Porsche brengt de 911 Carrera S opnieuw op de markt. Binnen de Carrera-modellijn dichtt hij de kloof tussen de 911 Carrera en de nog meer prestatiegerichte 911 Carrera GTS T-Hybrid. De aandrijflijn is aanzienlijk geüpgraded en bereikt nu prestatieniveaus die voorheen waren voorbehouden aan de 911 Carrera GTS van de vorige generatie. Bovendien maken een uitgebreide lijst van standaarduitrustingen en aanzienlijk grotere aanpassingsmogelijkheden in vergelijking met de 911 Carrera hem tot een aantrekkelijk nieuw lid van de Carrera-modelfamilie. De sportwagen is verkrijgbaar in de uitvoeringen Coupé en Cabriolet.
De iconische 3,0-liter twin-turbo zescilinder boxermotor is fundamenteel geüpgraded voor gebruik in de nieuwe 911 Carrera S. Het resultaat is een aanzienlijke toename van het vermogen met een gelijktijdige vermindering van de emissies. Zijn vermogen van 353 kW (480 pk), met een koppel van 530 Nm, betekent een toename van 22 kW (30 pk) ten opzichte van zijn voorganger. Om deze verhoogde prestaties en efficiëntie te bereiken, heeft Porsche nieuwe turbocompressoren gemonteerd en onder meer de inlaatluchtkoeling uitgebreid geoptimaliseerd. De nieuwe sportwagen is nu gebaseerd op het ontwerp van de 911 Turbo-modellen van de vorige generatie. De Carrera S Coupé accelereert in 3,3 seconden van nul naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 308 km/u. Een achttraps Porsche-transmissie met dubbele koppeling (PDK) brengt het vermogen over op de wielen.
Uitgebreide lijst met standaarduitrusting, exclusieve opties
Porsche heeft de standaarduitrusting van de Carrera S aanzienlijk verbeterd, waaronder de verspringende bandenmontage met 20/21-inch Carrera S-wielen, een sportuitlaatsysteem met uitlaatpijpen in zilver en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – dat niet beschikbaar is in de Carrera. Het nieuwe remsysteem zorgt voor een aanzienlijke upgrade op het gebied van rijdynamiek. Het systeem, bekend van de 911 Carrera GTS en standaard geleverd met rode remklauwen en schijven van 408 millimeter voor en 380 mm achter, zorgt voor een uitstekende vertraging.
Er zijn nog meer prestatieverhogende opties beschikbaar. Op verzoek biedt Porsche het beproefde Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)-systeem en het PASM-sportonderstel, dat een 10 millimeter lagere rijhoogte heeft in combinatie met achterwielbesturing. De hydrauliek van de demper is geoptimaliseerd ten opzichte van het vorige model, waardoor de rijeigenschappen nog verder zijn verbeterd met meer precisie en een verfijnd reactievermogen. De besturing, in combinatie met achterasbesturing, is directer en de kinematica van de vooras is aangepast. Dit zorgt voor een nog wendbaarder en directer rijgedrag en verhoogt ook de stabiliteit bij hoge snelheden aanzienlijk.
Elegant interieur
De hoge normen van kwaliteit en exclusiviteit van de Carrera S komen ook in de auto tot uiting. Hij wordt standaard geleverd met een lederen pakket in zwart. Stoelen, hoofdsteunen, dashboard, deurpanelen en het optionele achterbanksysteem in de Coupé zijn bekleed met glad leder. Net als bij de andere Carrera-modellen zijn de neerklapbare achterstoelen zonder meerprijs verkrijgbaar als alternatief voor de standaard tweezitterindeling. De Cabriolet is voorzien van een achterbanksysteem.
Er is ook een optie beschikbaar met nog uitgebreider gebruik van leer, die grote delen van het interieur bestrijkt – waaronder het deksel van het dashboardkastje, de zijpanelen en de stoelbasis. Op verzoek voegt Porsche contrasterende stiksels toe in Crayon. De Carrera S profiteert van de verbeterde standaarduitrusting van de hele modelserie. Dit omvat elementen zoals Matrix LED-koplampen en een draadloze smartphone-oplader. Tot de opties behoren een liftsysteem voor de vooras, de innovatieve HD-Matrix LED-koplampen en het Sport Chrono-pakket met de Porsche Track Precision-app, die ideaal is voor circuitdagen.
De nieuwe 911 Carrera S is nu te bestellen als Coupé of Cabriolet met achterwielaandrijving.