire: Aston Martin kondigt met trots de langverwachte komst van de nieuwe Vanquish Volante aan. Simpelweg de snelste, krachtigste Aston Martin met open dak tot nu toe en, naast zijn coupé-stalgenoot, de snelste en krachtigste productieauto met motor voorin die vandaag de dag te koop is. Geen enkele andere auto combineert zo’n buitengewone prestatie met zo’n slanke maar doelgerichte vorm. Zijn positie in de markt op het toppunt van ultra-luxe hoge prestaties is uniek, en er zijn maar weinig betere manieren om de 60 te vierenÞ verjaardag van de iconische naam Volante met de aankondiging van het nieuwste exemplaar.
Aangedreven door de nieuwe 5,2-liter V12-motor van Aston Martin die 835 pk en 1000 Nm koppel levert met een topsnelheid van 214 mph, biedt de Vanquish Volante alle rauwe sensatie van de coupé met een ongeëvenaarde viscerale rijervaring in de open lucht.
De nieuwe Vanquish Volante is ontworpen om alle stijl en zintuiglijke stimulatie te bieden waar cabrio’s bekend en geliefd om zijn, zonder de beperkingen of compromissen die traditioneel met hun ontwerp worden geassocieerd. Zo mooi als zijn Coupé-metgezel, met een minimale gewichtstoename en een verbluffend ontwerp, is Vanquish Volante de naam die alleen voor het vlaggenschip is gereserveerd, meer dan waardig.
De nieuwe Vanquish Volante is het kroonjuweel in een modellijn die 60 jaar teruggaat. De eerste Aston Martin die de naam kreeg, was de weinig bekende Short Chassis Volante uit 1965, bestaande uit ontwerpelementen van zowel de cabriolet DB5 die eraan voorafging als de DB6 Volante die hem opvolgde. Ronduit mooi, het zette de toon voor alle ‘Volante’ Aston Martin-modellen die nog zouden komen. Het is ook een van de zeldzaamste van alle productieexemplaren: er zijn er slechts 37 gebouwd over een periode van een jaar.
Adrian Hallmark, Chief Executive Officer van Aston Martin, zei: “Al 60 jaar definieert Aston Martin Volantes de kunst van elegant, sportief autorijden met open dak. Met zijn verbluffende uiterlijk en uitstekende V12-motor die meer vermogen produceert dan elke andere productieauto met de motor voorin die te koop is, heeft Vanquish Volante deze filosofie naar een geheel nieuw niveau getild. Bij Aston Martin zijn we er trots op dat we zoveel recht doen aan ons erfgoed en terwijl, zoals de ongekende prestaties van de Vanquish Volante laten zien, onze ogen stevig op de toekomst gericht houden.”
Techniek
De Vanquish Volante krijgt de knock-out punch van Aston Martin’s nieuwe 5,2-liter V12-motor met dubbele turbocompressor. De eerste V12 met de beroemde Aston Martin-vleugels werd gemonteerd op de DB7 Vantage, die in 2000 in zowel de Coupé als de Volante werd gelanceerd. In de 25 jaar daarna is het vermogen van de iconische V12 van het merk bijna verdubbeld, van 426 pk naar 835 pk, met een maximumkoppel dat vergelijkbaar is, van 543 Nm tot 1000 Nm.
De nieuwste V12-motor van de Vanquish ontwikkelt een maximumkoppel van slechts 2500 tpm – precies de helft van het motortoerental dat zijn voorganger nodig heeft – en handhaaft die piek van 1000 Nm helemaal van 2500-5000 tpm, met een maximumsnelheid van 214 mph. Ondanks deze aanzienlijke prestatieverbetering is het totale gewicht van de Vanquish Volante met slechts 95 kg gestegen, waardoor de vermogen-gewichtsverhouding is gestegen van 313 pk per ton naar 416 pk per ton, waardoor de prestaties naar een geheel nieuwe laag worden getild.
