Maak kennis met Amelia, de assistente die klanten van D’Ieteren Automotive in Paleis 11 helpt om de ideale auto te kiezen. Volledig digitaal, want Amelia is een AI-personage.
De doelstelling is duidelijk: de webconfiguratoren durven opnieuw uit te vinden door potentiële kopers een gepersonaliseerde ervaring aan te bieden over alle merken van de D’Ieteren-groep heen. Met Amelia zet D’Ieteren Automotive die ambitie om in realiteit.
Amelia begeleidt klanten immers vanaf het eerste moment. “Vanaf de eerste zoekopdrachten van een klant willen we het proces intuïtiever maken zodat de klantentevredenheid al van bij het begin op het hoogste peil staat: een essentiële stap om onze commerciële ambities ook op langere termijn te kunnen onderschrijven”, verduidelijkt Aurélie Vanneste, Business Operations & Analytics Director bij D’Ieteren Automotive.
De aanzet tot dit innovatieve AI-concept is drieledig.
- Een eenvoudige en efficiënte gebruikerservaring bieden waarbij klanten vanaf het eerste contactpunt worden begeleid en ondersteund in het vinden van een gepast voertuig, de beschikbare opties en de juiste financiële informatie.
- Het aanbieden van een centrale digitale benadering afgestemd op de noden van de klanten en met een aanbod dat de individuele merken overstijgt.
- Onze uitgebreide expertise – zowel op het niveau van invoer en verdeling van wagens als IT en AI – ter beschikking van de klanten stellen.
Een voorsmaakje van de toekomst
Voor D’Ieteren Automotive is Amelia, die ontwikkeld werd in samenwerking met Microsoft Azure OpenAI, zoveel meer dan de volgende tool: het is een eerste onmisbare stap in het herdenken van de digitale klantenbeleving. Wij zijn er immers van overtuigd dat Amelia een onmisbare troef zal worden in onze ambitie om een vloeiende en duurzame mobiliteit uit te bouwen voor iedereen.
Wat dat concreet inhoudt, kan iedereen op onze stand AI Confi Hub in Paleis 11 van de Brussels Motor Show komen ontdekken.