Na zijn onthulling kondigt het merk in 2025 verschillende grootschalige acties aan om de lancering van Renault 4 E-Tech electric in de kijker te zetten:
- Tot 9 februari wordt de iconische Renault 4 Super uit de jaren zeventig op het salon Rétromobile tentoongesteld naast zijn hedendaagse herinterpretatie, Renault 4 E-Tech electric.
- Van 19 tot 20 februari vindt u de nieuweling in het Startdorp van de 4L Trophy in Biarritz.
- In mei zal hij al zijn dynamische kwaliteiten tentoonspreiden tijdens internationale perstests.
- Van 19 mei tot 8 juni is hij te zien op het tennistoernooi van Roland Garros, waar Renault voor het vierde jaar optreedt als premium partner.
- Van 20 tot 22 juni, op het festiv4L, waar de muziek wordt gevierd in de Chalet des Îles in het bos van Boulogne.
- In juli, met de opening van het Défilé Renault op het historische adres van het merk op de Champs-Elysées.
Op al deze evenementen presenteert het merk ook een collectie unieke merchandisingproducten, gewijd aan de ‘hippie-chic’-wereld van Renault 4 E-Tech electric.
ZES KENNISMAKINGSMOMENTEN VOOR RENAULT 4 E-TECH
“Om de lancering van Renault 4 E-Tech electric kracht bij te zetten, hebben we een uitzonderlijk programma boordevol ontmoetingen en emoties uitgewerkt. Deze bevoorrechte momenten nodigen het grote publiek uit om zich onder te dompelen in de avontuurlijke en authentieke geest van R4 en tegelijk verrassende en gezellige ervaringen te beleven.” Arnaud Belloni, Renault Global CMO & Chief Branding Officer for All Brands
Rétromobile, iconische duo’s voor een dialoog tussen erfgoed en moderniteit
Tot 9 februari neemt Renault deel aan de 49e editie van het salon Rétromobile in de Paris Expo Porte de Versailles. Een niet te missen afspraak voor oldtimerliefhebbers.
Renault 4 zal twee keer aanwezig zijn op de stand: de iconische Renault 4 Super uit de jaren zeventig wordt er tentoongesteld naast zijn moderne herinterpretatie, Renault 4
E-Tech electric.
Renault viert de terugkeer van de mythische R4 met de 28e editie van de 4L Trophy
Op 19 en 20 februari trekt Renault alle aandacht naar zich toe in het Startdorp van de 4L Trophy, die vertrekt in de Iraty-hal van Biarritz. Meer dan 1.000 teams zullen aan de start van deze legendarische rallyraid verschijnen.
Op een stand die speciaal werd ontworpen om het universum van Renault 4 te vieren, zal het merk naast het concept FL4WER POWER drie versies van Renault 4 E-Tech electric voorstellen. Een Estafette gewijd aan merchandising biedt ook exclusieve producten uit de nieuwe R4-collecties aan.
Op 20 februari, van 9.00 tot 11.00 uur, kunnen teams en publiek deelnemen aan een uitzonderlijk electro-ontbijt. De toegang tot dit muzikale evenement is gratis en staat open voor alle bezoekers van het Startdorp van de 4L Trophy.
Zelf plaatsnemen aan het stuur vanaf mei aanstaande
Hopelijk is de zon van de partij voor de eerste perstests van Renault 4 E-Tech electric. Met zijn open dak in de stof ‘Plein Sud’ en het AmprR Small-platform wordt elke rit een zintuiglijke belevenis die alle inzittenden in vervoering zal brengen. Vanaf mei zullen perslui als eersten kunnen plaatsnemen aan het stuur om het volledige potentieel van Renault 4 E-Tech electric te ervaren, met rijsensaties van hoog niveau en een rijgedrag dat is afgestemd op het comfort van alle passagiers.
Roland Garros, gemeenschappelijke waarden en een vernieuwd partnerschap
Renault en Roland Garros hebben dezelfde wortels: geboren in Frankrijk maar met aanzienlijke internationale ambities. Beide merken delen dan ook gemeenschappelijke waarden: ‘Made Of France’, passie, durf en solidariteit.
Voor het vierde jaar op rij vernieuwt Renault zijn engagement als premium partner van het prestigieuze tennistoernooi. Ter gelegenheid van editie 2025 zal Renault 4 E-Tech electric van 19 mei tot 8 juni te bewonderen zijn op de stand in de Jardin des Mousqueaires. Ook zijn kleine broer, Renault 5, maakt er zijn opwachting, en wel in de speciale reeks Renault 5 Roland-Garros.
Duurzame mobiliteit is een belangrijke uitdaging voor beide merken. Tijdens het toernooi zal dit engagement geconcretiseerd worden door de terbeschikkingstelling van een reeks elektrische en hybride E-Tech-voertuigen, waaronder Renault 4 E-Tech electric.
Ander evenement… Van bij zijn debuut en doorheen de jaren zestig, zeventig en tachtig, was Renault 4 de wagen van talloze instellingen en bedrijven. Nog voor de zomer zal Renault een moderne, rijkelijk uitgeruste en geconnecteerde versie van Renault 4 E-tech electric voorstellen.
festiv4L, drie dagen om muziek te vieren in een ‘hippie-chic’-sfeer
Van 20 tot 22 juni nodigt het merk het grote publiek uit voor een festival in Chalet des Îles (16e arrondissement van Parijs). Drie dagen lang kunnen bezoekers er in een idyllische omgeving dansen op de klanken van internationaal gerenommeerde Franse artiesten.
De concerten, gratis en toegankelijk na voorafgaande inschrijving, dompelen de festivalgangers het hele weekend lang onder in een gevarieerd programma. Met familie of vrienden kunt u genieten van ludieke ervaringen en kunt u in avant-première Renault 4 E-Tech electric testen.
Renault Defilé: de langverwachte heropening van het mythische adres van Renault op de Champs-Élysées
Renault 4 E-Tech electric maakt zijn opwachting in Défilé Renault, dat volgende zomer wordt geopend. Het merk sloot in november 2022 de deuren van het Atelier Renault en lanceerde samen met de Franse architect Franklin Azzi een grootschalig renovatieproject voor zijn historische adres op nr. 53. Honderdvijftien jaar na de opening van zijn eerste showroom maakt Renault zich op om in juli een nieuwe, unieke locatie te openen: Defilé Renault. Zo bevestigt het merk opnieuw zijn wil om centraal te staan in de mooiste laan ter wereld en actief deel te nemen aan de transformatie ervan. Défilé Renault wordt meer dan een showroom, het wordt een echte plek om te leven, te praten en te ontdekken. Het biedt een nieuwe klantervaring, waarbij de uitmuntende Franse knowhow in de kijker wordt gezet, in een geraffineerd designdecor dat bij de eerste programmatie aan het R4-universum is gewijd.
EEN RUIM AANBOD ACCESSOIRES OM ALLE STIJLEN UIT TE DRUKKEN
“Met Renault 4 E-Tech electric wilden we niet gewoon een auto bieden, maar een ervaring op maat. Dankzij de uitgebreide collectie accessoires, die in Frankrijk wordt geproduceerd, kan elke klant zijn voertuig naar wens personaliseren om zijn levensstijl en waarden uit te drukken.” Frederico Ferrarini, Directeur Revenu et Expérience Client, Ampere
De praktische Renault 4 E-Tech electric werd ontworpen om aan alle verwachtingen te voldoen en onderscheidt zich door een brede waaier innovatieve en veelzijdige accessoires. Deze 3D-geprinte personaliseringselementen, gemaakt in de Flins Refactory, transformeren elk model tot een uniek expressiegebied.
Enkele blikvangers zijn de elegante e-pop shifter, de slimme organizer en de bijkomende opbergvakken. Ze worden aangeboden met verschillende originele motieven (NumbR4, Unlimited4 en FloweR4) en drie geraffineerde kleuren. En dan is er nog de onweerstaanbare gevlochten rieten mand, een iconisch element dat werd ingewijd door Renault 5 E-Tech electric en dat een vleugje charme en functionaliteit toevoegt aan deze gedurfde collectie.
EXCLUSIEVE EN GEDURFDE SAMENWERKINGEN OM DE LANCERING VAN RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC TE ONDERSTEUNEN
De R4-collectie: iconen om elke dag te dragen
Duik in de wereld van de legendarische Renault 4 met de R4-collectie die vanaf vandaag verkrijgbaar is in The Originals Store by Renault. Een gamma merchandisingproducten dat stijl en avontuur verenigt in iconische kledingstukken zoals de Airborne-jeansstoel, het Mille Bornes-spel, stoffen tassen en mokken. Elk artikel is een eerbetoon aan de iconische wagen, die functionaliteit combineert met een modern design en tegelijk de uitmuntende Franse knowhow ondersteunt. Exclusieve samenwerkingen getuigen van deze geëngageerde aanpak, zoals de gemoderniseerde werkjas ontworpen door Le Laboureur, de heruitvinding van de mythische marinier met Saint James en de Malongo-koffiemachine met jeansafwerking. Een uitnodiging om zich onder te dompelen in de geest van de ‘blue-jean car’ en om met R4 door het dagelijkse leven te reizen.
4 mouvements: unieke voorwerpen om de mobiliteit van morgen uit te denken
‘4 mouvements’ is een alliantie van een militant merk, Renault, en innovatieve start-ups om klanten te laten dromen van een reeks avonturen te land, ter zee en in de lucht. Als knipoog naar het veelzijdige karakter van Renault 4 E-Tech electric openen een minicaravan, een elektrisch vliegtuig, een elektrische motor en een elektrische watersportmotor nieuwe mobiliteitsmogelijkheden. “4 mouvements” bevestigt de wil van Renault om de manier waarop we ons verplaatsen revolutionair te veranderen, door milieuvriendelijke oplossingen te integreren en een intelligentere en leukere mobiliteit te bevorderen.
De kleur Bleu Nuage, geïnspireerd op de kleur die werd onthuld bij de voorstelling van de eerste Renault 4 in 1962, siert elk element met ‘4 bewegingen’, met een bekleding met denimeffect en lichtblokken die rechtstreeks zijn geïnspireerd op Renault 4.
Deze vier objecten zijn al te bestellen, voor productie in kleine series en levering in het voorjaar.
R4 R Pass, de snelpas om bij de eerste klanten te horen
Net als bij de lancering van Renault 5 E-Tech electric wordt de exclusieve ervaring van prioritaire bestelling en levering ook mogelijk bij Renault 4 E-Tech electric.
Klanten met een R4 R Pass kunnen 15 dagen voor de opening van de bestellingen voor het grote publiek in avant-première een Renault 4 E-Tech electric bestellen in het Renault-net. Zo genieten ze een prioritaire levering van hun voertuig en tal van andere voordelen zoals uitnodigingen voor exclusieve evenementen.
R4 R Pass is nu al beschikbaar tegen de prijs van € 150 op de website www.renault.fr/r4 in de volgende landen: Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.