Het vermogen wordt naar de achterwielen geleid met een ZF-versnellingsbak met acht versnellingen in de achteras voor een optimale gewichtsverdeling en bevat hetzelfde E-differentieel achter (E-diff) als op de Vanquish Coupé. In staat om in 135 milliseconden over te schakelen van volledig open naar 100% vergrendeld, biedt de E-diff ongekende bandbreedte en voordelen. In combinatie met de nieuwste ESP-technologie (Electronic Stability Programme) is de dynamiek aanzienlijk verbeterd, wat zorgt voor een grotere wendbaarheid in bochten met lage en gemiddelde snelheid, terwijl er meer controle wordt geboden bij overstuur en rijstrookwisseling bij hoge snelheid. Het is een integraal onderdeel van het dynamische karakter en ‘verkort’ in wezen de wielbasis in krappere bochten door het meer rotatierespons te geven op stuurinputs, terwijl het ook zorgt voor gegarandeerde stabiliteit en kalmte door snelle bochten. De wens om de Vanquish Volante te voorzien van dezelfde supercar-niveaus van rijdynamiek, gecombineerd met de verfijning die vereist is van een vlaggenschip, met moeiteloze capaciteiten die de montage van het geavanceerde chassissysteem vereiste dat te zien is op alle in serie geproduceerde Aston Martins.
Simon Newton, Director of Vehicle Performance and Attributes, zei: “De drive om ervoor te zorgen dat de Vanquish Volante dezelfde toonaangevende prestaties leverde als de Vanquish Coupé, betekende dat het technische team vanaf het begin tegelijkertijd aan zowel de Coupé als de Volante werkte, waardoor we de dynamische capaciteiten en het karakter van de Vanquish Coupé konden behouden zonder concessies te doen aan het verwijderen van het dak. Optimalisaties aan de carrosseriestructuur in combinatie met specifieke chassisafstelling zorgen ervoor dat de Vanquish Volante dezelfde krantenkoppen haalt als de Coupé vanwege zijn buitensporige prestaties en capaciteiten, nu met het extra plezier van rijden met het dak naar beneden.”
Natuurlijk, Vanquish Volante heeft een op maat gemaakte ophanging tune ontworpen om rekening te houden met de unieke gewichtsverdeling, maar het geheim van het ontsluiten van het volledige potentieel ligt in de nieuwe Bilstein DTX dempers die een uitstekende mate van wielcontrole binnen elke rijmodus mogelijk maken en ook de mogelijkheid om veel meer onderscheid te maken tussen de individuele modi dan ooit mogelijk is geweest in het verleden.
In de GT-modus is de Vanquish Volante geconfigureerd om met de weg mee te ademen, wat zorgt voor dat langbenige, moeiteloze karakter dat kenmerkend is voor de allerbeste Grand Tourers, terwijl de Sport- en Sport+-modi een nieuw dynamisch karakter bieden, dat zorgt voor steeds meer respons en strakkere lichaamscontrole.
Ondertussen behoudt Vanquish Volante de geavanceerde tractie- en stabiliteitscontrolesystemen van de Coupé met dit nieuwe ESP-systeem dat is ontworpen om de bestuurder verbeterde dynamische ondersteuning en maximale veiligheid te bieden, binnen een unieke tuning-toepassing. Het systeem is naadloos geïntegreerd met progressieve dynamische besturing en vermijdt abrupte ingrepen door gebruik te maken van een reeks intelligente controllers en softwaremodellen om optimale gripniveaus te voorspellen door middel van geavanceerde algoritmen, terwijl het ook reageert op kortstondige instabiliteiten van voertuigen. Met vooraf gedefinieerde ESP-modi (Aan, Spoor, Uit, Wet) kunnen alle modi worden geselecteerd via de ESP-knop op de middenconsole.
Met de immense kracht achter de Vanquish Volante is een koolstofkeramisch remsysteem standaard gemonteerd, dat een passend remvermogen biedt voor het vlaggenschip van het merk. Ze wegen 27 kg minder dan conventionele ijzeren schijven en bieden zowel een langere levensduur als weerstand tegen fading, en maken ook koppelvectoring mogelijk, waarbij de rembalans naar achteren kan worden verschoven om de stabiliteit te verbeteren tijdens het remmen in een bocht.
Natuurlijk is elke auto slechts zo capabel als de band die hem met de weg verbindt, en daarom werkten de ingenieurs van Aston Martin samen met zijn strategische bandenpartner Pirelli om een nieuwe Pirelli P ZERO™ te ontwikkelen die speciaal is ontworpen voor de Vanquish Coupé en Volante, geoptimaliseerd om te presteren onder de veeleisende prestatiedoelstellingen van Vanquish, zowel met een zomerband (P ZERO™ PZ4) als winterband (P ZERO™ Winter 2).
Aan de basis van het chassis en de dynamische systemen ligt een gelijmde aluminium structuur. De geoptimaliseerde stijfheid onder de carrosserie is verbeterd om een meer gerichte en boeiende dynamiek te leveren en zorgt voor een toename van 75% in zijdelingse stijfheid ten opzichte van de vorige vlaggenschipcabriolet, waardoor de structurele prestaties nauw aansluiten bij de carrosserie van de Coupé.
Door beide auto’s tegelijkertijd te ontwerpen, is een van de complexere uitdagingen in het autodesign ontstaan: het creëren van een auto met een volledig cabrioletkap met minimale gewichtstoename, met behoud van maximale torsiestijfheid en ervoor zorgen dat het tijdloze ontwerp behouden blijft, ongeacht of de motorkap omhoog wordt gebracht of onder de tonneaukap wordt opgeborgen.
Ontwerp – Exterieur
Vanquish Volante behoudt zijn eigentijdse elegantie van Coupe; een gespierde, gespierde aanwezigheid, brede houding en vloeiende rondingen. Kenmerkende details van de op de F1 geïnspireerde thermoslamellen blijven in de dramatisch hellende motorkap om koeling te bevorderen. De wielbasisverlenging van 80 mm accentueert de iconische esthetiek van de auto met de motor voorin en de cabine naar achteren. De opgekropte Kamm-staart aan de achterkant zit boven het direct herkenbare ‘Shield’, ontworpen om te lijken alsof het aan de achterkant van de auto zweeft.®
Het lichtgewicht K-vouwdak kan in 14 seconden worden geopend en in 16 seconden worden gesloten, en kan tijdens het rijden tot 31 mph (50 km/u) worden bediend via een elegante metalen schakelaar op de middenconsole. Bovendien kan het dak op afstand worden geopend of gesloten vanaf de sleutelhanger, binnen een straal van twee meter van de auto. Nog opmerkelijker is een niveau van thermische isolatie dat direct vergelijkbaar is met de Vanquish Coupé. Met een toonaangevende stapelhoogte van slechts 260 mm in ingetrokken toestand, kan het akoestisch verbeterde stoffen dak onder de tonneau achter de stoelen worden opgeborgen zonder onderbreking van de naadloos vloeiende lijnen van de carrosserie.
Net als zijn Coupé-tegenhanger krijgt de Vanquish Volante het ontwerp van de voorbumper, het spatbord en de grille, wat zorgt voor een assertiever designkarakter en een grotere aanwezigheid op de weg. De traditionele grille met schoepen biedt een 13% groter oppervlak om de koeling van de 835 pk-motor te bevorderen. Nieuwe ventilatieopeningen in de buitenbumper leiden lucht rond de neus en leiden koele lucht naar de voorste wielkasten om te helpen bij de koeling van de remmen.
Matrix LED-koplampen tonen de nieuwe lichtsignatuur met geïntegreerde dagrijverlichting (DRL’s). Op de lichten zijn ingewikkelde details aangebracht, waaronder het Aston Martin-woordmerk dat op het binnenwerk van de koplampen is geëtst, terwijl het rode ‘V12′-motief de kenmerkende zijgang siert. Kleinere en slankere frameloze buitenspiegels dragen bij aan het aerodynamische profiel van de Vanquish Volante, en elektronisch uitklapbare verzonken deurgrepen behouden de vloeiende lijnen van het zijprofiel van de Vanquish Volante.
Marek Reichman, Executive Vice President en Chief Creative Officer: “De kans om een echt vlaggenschip Volante te creëren is zeldzaam. De uitdaging is altijd om het kernmerk-DNA van Aston Martin te behouden en het was van vitaal belang om de Volante naast de Coupé te creëren om uitmuntendheid in proportie en drama te leveren. Vanquish Volante belichaamt dit; Het is niet alleen een van de meest adembenemend mooie auto’s die ooit het naamplaatje heeft gedragen, hij gaat veel verder dan verwacht en, net als de Coupé, legt hij de immense prestaties en het beoogde doel van een vlaggenschipmodel vast. Met een uitstekend visceraal ontwerp dat echt nobele schoonheid en aanwezigheid op de weg belichaamt, ziet Volante geen compromissen in de elegante verpakking van het daksysteem. Door de samenwerking tussen de ontwerp- en engineeringteams van Aston Martin levert de Vanquish Volante echt het kroonjuweel in ons kernmodellenportfolio.”
De Vanquish Volante ontvangt ook het nieuw ontwikkelde roestvrijstalen uitlaatsysteem met een unieke geometrie en een verbluffende lay-out van de vier uitlaatpijpen. Met het dak ingetrokken worden de inzittenden verder blootgesteld aan het verbeterde frequentiebereik en het resonante V12-gehuil, synoniem met de Vanquish-bloedlijn. Voor wie op zoek is naar de ultieme auditieve ervaring, is de Vanquish Volante ook verkrijgbaar met een optioneel titanium uitlaatsysteem. Dit maakt gebruik van een kleinere uitlaatdemper om een helderder, luider en nog boeiender V12-geluidskarakter te geven, samen met een gewichtsvermindering van 10,5 kg.
Design – Interieur
Speciaal ontworpen als een configuratie met 2 zitplaatsen, loopt precisievakmanschap door Vanquish Volante en met een uitschuifbaar dak levert het nu een ongeëvenaarde zintuiglijke ervaring voor de bestuurder en passagier.
De Vanquish Volante is voorzien van de op maat gemaakte interieurindeling die op de Vanquish Coupé werd geïntroduceerd en zet de nieuwe interieurarchitectuur van alle volgende generatie Aston Martin-modellen voort. De verlaagde middenconsole geeft al het gevoel van een grotere cabinebreedte, maar de toevoeging van een ingetrokken dak behoudt het ruimtegevoel van de Coupé met het ultraluxe gevoel van rijden in de open lucht.
Een perfecte mix van moderne touchscreen-technologie en tactiele fysieke schakelapparatuur wordt voortgezet in de Vanquish Volante, met behoud van het gevoel van ultraluxe in het interieur en intuïtieve interactie met de bedieningselementen. Het infotainment van de volgende generatie van Aston Martin toont het digitale 10,25-inch TFT-bestuurdersdisplay, ontworpen om informatie met maximale helderheid en aangepaste weergaveconfiguraties weer te geven, terwijl het geïntegreerde 10,25-inch Pure Black-touchscreensysteem met volledige online connectiviteit technologie biedt met volledig capacitieve gebarenbediening met één of meerdere vingers.
Het is dan ook niet meer dan logisch dat Vanquish Volante standaard is uitgerust met het allerbeste audiosysteem van audiopartner Bowers & Wilkins. Naadloos geïntegreerd en vakkundig afgestemd op de Vanquish Volante, levert het dubbel versterkte surround sound-systeem met 15 luidsprekers de meest boeiende luisterervaring.
Een machinaal gekartelde draaiknop omringt de verlichte Stop/Start-knop, waarmee een gewenste rijmodus kan worden geselecteerd, naast drukknopschakelaars voor Chassis, ESP, Uitlaat en Park Distance Control, zodat de meest gebruikte bedieningselementen kunnen worden bediend zonder dat de bestuurder zijn ogen van de weg hoeft te halen. Vanquish Volante ziet ook de toevoeging van de dakbedieningsschakelaar, samen met een nieuwe snelkoppelingsknop om direct toegang te krijgen tot de ADAS-bedieningselementen.
De Vanquish Volante zet de focus op het comfort van de bestuurder en passagier voort en is standaard uitgerust met een Sports Plus Seat, met een Carbon Fibre Performance Seat als optie. Met een zitpositie die kan worden aangepast aan een breed scala aan bestuurderslengtes, zorgt het voor een sportief gevoel en de perfecte positie voor dynamisch rijden. De lage middenconsole en de geschulpte deurpanelen optimaliseren de ruimte rond het bovenlichaam, zodat de armen van de bestuurder niet worden gehinderd tijdens dynamisch rijden of manoeuvreren.
De achtercabine van de Vanquish Volante is ontworpen met evenveel aandacht voor luxe, waardoor elk deel van het interieur is voorzien van hetzelfde detailniveau en dezelfde toegeeflijke afwerking. De gebeeldhouwde dwarsbrace aan de achterkant is een gedurfd statement dat de speciaal gemaakte opbergruimtes scheidt die zijn gereserveerd voor prachtige zadellederen bagagesets, die als accessoire verkrijgbaar zijn. Zoals verwacht van het vlaggenschipmodel, is het aantal mogelijke combinaties van exterieur- en interieurdesign, van velgen en remklauwen tot tapijten en interieurbekleding, uitgebreid. Mochten klanten meer persoonlijke keuze nodig hebben, dan kunt u contact opnemen met de maatwerkdienst Q by Aston Martin, waar enkele van de meest bekwame, ervaren en creatieve ontwerpers klaar staan om rechtstreeks met klanten samen te werken om hun Vanquish Volante aan te passen aan volledig op maat gemaakte vereisten.
