Opening van de bestellingen Renault 4 E-Tech electric : verkrijgbaar in twee rijbereikversies

  • Renault 4 E-Tech electric is vanaf 12 maart te bestellen (vanaf 4 maart voor houders van een R4 R Pass) in drie uitvoeringen en twee batterijgroottes om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van klanten.
  • Renault 4 E-Tech electric met ‘comfort range’ (voor een rijbereik tot 409 km WLTP) beschikt over een 110 kW (150 pk) en 245 Nm sterke motor en een 52 kWh-batterij. De prijzen starten bij € 32.900 in België.
  • Renault 4 E-Tech electric met ‘urban range’ (voor een rijbereik tot 308 kilometer over de WLTP-cyclus) heeft een motor van 90 kW (120 pk) en 225 Nm en een batterij van 40 kWh De prijzen van deze versie starten bij € 29.900 in België.
  • Renault 4 E-Tech electric profileert zich als een compacte, veelzijdige en moderne elektrische auto; hij heeft een koffer van 420 liter en biedt een modulariteit die tot de top van zijn klasse behoort, zodat iedereen de mogelijkheden van elektrische voertuigen kan ontdekken. De Plein SudTM-modellen met elektrisch bedienbaar stoffen schuifdak worden later dit jaar verkrijgbaar.
  • Renault 4 E-Tech electric wordt geassembleerd in Frankrijk.

De meest veelzijdige compacte elektrische wagen

Renault 4 E-Tech electric put uit het DNA van het oorspronkelijke model om zichzelf opnieuw uit te vinden als een hedendaagse en veelzijdige compacte auto. Dat resulteert in een zuiver elektrische en geconnecteerde wagen, die zich meer dan ooit positioneert als een ‘auto om in te leven’ en vooral als een avontuurlijke auto voor elke dag. Met zijn retro-futuristische, avontuurlijke ontwerp zal hij een erg breed publiek aanspreken terwijl hij zich met zijn moduleerbaarheid, zijn laadlengte van 2,20 meter en zijn koffervolume van 420 liter aan alle klanten aanpast. Zijn achterklep loopt door tot aan de bumper, met een ongeëvenaard lage laaddrempel van 61 centimeter. Dat is gemiddeld 10 centimeter lager dan bij de concurrentie! Bovendien biedt Renault 4 E-Tech electric de functie Extended Grip en een sleepvermogen van 750 kilogram. Zo kunt u op alle wegtypes en bij alle reizen comfortabel rijden.

Renault 4 E-Tech electric is ook mee met zijn tijd en beschikt over alle moderne technologieën, van veiligheids- en rijhulpsystemen tot infotainment in het interieur, dankzij het openR link-systeem met Google-integratie. Dat wordt aangevuld met ruim dertig apps en praktische diensten, evenals reno, de officiële avatar van Renault, gebaseerd op ChatGPT. Stuk voor stuk prestaties die hem tot de compacte elektrische wagen van een nieuwe generatie maken!

 

Voorrang aan houders van de R4 R Pass

Houders van een R4 R Pass kunnen als eerste hun Renault 4 E-tech electric bestellen. De Renault-dealer die ze hebben gekozen bij de aankoop van hun R4 R Pass neemt dan contact met hen op en ze genieten vanaf 4 maart een voorkeursperiode van acht dagen (tot en met 11 maart) om hun auto te configureren en te bestellen. Zo zullen ze als een van de eerste klanten hun wagen in ontvangst mogen nemen. Andere klanten kunnen hun exemplaar vanaf 12 maart bestellen.

 

Twee motor- en batterijopties vanaf € 29.900 in België

De eerste combinatie, die ‘urban range’ werd gedoopt, geeft Renault 4 E-Tech electric een basisprijs van € 29.900 in België en € 28.911 in Luxemburg.  Hij koppelt een 90 kW (120 pk) en 225 Nm sterke elektromotor met bobinerotor aan een lithium-ionbatterij met NMC-chemie van 40 kWh, goed voor een rijbereik tot 308 kilometer.

Het veelzijdige karakter van Renault 4 E-Tech electric schuilt in de tweede combinatie, ‘comfort range’ genoemd, die een elektromotor van 110 kW (150 pk) en 245 Nm met bobinerotor combineert met een lithium-ion batterij van 52 kWh met NMC-chemie. Dat resulteert in een WLTP-bereik tot 409 kilometer voor een prijs van € 32.900 in België.

In beide gevallen is Renault 4 E-Tech electric uitgerust met een bidirectionele wisselstroomlader van 11 kW. Die geeft toegang tot de functies ‘Power to Object’ (vehicle-to-load, V2L) om een 220V-toestel aan te sluiten op de batterij van de wagen en vehicle-to-grid (V2G) om elektriciteit opnieuw in het net te injecteren en de kosten voor thuis opladen te verwijderen. Renault 4 E-Tech electric is een belangrijke speler in het energie-ecosysteem. Aan een wisselstroomlader van 11 kW bedraagt de oplaadtijd van 15 tot 80 procent van de batterij 3 uur en 13 minuten voor de 52 kWh-batterij en 2 uur en 37 minuten voor de 40 kWh-batterij.

Voor snelladers krijgt de wagen een gelijkstroomlader van 100 kW voor de ‘comfort range’-versie en 80 kW voor de ‘urban range’-variant. De tijd die nodig is om het batterijniveau van 15 naar 80 procent te brengen, is in beide gevallen beperkt tot 30 minuten.

Later dit jaar wordt Renault 4 E-Tech electric verkrijgbaar in een Plein SudTM-versie met een elektrisch bediend stoffen schuifdak. Dankzij de grote afmetingen (92 x 80 cm) van het schuifdak genieten de achterpassagiers mee van deze opening, zonder dat dit ten koste gaat van de hoofdruimte.

*Deze service is momenteel alleen beschikbaar in Frankrijk.

 

Geconnecteerd onderhoud troef

Net als bij Renault 5 E-Tech electric en andere modellen in het Renault-gamma, plukken kopers van Renault 4 E-Tech electric de vruchten van een geconnecteerde onderhoudsservice. Zo hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over de volgende onderhoudsbeurt en moeten ze zich niet meer afvragen wanneer het tijd is om de remblokken te vervangen.

  • Voertuigonderhoud: klanten kunnen hun onderhoudswerkzaamheden voorbereiden aan de hand van het geplande onderhoudsschema en de onderhoudsgeschiedenis. Vervolgens kunnen ze via de My Renault-app* eenvoudig een afspraak boeken op het moment dat het hen het beste uitkomt.
  • Gepersonaliseerde meldingen: wanneer bepaalde gebeurtenissen in het voertuig speciale aandacht vereisen, worden klanten via e-mail, sms en de My Renault-app gewaarschuwd, zodat ze contact kunnen opnemen met de pechbijstand of de gebruikershandleiding kunnen raadplegen. Ze kunnen ook de gezondheid van hun wagen in realtime opvolgen op de My Renault-app.
  • Voorspelling van slijtage van onderdelen: tot slot heeft Renault mechanismen geïmplementeerd om de slijtage van onderdelen te voorspellen. Deze functie informeert de klant over de staat van de remmen, de batterij of de banden en stelt wanneer nodig voor om ze te vervangen.

 

*My Renault-functies zijn sinds 18 februari 2025 beschikbaar in drie landen (Frankrijk, Italië en Nederland) en zullen geleidelijk aan worden uitgebreid naar andere landen.

 

Een model om te personaliseren

De praktische Renault 4 E-Tech electric werd ontworpen om aan alle verwachtingen te voldoen en onderscheidt zich door een gamma innovatieve en veelzijdige accessoires. Deze 3D-geprinte personaliseringselementen, die voor het grootste deel worden gemaakt in de Flins Refactory, transformeren elk model tot een uniek expressiegebied.

Enkele blikvangers zijn de elegante knop voor de versnellingshendel ‘e-pop shifter’, de slimme organizer en de bijkomende opbergvakken. Ze worden aangeboden met verschillende originele motieven (NumbR4, Br4celet en FloweR4) en drie geraffineerde kleuren. Ook het vermelden waard is de onweerstaanbare gevlochten rieten mand om een stokbrood te vervoeren. Ze voegt een vleugje charme en functionaliteit toe aan deze gedurfde collectie.

Ook kunnen klanten sierelementen kiezen om het dak, de motorkap, de spatschermen en de voor- en achterbumpers te personaliseren. Deze sets zullen verkrijgbaar zijn in verschillende versies: Fl4sh (Geel / Wolk blauw) voor een sportieve toets en NumbeR4 (Zilver / Koper) voor een vleugje elegantie. Deze elementen zijn compatibel met alle aangeboden koetswerkkleuren. Al deze accessoires worden onmiddellijk toegankelijk in de configurator zodra ze beschikbaar zijn.

‘Origine France Garantie’

Renault 4 E-Tech electric wordt in een kort circuit geproduceerd in de Ampere-fabriek in Maubeuge en profiteert van een compact ecosysteem van toeleveranciers die zich grotendeels binnen een straal van 300 kilometer rond de ElectriCity-cluster bevinden.

Renault 4 E-Tech electric bevestigt de expertise van Renault Group in het ontwerpen en produceren van kleine, lichte, competitieve en populaire elektrische voertuigen, die essentieel zijn voor het succes van de elektrische transitie op de automarkt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait