Renault Group op het 101st Salon van Brussel 2025

  • Renault Group blijft trouw aan de autosalons en zal aanwezig zijn op het Autosalon van Brussel 2025 met al zijn merken en 4 stands: Renault, Dacia, Alpine en Mobilize.
  • 4 Belgische premières (Renault 4 E-Tech electric, Dacia Bigster, Mobilize Duo en Bento), 4 showcars (Alpine A390_β, Renault Twingo E-Tech electric prototype, Renault 17 electric restomod x Ora Ito en Dacia Sandrider): de Groep versnelt zijn transformatie met een uiterst krachtig gamma dankzij het geheel van zijn complementaire merken.

Renault: innovatie en 100% elektrisch offensief

Renault 5 E-Tech electric. Deze ongewone wagen, met een waar concentraat van elektrische en digitale technologie, zal uitgroeien tot de toonaangevende stadswagen van de elektrische transitie in Europa. Hij zal elektrische voertuigen toegankelijk maken voor een zo groot mogelijk publiek en zal uitgroeien tot een belangrijke speler in het energie-ecosysteem, met een instapprijs van ongeveer 25.000 euro.  Renault 5 E-Tech electric is dan ook economisch, vooral in gebruik, aangenaam om mee te rijden en eenvoudig in het dagelijkse verkeer. Alles natuurlijk ‘made in France’.

Renault 4 E-Tech electric put uit het DNA van het oorspronkelijke model om zichzelf opnieuw uit te vinden als een eigentijdse, veelzijdige compacte wagen. Dat resulteert in een zuiver elektrische en geconnecteerde wagen, die zich meer dan ooit positioneert als een ‘auto om in te leven’ en vooral als een avontuurlijke auto voor elke dag. Met zijn stoffen open dak stelt hij zich open voor de wereld, maar hij zal het publiek vooral verleiden met zijn retrofuturistische avontuurlijke look en zijn moduleerbare karakter en ruime koffer, waarmee hij zich aan iedereen aanpast.

Renault Twingo E-tech electric prototype blijft trouw aan zijn erfgoed en neemt de geest van de eerste Twingo-generatie over, maar beantwoordt tegelijk aan de uitdagingen van onze tijd door zich te positioneren als een elektrische stadswagen die ontworpen is voor een compromisloos gebruik in de stad. Renault Twingo E-Tech electric prototype is een showcar die vooruitblikt op het toekomstige seriemodel, dat in 2026 wordt gecommercialiseerd. Hij zal worden aangeboden met een basisprijs van minder dan 20.000 euro en bevestigt de ambitie van Renault om elektrische mobiliteit voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk te maken.

Renault 17 electric restomod x Ora Ïto, gebaseerd op de iconische sportcoupé Renault 17, is een sculpturale herinterpretatie van dit model, dat in 1971 het daglicht zag.  Door de nadruk te leggen op respect voor de geschiedenis en de integriteit van Renault 17 omvat deze showcar ook restomod-elementen die de klassieke charme van de oorspronkelijke wagen combineren met moderne technologieën en materialen. Deze benadering zorgt voor synergie tussen het verleden en het heden en biedt op die manier een moderne ervaring zonder te raken aan de essentie van Renault 17.

 

Dacia herdefinieert de basisprincipes om de beste verhouding prijs/prestaties op de markt aan te bieden

Dacia zet vandaag voet aan wal in het C-SUV-segment met een gloednieuw model, Nieuwe Bigster, die de merkwaarden – Essentieel en Cool, Eco-Smart, Robuust en Outdoor – uitdraagt en zich tegelijk aanpast aan de specifieke eisen van klanten op een gestaag groeiende markt.  Nieuwe Bigster dekt alle essentiële eisen die klanten uit het C-SUV-segment stellen aan een Dacia-prijs die trouw blijft aan de merkpositionering van ‘Best value for money’.

In het kader van zijn engagement om de CO2-uitstoot te verminderen, gebruikt Dacia ook gerecycleerde materialen, onder andere door de ontwikkeling van Starkle® voor bepaalde carrosseriedelen.

Dacia presenteert ook het prototype Sandrider, dat zal deelnemen aan de Dakar 2025 en het Wereldkampioenschap Rally-Raid met het team The Dacia Sandriders. Via deze competitie zal Dacia zijn aanpak van eenvoud en essentie testen op de meest uitdagende terreinen, met bijzondere aandacht voor zijn inzet voor betaalbare decarbonisatie. De Sandrider zal synthetische brandstof gebruiken die wordt geproduceerd door Aramco.

 

Alpine: sportiviteit als DNA

Met de lancering van de A290 treedt Alpine een nieuw tijdperk binnen. Het tijdperk van de elektrische sportiviteit in Alpine-modus, steeds met respect voor de drie pijlers van het merk: een meeslepende rijervaring, lichtheid en Franse knowhow. De A290 is het nieuwe instapmodel in de wereld van Alpine. Hij wijdt de zuiver elektrische Dream Garage van Alpine in en krijgt binnenkort het gezelschap van de Sport Fastback A390 en de nieuwe A110.  De A290 rolt van de band in de Manufacture van Douai in ElectriCity en zijn elektromotor wordt gebouwd in Cléon, eveneens in Frankrijk. De batterij zal vanaf de zomer van 2025 in Frankrijk worden geproduceerd.

De showcar A390_β voegt een nieuwe dimensie toe aan het sportieve universum van het merk. Hij blikt vooruit op het tweede van de drie modellen van de Dream Garage. De A390_β blikt dus vooruit op het toekomstige seriemodel, dat ontworpen is voor dagelijks gebruik en dat zich, net als de iconische A110, kan transformeren tot een waar racebeest met een uiterst sportief rijgedrag.

 

Mobilize: stedelijke micromobiliteit

Mobilize bevestigt zijn engagement om iedereen eenvoudige, veilige en duurzame oplossingen aan te bieden. De elektrische vierwieler Duo, die speciaal voor de stad werd ontwikkeld, en de bestelwagenversie Bento, bieden dan ook een antwoord op mobiliteitsproblemen in regio’s met weinig openbaar vervoer.

Duo en Bento richten zich zowel tot particulieren als professionals. Duo biedt twee plaatsen en mag naargelang de versie en de lokale regelgeving met of zonder rijbewijs worden bestuurd. De bedrijfswagenversie Bento, die is voorbehouden aan houders van een rijbewijs, beschikt over een gesloten koffer van 649 liter op de plaats van de passagierszetel, om klein materiaal of goederen te vervoeren.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait