Volkswagen geeft voorproefje van elektrisch instapmodel

  • Wereldprimeur: de ID. EVERY1 showauto geeft een eerste glimp van de 20.000 euro kostende elektrische Volkswagen uit Europa voor Europa
  • Slim en flexibel: sportief design, veelzijdig interieur en digitale functies maken de productieversie van de ID. EVERY1 aantrekkelijk voor particuliere klanten en B2B-klanten, maar ook voor bezorg- en verzorgingsdiensten
  • Altijd up-to-date: een nieuwe krachtige software-architectuur maakt levenslange updates en upgrades van het productiemodel mogelijk
  • Volkswagen-toekomstplan: negen nieuwe modellen tegen 2027, waaronder vier elektrische modellen op basis van het nieuwe modulaire elektrische aandrijfplatform (MEB) met voorwielaandrijving

Wolfsburg – Sinds de Kever maakt Volkswagen betaalbare mobiliteit mogelijk voor miljoenen mensen met compacte en sympathieke auto’s. Nu, met de wereldpremière van de ID. EVERY11 showauto, presenteert de Duitse autofabrikant een volledig elektrisch instapmodel. Volkswagen brengt de productieversie in 2027 op de markt – met een vanafprijs van rond de 20.000 euro. De ID. 2all1 wordt al in 2026 gelanceerd in de klasse van 25.000 euro. Beide modellen maken deel uit van de nieuwe Electric Urban Car Family met voorwielaandrijving, die wordt ontwikkeld onder de paraplu van de Core-merkengroep in de Volkswagen-groep. Ze zijn gebaseerd op het nieuwe modulaire elektrische aandrijfplatform van Volkswagen: het MEB met voorwielaandrijving.

Maximale variatie: aantrekkelijke mobiliteit in het elektrische tijdperk van Europa voor Europa is een van de centrale pijlers van het toekomstplan van het merk. Met de Europese lancering van de volledig elektrische Urban Car Family vanaf 2026 zal Volkswagen het meest diverse portfolio in het segment van grote volumes aanbieden – van modellen met efficiënte verbrandingsmotor en geavanceerde hybrides tot toekomstgerichte volledig elektrische voertuigen. Thomas Schäfer: “De ID. EVERY1 is het laatste stukje van de puzzel op weg naar de breedste modelselectie in het volumesegment. Dan bieden we elke klant de juiste auto met het juiste aandrijfsysteem – inclusief betaalbare volledig elektrische instapmobiliteit”, zegt Schäfer. “Ons doel is om tegen 2030 ’s werelds technologisch toonaangevende fabrikant van grote volumes te zijn. En als merk voor iedereen – precies zoals je van Volkswagen mag verwachten.”

Focus op mensen. “In het toekomstmodel hebben we het over Customer Defined Vehicles. De ID. EVERY1 laat zien dat we onze klanten, hun wensen, interesses en voorkeuren consequenter dan ooit centraal stellen in de ontwikkeling van voertuigen”, zegt Kai Grünitz, lid van de raad van bestuur van het merk Volkswagen en verantwoordelijk voor ontwikkeling. De productieversie van de ID. EVERY1 zal het eerste model in de hele groep zijn dat gebruik maakt van een fundamenteel nieuwe, bijzonder krachtige software-architectuur. Dit betekent dat het toekomstige instapmodel Volkswagen gedurende zijn hele levenscyclus kan worden uitgerust met nieuwe functies als zijn gebruikers dat willen. Zelfs na de aankoop van een nieuwe auto kan het voertuig nog steeds individueel worden aangepast aan hun behoeften.

Karakteristiek design met uitstraling en identiteit. De op! – de directe voorganger van de ID. EVERY1 – gebouwd tot 2023 maakt vandaag de dag nog steeds indruk met zijn heldere, onmiskenbare design. De nieuwe Volkswagen-designtaal pikt ook karakteristieke elementen in de EVERY1 op. Andreas Mindt, Head of Design bij Volkswagen: “Onze ambitie was om iets gedurfds en toch toegankelijks te creëren. De ID. EVERY1 heeft een zelfverzekerd uiterlijk, maar blijft sympathiek – dankzij details als de dynamische koplampen en de ‘lachende’ achterkant. Deze designelementen maken het meer dan alleen een auto: ze geven het karakter en een identiteit waar mensen zich mee kunnen identificeren.”

Nieuw MEB met elektrische voorwielaandrijving. In navolging van de ID. 2all en de sportversie ID. Concept GTI behoort de ID. EVERY1 tot de Electric Urban Car Family en is gebaseerd op het nieuwe modulaire elektrische aandrijfplatform. Dankzij de elektrische voorwielaandrijving biedt het MEB-platform een revolutionair gebruik van de ruimte en maximale efficiëntie. Het conceptvoertuig bereikt een topsnelheid van 130 km/u en wordt aangedreven door een nieuw ontwikkelde elektroaandrijfmotor met 70 kW (95 pk). De actieradius is minimaal 250 kilometer. Met een lengte van 3.880 mm is de ID. EVERY1 gepositioneerd tussen de voormalige up! (3.600 mm), de ID. 2all (4.050 mm) en de huidige Polo (4.074 mm). Binnenin biedt hij plaats aan vier personen en een bagageruimte van 305 liter.

Het toekomstplan van het merk Volkswagen. Met de “Future Volkswagen”-overeenkomst kwam Volkswagen AG eind december 2024 met de werknemers een visie overeen die economische stabiliteit, werkgelegenheid en technologisch leiderschap op het gebied van duurzame mobiliteit combineert. Bindende doelstellingen en de daarvoor overeengekomen maatregelen vormen de basis voor belangrijke toekomstige projecten. Het merk Volkswagen streeft hiervoor een duidelijk omschreven driefasenplan na:

  • Inhaalbeweging: concurrentiekracht versterken en het bestaande modellengamma gericht uitbreiden. Vervolgens zal het merk Volkswagen in het najaar van 2025 een verdere preview geven van de nieuwe Electric Urban Car Family.
  • Aanval: tegen 2027 zullen er negen nieuwe modellen zijn, waaronder de productieversie van de ID.2all voor minder dan € 25.000 en de ID. EVERY1 voor ongeveer € 20.000.
  • Lood: Volkswagen wil tegen 2030 de technologisch toonaangevende fabrikant van grote volumes zijn met de veiligste, meest innovatieve en best verkochte auto’s.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait