- 2024 : Het jaar van de doorbraak
- Lancering van de MG3, ZS HEV, HS PHEV en ICE, en de Cyberster
- 2025 : MG3 en ZS, beide in ICE versie, en nog enkele nieuwe modellen in het vooruitzicht
Kontich, 13 december 2024. Beste leden van de pers, we zijn bijzonder blij u in deze tijd van het jaar weer te zien. Want 12 maanden geleden zag het er niet naar uit dat we elkaar nog eens op een evenement dat ons zo na aan het hart ligt zouden terugzien: het Autosalon van Brussel. Na een jaar pauze is de hoogmis van de automobiel terug van weggeweest en met hernieuwde kracht, dankzij het enthousiasme van alle betrokkenen. Laten we hopen dat het dit keer voorgoed is.
Wij zijn er opnieuw graag bij en zullen niet minder dan 10 van onze MG modellen en uitvoeringen tonen in Paleis 6. Daar nemen we met de verschillende merken van Astara, invoerder van het merk in België en Luxemburg, een half paleis in.
2024: Het jaar van de doorbraak
– Wat bij MG vanaf de eerste dag een succesverhaal is, wordt elk jaar bevestigd. Het bestaande gamma doet het bijzonder goed, aangevoerd door de ICE-versie van de ZS SUV. Maar MG is nog steeds goed voor 30% van de verkoop van volledig elektrische auto’s en het hoeft geen betoog dat de MG4 ons vlaggenschipmodel op dit gebied is. In de loop van het jaar betraden we ook de wereld van hybride stadsauto’s met de MG3 Hybrid +, die een veelbelovende start kent. De verkiezing tot VAB Gezinswagen van het jaar was de kers op de taart. Daarnast lanceerden we de ZS HEV en de nieuwe HS, in ICE en PHEV versie. Tot slot vierde MG zijn honderdste verjaardag in stijl met de lancering van een model dat zijn erfgoed eer aandoet en dat simpelweg de eerste elektrische roadster in de moderne geschiedenis is: de flamboyante Cyberster.
2025: doorzetten
– Voor 2025 heeft MG zich tot doel gesteld om nog populairder te worden in België. