een gemoderniseerd design voor de meest efficiënte gezinshybride op de markt
- Nieuwe Renault Espace moderniseert zijn stijl en versterkt zijn karakter door de nieuwe designtaal van het merk over te nemen. Met een herwerkte voor- en achterkant, nieuwe lichtsignaturen en een nieuwe koetswerkkleur ademt hij vanaf de eerste aanblik meer persoonlijkheid en aanwezigheid.
- Trouw aan zijn reiswagen-DNA werd het passagierscomfort verbeterd met nieuwe voorzetels, een nieuwe zetelbekleding en een verbeterde geluidsisolatie.
- Nieuwe Espace is leverbaar met vijf of zeven zitplaatsen en verloor niets van zijn plaatsaanbod of moduleerbaarheid, dankzij de verschuifbare achterbank en de grootste bagageruimte in zijn klasse.
- Deze hoogtechnologische wagen beschikt onder meer over het grootste verduisterbare glazen Solarbay®-dak in het Renault-gamma (bijna 2m2), alsook over een innovatief systeem voor bestuurdersherkenning voor een gepersonaliseerde ontvangst.
- Zijn 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor, gekoppeld aan een automatische multimode-versnellingsbak, staat garant voor de beste verhouding prestaties / efficiëntie op de markt: met zijn WLTP-verbruik van 4,8 l/100 km en zijn CO²-uitstoot van 108 g per km* biedt hij een rijbereik tot 1.100 kilometer zonder opladen.
- Ook qua wegligging en veiligheid positioneert hij zich aan de top, met 4Control Advanced voor de beste wendbaarheid in zijn klasse en 32 rijhulpsystemen.
*Gegevens onder voorbehoud van homologatie.
op 20 Maart 2025
Auto’s om in te leven zijn diep geworteld in het DNA van Renault. In het D-segment wordt dat erfgoed voortaan ondersteund door twee complementaire modellen, elk gericht op een ander publiek. Met zijn gestroomlijnde design en 300 pk sterke E-Tech 4×4-versie is Renault Rafale SUV coupé de keuze bij uitstek voor klanten die op zoek zijn naar een voertuig dat plezier en opwinding biedt. Renault Espace, die erg moduleerbaar is en tot zeven zitplaatsen biedt, komt met zijn grote bagageruimte en doorgedreven moduleerbaarheid tegemoet aan de behoeften van gezinnen.
De pionier van het genre. Al sinds 1984 vormt Renault Espace een uniek aanbod. Vijf generaties hebben elkaar opgevolgd en perfectioneerden en moderniseerden elk op hun beurt een referentiemodel dat een iconische status heeft verworven. Deze grote reiswagen is verkrijgbaar met vijf of zeven zitplaatsen en nodigt uit tot luxueuze reizen, waarbij het rijplezier aan boord door alle inzittenden wordt gedeeld.
Nieuwe Renault Espace waait als een frisse wind door het segment van de gezinswagens, met zijn grondig gemoderniseerde stijl en nieuwe technologische uitrusting. Hij behoudt zijn DNA en zijn twee grote troeven – plaatsaanbod en moduleerbaarheid – terwijl hij zijn technologische kwaliteiten en comfort perfectioneert.
Het interieur is voorzien van het grootste verduisterbare glazen Solarbay®-dak in het Renault-gamma (bijna 2 m²), alsook van een innovatief systeem voor bestuurdersherkenning.
Passagiers worden verwend met nieuwe, ergonomische voorzetels, nieuwe zetelbekledingen en een verbeterde geluidsisolatie.
Onder de motorkap biedt de 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor een verhouding prestaties / efficiëntie die haar gelijke niet kent op de markt. Met een normverbruik van 4,8 liter/100 km en 108 gram CO² per km* biedt hij een rijbereik tot 1.100 kilometer zonder opladen. Deze motor voldoet nu al aan de toekomstige Euro 6bis-norm.
En voor een rijervaring die even wendbaar als veilig is, blijft Espace een beroep doen op de geavanceerde vierwielbesturingstechnologie 4Control en 32 rijhulpsystemen van de nieuwste generatie.
Nieuwe Renault Espace wordt gebouwd in de fabriek in het Spaanse Palencia en wordt verkrijgbaar in drie uitrustingsniveaus (Techno, Esprit Alpine en Iconic). Hij zal nog voor de zomer in verschillende Europese landen te koop zijn.
“Naast Rafale belichaamt Nieuwe Espace onze versnelling in de hogere segmenten, met een hybrideaanbod dat te boek staat als erg efficiënt. Dankzij het nieuwe Renault-design sluit onze gezins-SUV met vijf of zeven zitplaatsen beter aan bij de rest van het gamma en behoudt hij zijn DNA als fantastische reiswagen dankzij de E-Tech full hybrid-motor van 200 pk.” Bruno Vanel, VP Product voor het merk Renault
Een meer uitgesproken karakter dankzij een stilistische update die dynamiek met elegantie verenigt
Een grondig gemoderniseerde stijl
Van bij de eerste aanblik springen de veranderingen aan de voor- en achterkant in het oog. Meer dan een derde van de koetswerkelementen van Nieuwe Espace is nieuw: de volledige voorpartij, de motorkap, de achterklep, de achterlichten, enz.
“Met zijn assertieve design en karakter versterkt Nieuwe Renault Espace zijn hoogwaardige positionering. Elk detail van de nieuwe exterieurstijl, zoals het radiatorrooster en de voor- en achterlichten, weerspiegelt de elegantie van het interieur en zijn geavanceerde technologische uitrusting. Hij onderscheidt zich door de nieuwe kleur Baltic Blue Grey, het grootste glazen Solarbay-dak in het Renault-gamma en een exclusief interieur in Light Sand Grey. Een uitnodiging tot uitzonderlijke reizen voor alle passagiers.” Agneta Dahlgren, Projectdirecteur Design bij Renault
Deze moderne look haalt zijn kracht uit een ontwerp dat zich kenmerkt door contrasten. Sterk gestructureerde, hoogtechnologische elementen, met name in het radiatorrooster en de voorbumper, gaan hand in hand met de rondingen en zachte vormen van de vleugels en deuren. Het perfect evenwichtige ontwerp oogt zowel elegant als dynamisch.
In de deurbeschermers zijn nieuwe hoogglanzende zwarte lamellen geïntegreerd. Hun belangrijkste rol is om de achtervleugel te beschermen tegen opspattend water. Door het silhouet van Nieuwe Renault Espace visueel te versterken, geven ze hem een sportievere uitstraling.
Het ontwerp van de achterkant combineert elegantie met karakter, met een logo geïntegreerd in de achterklep en een meer gestroomlijnde vorm voor de lichten. De horizontale rib op de achtervleugels loopt door over het kofferdeksel en bedekt op elegante wijze de lichtblokken.
Behalve de nieuwe koetswerkkleur Baltic Blue Grey worden bepaalde stijlelementen versterkt door een specifieke tint. Zo is het radiatorrooster uitgevoerd in Metal Grey voor de Techno-afwerking en Ice Black (glanzend metallic zwart) voor Esprit Alpine en Iconic. De wielkasten en drempelpanelen kregen een hoogglanzende zwarte afwerking.
Andere beschikbare koetswerkkleuren zijn Nocturne blauw, Wit nacre en Sterzwart. De uitvoering Esprit Alpine wordt ook geleverd in de speciale kleur schiste grijs satijn.
Een gloednieuwe lichtsignatuur
De lichtidentiteit van Nieuwe Espace, die wordt geaccentueerd door de nieuwe halfronde lichtsignatuur van de dagrijverlichting (DRL) in de bumper, oogt zowel overdag als ’s nachts uniek.
De nieuwe trapeziumvormige koplampen zijn erg slank en geven Nieuwe Espace een levendige blik. De koplampen zijn standaard uitgerust met adaptieve vision LED-technologie en als optie met Matrix vision LED-technologie. Zo zorgt de intelligente automatische activering van de leds voor een beter zicht voor de bestuurder zonder dat dit nadelig is voor de bestuurders van omliggende voertuigen.
Net als bij Renault Rafale is het ontwerp van de achterlichten geïnspireerd op de tangram (zeven geometrische vormen). Ze zijn overwegend rood wanneer ze branden, maar grijs met een zwevend ijsblokeffect wanneer ze gedoofd zijn.
Meer comfort en technologie om de passagierservaring te verbeteren
Het grootste Solarbay®-dak in het Renault-gamma
Het ondoorzichtige glazen Solarbay®-dak is nu ook verkrijgbaar op Espace. Om de unieke ervaring van het Espace-interieur te behouden, biedt het dezelfde uitzonderlijke afmetingen als het vorige panoramadak. Maar omdat het geen dwarsbalk heeft, is dit het grootste Solarbay®-dak in het Renault-gamma: 1,70 meter lang bij 1,13 meter breed (d.w.z. een totale oppervlakte van bijna 2 m²).
De Solarbay®-technologie van het dak bestaat uit negen segmenten die op verzoek ondoorzichtig kunnen worden gemaakt. Zo biedt het onmiddellijk een maximale bescherming tegen de zon, zonder dat er een velum nodig is, terwijl de comfortabele hoofdruimte van 919 mm voor de inzittenden op de tweede rij behouden blijft.
De verduistering van het dak werkt met spraakbediening via Google Assistant of met een knop ter hoogte van het plafondlampje. De bestuurder en zijn passagiers krijgen de keuze uit vier standen: volledig transparant, volledig ondoorzichtig, transparant vooraan en ondoorzichtig achteraan, of omgekeerd.
Het Solarbay®-dak biedt een betere thermische isolatie dan het glazen dak dat het vervangt. Dankzij de meerlaagse glastechnologie beperkt het bovendien het broeikaseffect wanneer het warm is en het ijsblokeffect wanneer het koud is. Wanneer de inzittenden uitstappen, wordt automatisch de ondoorzichtige modus geactiveerd, en wanneer de auto weer wordt gestart, keert het dak terug naar de laatst ingestelde positie.
Persoonlijke verwelkoming dankzij een innovatief bestuurdersherkenningssysteem
Nieuwe Espace introduceert een nieuwe functie in het Renault-gamma: bestuurdersherkenning. Een in de linkerstijl (A-stijl) geïntegreerde camera herkent de bestuurder en activeert indien mogelijk het gebruikersprofiel. Hiermee worden de volgende gepersonaliseerde instellingen opgeslagen: favoriete radio- en mediastations, positie-instellingen (elektrisch verstelbare bestuurderszetel en buitenspiegels) en Google-apps via het OpenR link-systeem.
De bestuurdersherkenning wordt ingeschakeld telkens de auto wordt gestart. Om te kunnen werken, moet men eerst een gebruikersprofiel aanmaken via het multimediascherm en een gezichtsafbeelding opnemen met de camera in de auto. Er worden geen gegevens naar een server gestuurd, ze worden alleen in de auto opgeslagen.
Meer comfort in een verfijnde sfeer
Het interieur biedt op alle uitvoeringen een hogere levenskwaliteit aan boord, dankzij de verbeterde geluidsisolatie met gelaagd glas en de efficiëntere deurafdichtingen.
Het glazen Solarbay®-dak laat zich met de stem bedienen via Google Assistant en is briljant in zijn gebruiksgemak. Op het gebied van thermisch comfort reageert de airconditioning beter dankzij een efficiëntere temperatuursensor.
De esthetische aantrekkingskracht van de nieuwe zetelbekledingen (inclusief de 98% gerecycleerde ‘Aegean’-bekleding van de Techno-versie) wordt gecombineerd met een afwerkingskwaliteit die onmiddellijk in het oog springt, een elegante interieuraankleding en een uitgebreide uitrusting. Het dashboard behoudt zijn elegante ontwerp in niveaus, waarvan er één is bekleed met textiel op de Techno-versie, Alcantara op Esprit Alpine en essenhout op Iconic (echt hout).
In de topuitvoering Iconic biedt de zetelbekleding de keuze tussen twee bekledingskleuren in verfijnd textiel: Light Sand Grey en het nieuwe Titanium Black.
Met hun meer omhullende vorm bieden de nieuwe voorzetels meer steun opzij en voor de schouders. Andere voorzieningen zijn de verwarmbare voorruit, de handenvrije bediening van de koffer met een sensor onder de bumper en het audiosysteem van Harman Kardon.
Plaatsaanbod en moduleerbaarheid nog steeds op topniveau
Nieuwe Espace staat op het moduleerbare CMF-CD-platform waarop het topgamma van Renault is gebaseerd en biedt een maximale interieurruimte: met een buitenlengte van 4,74 meter bedraagt de binnenlengte tot de derde rij 2,78 meter.
De zitbank op de tweede rij is over 22 centimeter verschuifbaar en kan in vier standen worden gezet, 25, 27, 29 en 31 graden. Achterpassagiers profiteren van maximaal 321 millimeter knieruimte en een zitpositie die het comfort tijdens lange reizen garandeert.
De derde zetelrij (op de versie met zeven zitplaatsen) biedt twee afzonderlijke zetels, die kunnen worden weggeklapt in de kofferbodem. Passagiers op deze rij beschikken over 128 millimeter knieruimte en een optimale toegankelijkheid dankzij de ‘Easy Access’-functie, die de tweede rij 260 millimeter naar voren schuift en in een rechtere hoek plaatst. Elke inzittende heeft een veiligheidsgordel met gordelspanner, een aanraakgevoelig plafondlampje en een USB-C-aansluiting om smartphones op te laden.
De enorme bagageruimte van Renault Espace is vlot toegankelijk dankzij de standaard gemotoriseerde achterklep. In de configuratie met vijf zitplaatsen varieert het laadvolume van 692 tot 2.224 liter naargelang de configuratie van de achterbank.
In de versie met zeven plaatsen is dat 520 tot 2.054 liter (212 liter met de derde zetelrij rechtop).
Specifieke kenmerken naargelang de afwerking
De Iconic-uitvoering onderscheidt zich door elektrisch verstelbare voorzetels (lengte, hoogte en hoek van de rugleuning) die tevens verwarmbaar zijn (net als het stuurwiel). De bestuurder geniet bovendien een massagefunctie voor de lenden.
Aan de buitenkant is Renault Espace Esprit Alpine voorzien van zwarte dakrails, zwarte raamlijsten en nieuwe 20″ ‘Altitude’-velgen, geïnspireerd op sneeuwvlokken.
Binnenin zijn de zetels bekleed met Twill-stof met koolstofvezelmotief en blauwe stiksels, terwijl de rugleuning is getooid met een geborduurde A-pijl. Deze uitvoering bevat stijlelementen uit de autosport, met Alcantara bovenaan de zetels, onderaan het stuurwiel en op het dashboard en de deurpanelen, drempels met het Alpine-logo en aluminium sportpedalen.
Wat het chassis betreft, beschikken de uitvoeringen Esprit Alpine en Iconic standaard over 4Control Advanced.
OpenR link, superieure connectiviteit en nieuwe toepassingen
Het dubbele, 24″ grote OpenR-scherm kan worden gecombineerd met het optionele 9,3″ grote head-up display voor een totale weergaveoppervlakte van bijna 1.000 cm², het equivalent van bijna drie tablets. Net als Rafale profiteert Nieuwe Renault Espace van de soundscape die in samenwerking met Jean-Michel Jarre is ontwikkeld en van de nieuwe grafische afwerking van de multimediasystemen.
Een inductielader, twee USB-C-aansluitingen en een 12V-aansluiting maken de uitrusting voorin compleet. Maar ook de achterpassagiers worden niet vergeten, met twee USB-C-aansluitingen. Tot slot zit er een 12V-aansluiting in de bagageruimte.
Het OpenR link-multimediasysteem met Google-integratie verenigt het beste van de Google-diensten en -apps, waaronder navigatie met Google Maps, de spraakassistent Google Assistant en ruim vijftig apps van Google Play, waaronder Nextory voor nieuws (Frankrijk, Duitsland, Spanje, Zweden, Denemarken, Finland, Nederland, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk), Canal+ voor videocontent (Frankrijk, Polen, Zwitserland), Podium voor muziek en podcasts en AS voor sportnieuws (Spanje).
Renault biedt regelmatig nieuwe exclusieve functies, zoals Google send to car, waarmee u toekomstige bestemmingen vanaf uw smartphone naar de auto kunt sturen. Nieuwe Espace introduceert ook een speciaal door Renault ontwikkelde toepassing :
- Take a break! waarbij de camera in de linkerstijl detecteert of de ogen van de bestuurder dichtvallen of vaak knipperen en of de bestuurder geeuwt. Indien nodig worden er waarschuwingen weergegeven om u uit te nodigen een pauze te nemen (alleen beschikbaar met de optie Gezichtsherkenning).
Voor extra gebruiksgemak is Nieuwe Renault Espace uitgerust met geavanceerde wifi- en Bluetooth-connectiviteit voor een verbeterd draadloos gebruik van Apple Carplay en Android Auto.
Motor en ADAS: prestaties, efficiëntie en veiligheid op topniveau
Rijcomfort van topklasse
De geluidsisolatie van de motorruimte werd verbeterd met een effectievere geluiddemping en nieuwe motorsteunen.
Vierseizoensbanden die de veelzijdigheid verhogen, zijn nu verkrijgbaar in 20″ voor de uitvoeringen Esprit Alpine en Iconic (Michelin Cross Climate 2 in 235/40 R20).
E-Tech full hybrid-motor van 200 pk en geoptimaliseerde multimode-versnellingsbak
Nieuwe Espace wordt aangedreven door de 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor, gekoppeld aan een intelligente multimode-automaat met klauwkoppelingen (zonder koppeling). De nieuwe versnellingsbaksoftware zorgt voor een constante alertheid en soepelere schakelovergangen en elimineert elk gevoel van inertie, vooral bij het terugschakelen (kickdown op het gaspedaal) of het accelereren.
De 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor bestaat uit een 1,2-liter driecilinder-turbobenzinemotor die 130 pk (96 kW) en 205 Nm koppel levert, en twee elektromotoren:
- de elektrische hoofdmotor van 50 kW (70 pk) en 205 Nm wordt gevoed door de lithium-ionbatterij van 2 kWh/400 V. Hij verzekert de elektrische aandrijving.
- de secundaire elektromotor of hoogspanningsstartmotor (High-voltage Starter Generator of HSG) van 25 pk en 50 Nm. Hij start de verbrandingsmotor en verzorgt de schakelovergangen.
De 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor voldoet nu al aan de toekomstige Euro 6bis-emissienorm en biedt een standaard brandstofverbruik van 4,8 liter/100 km (108 g CO² per km, homologatie lopend). Zo haalt Nieuwe Espace met een volle tank een rijbereik tot 1.100 kilometer, zonder op te laden.
De intelligente automaat kiest automatisch de bedrijfsmodus van de E-Tech full hybrid-motor uit de volgende mogelijkheden:
- zuiver elektrisch (alleen de elektromotor drijft de wielen aan)
- dynamische hybride (de verbrandingsmotor en elektromotor werken samen om de wielen aan te drijven)
- e-drive (de elektromotor drijft de wielen aan, de verbrandingsmotor draait om de batterij op te laden)
- verbrandingsmotor (alleen de benzinemotor werkt om de wielen aan te drijven en/of de batterij op te laden)
- energierecuperatie (de wielen drijven de elektromotor aan, die op zijn beurt de batterij oplaadt)
Dankzij de snelle schakelovergangen en intelligente sturing biedt de automaat erg overtuigende acceleraties (0 tot 100 km/u in 8,8 seconden) en uitstekende hernemingen (6 seconden voor de tussensprint van 80 tot 120 km/u). Dankzij de geoptimaliseerde schakelovergangen worden deze prestaties bovendien gerealiseerd zonder afbreuk te doen aan het comfort.