Van details zo klein als een naam of een initiaal die met de hand in een hoofdsteun worden genaaid, tot volledige engineering en productie van volledig op maat gemaakte componenten die echte one-offs creëren, Q by Aston Martin zorgt ervoor dat zelfs in de ijle, beperkte productiewereld van het vlaggenschip van Aston Martin, klanten iets echt speciaals en unieks kunnen creëren.
De sensationele nieuwe Vanquish Volante is nu in beperkte aantallen te bestellen, met de eerste leveringen in Q3 2025. Alles zal worden overwonnen.
Six decades of Aston Martin Volantes
Vanquish Volante is the crowning achievement of a model line stretching back fully 60 years, over half the time that Aston Martin has been in existence. The first car to receive the name was the little-known Short Chassis Volante of 1965, comprising design elements of both the drop-head DB5 that preceded it and DB6 Volante that followed it. Utterly beautiful, it set the tone for all Volante Aston Martins to come. It is also one of the rarest of all production Aston Martins, with just 37 examples being made over a one-year period.
The Volante name has been in near constant use ever since; perhaps the most famous being the DB6 MkII Vantage Volante owned by HM King Charles lll, which was later loaned to Prince William to drive himself and the Princess of Wales from their wedding reception at Buckingham Palace to St James Palace. King Charles has also in the past taken delivery of a 1986 V8 Vantage Volante and had the use of a unique 1994 Virage Volante complete with an uprated 6.3-litre V8 engine and five-speed manual gearbox.
A gadget-laden V8 Volante was also used by James Bond in the 1987 film ‘The Living Daylights’ which also happened at the time to be the personal transport of the Aston Martin chairman Victor Gauntlett. In the film it is then ‘winterised’ and emerges as a coupe for the duration of the picture. Drummer of Queen, Roger Taylor (and sole author of their 1975 song ‘I’m in love with my car’) also owned a 1979 Series I Volante.
Today the Volante name is used for both the DB12 and Vanquish Volante but it has never been used on Gaydon-built open top V8 and V12 Vantages, which should be properly referred to as Roadsters.
About Aston Martin Lagonda:
Aston Martin’s vision is to be the world’s most desirable, ultra-luxury British brand, creating the most exquisitely addictive performance cars.
Founded in 1913 by Lionel Martin and Robert Bamford, Aston Martin is acknowledged as an iconic global brand synonymous with style, luxury, performance, and exclusivity. Aston Martin fuses the latest technology, time honoured craftsmanship and beautiful styling to produce a range of critically acclaimed luxury models including the Vantage, DB12, Vanquish, DBX707 and its first hypercar, the Aston Martin Valkyrie. Aligned with its Racing. Green. sustainability strategy, Aston Martin is developing alternatives to the Internal Combustion Engine with a blended drivetrain approach between 2025 and 2030, including PHEV and BEV, with a clear plan to have a line-up of electric sports cars and SUVs.
Based in Gaydon, England, Aston Martin Lagonda designs, creates, and exports cars which are sold in more than 50 countries around the world. Its sports cars are manufactured in Gaydon with its luxury DBX SUV range proudly manufactured in St Athan, Wales. The company is on track to deliver net-zero manufacturing facilities by 2030.
Lagonda was founded in 1899 and came together with Aston Martin in 1947 when both were purchased by the late Sir David Brown, and the company is now listed on the London Stock Exchange as Aston Martin Lagonda Global Holdings plc.
2020 saw Lawrence Stroll become the company’s Executive Chairman, alongside significant new investment. This coincided with Aston Martin’s return to the pinnacle of motorsport with the Aston Martin Aramco Formula One® Team and commenced a new era for the iconic British marque.

VANQUISH VOLANTE TECHNICAL SPECIFICATION
Body
Two Door Volante Body Style with 2 seat configuration
Volante ‘K-fold’ opening roof mechanism with fabric roof and roll over protection system.
Extruded Bonded Aluminium Body Structure with Carbon Fibre and Composite Panels
Carbon Fibre body panels including inset bonnet, door outers and bodysides.
Engine
5.2-litre Twin Turbo V12
Water-to-air-charge cooling
Front mid mounted engine, rear wheel drive
Maximum power: 835PS / 824bhp / 614kw @ 6,500rpm
Maximum torque: 1,000Nm / 738 lb-ft @ 2,500 – 5,000rpm
Top speed: 214mph / 345km/h
0-60mph: 3.3s
0-62mph / 0-100km/h: 3.4s
Max Boost Pressure: 2.25 bar
Firing order: 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
New cylinder block to improve engine breathing.
New turbocharger and exhaust manifold for improved catalyst heating and performance.
New intake and exhaust ports and revised water jacket in cylinder head.
Transmission
Rear mounted eight-speed automatic transmission.
Electronic rear limited slip differential
Torque converter
Carbon Fibre prop shaft
Gear ratios
1st Gear Ratio: | 5 | 2nd Gear Ratio: | 3.2 | 3rd Gear Ratio: | 2.1 |
4th Gear Ratio: | 1.7 | 5th Gear Ratio: | 1.3 | 6th Gear Ratio: | 1 |
7th Gear Ratio: | 0.8 | 8th Gear Ratio: | 0.6 | Final Drive: | 2.93 |
Steering
Variable Electrical Power Assistance: Turns lock to lock: 2.27
Suspension
Front – Independent Double Wishbone, Coil Springs & Anti-Roll Bar
Rear – Multi-link Suspension, with Coil Springs & Anti-Roll Bar
Billstein DTX Adaptive Damping System (ADS) with Intelligent Adaptive Dampers
Drive Modes
Five selectable drive modes: Wet, GT, Sport, Sports Plus and Individual
(Tailoring Drivetrain, Steering and Chassis calibrations)
Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)
Forward Collision Warning
Autonomous Emergency Braking
Adaptive Cruise control with Stop & Go function
Lane Departure Warning
Lane Keep Assist
Auto High Beam
Matrix Headlamps
Traffic Sign Recognition
Blind Spot Monitoring
Door Open Assist
Rear Cross Traffic Assist
Driver Drowsiness Detection (Coffee Cup)
360˚ 3D Surround Camera view
Wheels and Tyres
21″ Forged Alloy Wheels
Pirelli P ZERO™ AML (Bespoke Summer Tyre for Vanquish)
Pirelli P ZERO™ Winter 2 AML (Bespoke Winter Tyre for Aston Martin)
Both tyres include Pirelli Noise Cancelling System (PNCS) – Acoustic foam inserts
Front: 275/35/ZR21 103Y
Rear: 325/30/ZR21 108Y
Brakes & Chassis Systems
Carbon Ceramic Brake System
- Front: 6-piston Alloy Calipers ; 410mm x 38mm Carbon Ceramic Discs
- Rear: 4-piston Alloy Calipers; 360mm x 38mm Carbon Ceramic Discs
Electric Park Brake
Dynamic Stability Control (DSC)
Anti-lock braking system (ABS)
Electronic Brake Distribution (EBD)
Emergency Brake Assist (EBA)
Traction Control (TC)
Hydraulic Brake Assist (HBA)
Positive Torque Control (PTC)
Dynamic Torque Vectoring (DTV)
Dimensions (ROW)
Height: 1,296 mm
Width (including mirrors): 2,120 mm
Width (mirrors folded): 2,044 mm
Length: 4,850 mm (Federal = 4,890 mm)
Wheelbase: 2,885 mm
Ground Clearance (excluding Air Dam): 120 mm
Ground Clearance (including Air Dam): 90 mm
Front Overhang: 955 mm (Federal = 960 mm)
Rear Overhang: 1,015 mm (Federal = 1,050 mm)
Approach Angle: 9°
Departure Angle: 14.1 °
Boot Volume: 219 litres (roof closed) & 187 litres (roof stowed)
Fuel Tank: 82 litres
Weight: 1,880 kg (lightweight, dry)
Weight Distribution (Front:Rear): 49 : 51
Turning circle (kerb to kerb): 12.7 m
Turning circle (wall to wall): 13.3 m
Fuel Economy & Emissions
EU: WLTP tbc awaiting final homologation
ROW: NEDC tbc awaiting final homologation
DESIGN
Standard Specification (Exterior)
Paint – Solid & Metallic
Lower Body Package – Gloss Black
Upper Body Package – Body Colour
Shield – Body Colour
21” Y Spoke Wheel – Liquid Silver
Grille – Bright Satin Chrome Vaned
Exhaust Tailpipe Finishers – Bright
Brake Calipers – Black Painted
Brake Discs – Carbon Ceramic Brake System
Tail Lights – Clear
Volante Hood – Black
Badging – Enamel Wings Badge with Green Infill
Privacy Glass – Clear
Door Handles – Presenting
Stainless Steel Exhaust System
Standard Specification (Interior)
Interior Trim – Alcantara and Semi Aniline Leather
Seating – Sports Plus Seat (Heated 16-way adjustable)
Trim Split – Monotone
Stitch – Matched
Headlining – Black Alcantara
Carpet – Black 600 GSM
IP Trim inlay – Alcantara Upper and Lower
Centre Trim Inlay – Bright Brushed Metal
Door Trim Inlay – Bright Brushed Metal
Interior Jewellery – Satin Chrome
Steering Wheel – Sports – Colour Keyed Leather
Seatbelt – Black
Audio – Bowers & Wilkins Audio
Optional Features (Exterior)
Paint
- Signature Metallic
- Racing Line
- Provenance
- Icon
- Q – Satin
- Q – Special
- Q – Ultra
Liveries
- Theme 1: Shield
- Theme 2: Pinstripe
- Theme 3: Pinstripe, Lipstick and Rear Diffuser
- Theme 4: Pinstripe, Lipstick, Rear Diffuser and Shield
Grille
- Dark Vaned Grille
Lower Body Package
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre
- Satin 2×2 Twill Carbon Fibre
- Gloss Black Tinted 2×2 Twill Carbon Fibre
Upper Body Package
- Gloss Black
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre
- Satin 2×2 Twill Carbon Fibre
- Gloss Black Tinted 2×2 Twill Carbon Fibre
Shield
- Gloss Black
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre
- Satin 2×2 Twill Carbon Fibre
- Gloss Black Tinted 2×2 Twill Carbon Fibre
Roof Panel
- Body Colour Aluminium Roof
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre
- Satin 2×2 Twill Carbon Fibre
- Gloss Black Tinted 2×2 Twill Carbon Fibre
Exhaust Tailpipe Finisher
- Gloss Black
- Matte Black
Brake Calipers – Painted:
- Red
- Yellow
- Gold
- Aston Martin Racing Green
- Vivid Red
- Vivid Blue
- Vivid Orange
- AMR Lime
21” Forged Alloy Wheels
- Star Spoke Wheel – Satin Black
- Star Spoke Wheel – Gloss Black Diamond Turned
- Star Spoke Wheel – Satin Black Diamond Turned
- Multi Spoke Wheel – Satin Black
- Multi Spoke Wheel – Satin Bronze
- Multi Spoke Wheel – Gloss Black Diamond Turned
- Multi Spoke Wheel – Satin Black Diamond Turned
Badging
- Black Chrome Wings Badges
Optional Features (Interior)
Interior Trim
- Accelerate – Semi Aniline Leather & Alcantara
- Inspire Sport – Semi Aniline Leather & Alcantara (Full Semi Aniline Leather Seat)
- Inspire – Semi Aniline Leather
- Performance – Lightweight Semi Aniline Leather, Semi Aniline Leather & Alcantara
Trim Split
- Montone
- Mid Duotone
- Light Duotone (Inspire Only)
Stitching
- Contrast stitch
Seating
- Carbon Fibre Performance Seat (Heated & 6 way adjustment) 3
Seat Technology
- Seat Ventilation1
- 16- way Seat Adjustment1
Headlining
- Leather
- Cashmere
Carpet
- Coloured Carpet 720GSM
Centre Trim and Door Inlay
- Dark Brushed Metal
Interior Packs
- Satin 2×2 Twill Carbon Fibre2
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre with Gold Metal Fibres (Aurum) 2
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre with Silver Metal Fibres (Argento) 2
- Gloss 2×2 Twill Carbon Fibre with Bronze Metal Fibres (Cuprum) 2
- Wood – Light Ash
- Wood – Dark Walnut
Jewellery
- Dark Satin Chrome
Steering Wheel
- Heated and Colour Keyed Sports Wheel
Seatbelts
- Core Palette
Personalisation
- Titanium Exhaust System
1 Sport & Sport Plus Seats only
2 Choice of any carbon interior pack forced with Performance Interior
3 Standard with Performance Interior