4Control Advanced en MULTI-SENSE, voor meer meeslepende rijsensaties
Bij bochten en richtingsveranderingen, laat de vierwielbesturing 4Control Advanced de achterwielen licht in dezelfde richting draaien als de voorwielen (tot 1 graad). Bij lage snelheden kunnen de achterwielen tot 5 graden in de tegengestelde richting draaien voor een ongeëvenaarde wendbaarheid, met name in de stad.
Dankzij deze grotere hoek bedraagt de draaicirkel tussen stoepranden met 4Control Advanced slechts 10,4 meter, tegenover 11,6 meter zonder 4Control Advanced (twee sturende wielen).
De MULTI-SENSE-instellingen, die toegankelijk zijn via het multimediascherm, maken het mogelijk om de rijsensaties (stuurinspanning, alertheid van de motor en wendbaarheid van het onderstel), de kleur van de interieurverlichting en de dashboardweergave te wijzigen volgens vier modi: Eco, Sport, Confort en Perso.
Geoptimaliseerd onderhoud dankzij geconnecteerd onderhoud
Dankzij de connectiviteit van de OpenR link-cloud hoeft u niet meer langs de werkplaats of concessie te gaan om de nieuwste software te krijgen. Met de FOTA-technologie (firmware over the air) ontvangt het systeem automatisch updates en worden de nodige onderhoudsinterventies voorspeld.
Net als bij andere modellen in het Renault-gamma profiteren Espace-klanten van een geconnecteerde onderhoudsdienst. Zo hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over de volgende onderhoudsbeurt en moeten ze zich niet meer afvragen wanneer het tijd is om de remblokken te vervangen.
- Voertuigonderhoud: klanten kunnen hun onderhoudswerkzaamheden voorbereiden aan de hand van het geplande onderhoudsschema en de onderhoudsgeschiedenis. Vervolgens kunnen ze via de My Renault-app* eenvoudig een afspraak boeken op het moment dat het hen het beste uitkomt.
- Gepersonaliseerde meldingen: wanneer bepaalde gebeurtenissen in het voertuig speciale aandacht vereisen, worden klanten via e-mail, sms en de My Renault-app gewaarschuwd, zodat ze contact kunnen opnemen met de pechbijstand of de gebruikershandleiding kunnen raadplegen. Ze kunnen ook de gezondheid van hun wagen in realtime opvolgen in de My Renault-app.
- Voorspelling van slijtage van onderdelen: tot slot heeft Renault mechanismen geïmplementeerd om de slijtage van onderdelen te voorspellen. Deze functie informeert de klant over de staat van de remmen, de batterij of de banden en stelt wanneer nodig voor om ze te vervangen.
*My Renault-functies zijn sinds 18 februari 2025 beschikbaar in drie landen (Frankrijk, Italië en Nederland) en zullen geleidelijk aan worden uitgebreid naar andere landen.
32 rijhulpsystemen (ADAS) voor een onovertroffen veiligheidsniveau
My Safety Switch, een knop om vijf rijhulpsystemen te personaliseren
De Europese GSR2-verordening (General Safety Regulation II) maakt het verplicht om bepaalde rijhulpsystemen (ADAS) standaard te activeren bij elke start.
In die context stelt de My Safety Switch-knop links van het stuur de bestuurder in staat om met één beweging zijn voorkeursinstellingen voor vijf rijhulpsystemen tegelijk te activeren. Deze personaliseringskeuzes (activering of niet, interventieniveau, aanwezigheid van een geluidssignaal, enz.) gebeuren via het menu op het multimediascherm.
Active Driver Assist, autonoom rijden van niveau 2
Dankzij Active Driver Assist past Nieuwe Renault Espace zich voorspellend aan de weg aan. Daartoe combineert het systeem de adaptieve snelheidsregelaar met de rijstrookcentrering op basis van geolokalisatiegegevens in combinatie met specifieke kaarten.
De verkeersbordenherkenning met waarschuwing voor overdreven snelheid (Over Speed Prevention, OSP) is geïntegreerd in het Active Driver Assist-systeem en kan alleen worden gebruikt, of in combinatie met de snelheidsbegrenzer, snelheidsregelaar en ‘realistic scene’-weergave in het dashboard.
Safety Score en Safety Coach: voor een meer verantwoord rijgedrag
Safety Score controleert de snelheid, het traject en de veiligheidsafstanden tijdens het rijden. Aan het einde van elke rit krijgt de bestuurder een rijbeoordeling in de vorm van een score variërend van 0 tot 100 en gepersonaliseerd advies over hoe hij of zij veiliger kan rijden.
De Safety Coach gebruikt gegevens van de sensoren in de wagen om de risico’s die gepaard gaan met overdreven snelheid, veiligheidsafstanden, trajectbeheer en rijstrookwissels in realtime te beoordelen. Deze innovatie, die werd bekroond met de Road Safety Innovation Award 2024, is ontworpen om de belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen tegen te gaan: te hoge of onaangepaste snelheid en afleiding van de bestuurder.
Andere rijhulpsystemen
- Voor de veiligheid: automatische noodremhulp in vooruit- en achteruitversnelling, met kruispuntfunctie (Active Emergency Braking System of AEBS en Rear AEB) / Dodehoekwaarschuwing (Blind Spot Warning of BSW) / Spoorassistent (Lane Keeping Assist of LKA) / Rijstrookwaarschuwing (Lane Departure Warning of LDW) / Detectie van de ruimte voor en achter de wagen met noodcorrectie (foward and rear detection with emergency lane keeping assist) / Aandachtsbewaking (Driver Attention Alert ofwel DAA) / Stabiliteitssysteem voor een aanhangwagen (Trailer Stability Assist ofwel TSA)
- Voor de rijervaring: Snelheidsregelaar en -begrenzer / Adaptieve snelheidsregelaar met Stop & Go-functie (Adaptive Cruise Control of ACC) / Volgafstand (Distance Warning of DW) / head-up display van 9,3″ / Vertrekhulp op hellingen (Hill Start Assist, HSA)
- Voor parkeermanoeuvres: parkeerhulpsystemen vooraan, achteraan en opzij / Achteruitrijcamera / 3D Vision 360°-camera / handenvrij parkeren (handsfree parking) / Waarschuwing bij uitparkeren in achteruit (Rear Cross Traffic Alert voor RCTA) / Veilig uitstappen van inzittenden (Occupant Safe Exit ofwel OSE).
Een compleet assortiment personaliseringsaccessoires
Twee stijlvolle exterieuraccessoires accentueren de dynamiek en het raffinement van Nieuwe Renault Espace: de personaliseringspakketten in lichtgrijs of carboneffect (op de voorbumper, het onderste deel van de achterbumper en de spiegelkappen) en de premium drempelafwerking.
Andere accessoires, zoals de elektrisch inklapbare trekhaak en Quickfix-dakdragers, komen de veelzijdigheid van de auto ten goede.
Om het interieur volgens uw smaak en behoeften te personaliseren, is de volgende uitrusting beschikbaar: een multifunctionele verplaatsbare armsteun die kan worden omgevormd tot rugzak, een multifunctionele organizer met meerdere opbergvakken en een tablethouder, de bescherming op de rug van de zetels, een sportpedaalkit, vloermatten, een bagageruimtebak met hoge randen (voor de versie met vijf zitplaatsen) of een koffermat (voor de versie met zeven zitplaatsen), een kofferdrempel, een dubbele kofferbakbodem met geïntegreerd opbergvak (voor de versie met vijf zitplaatsen), sierspatlappen, een luchtgeleider, sneeuwkettingen, een alarm, enz.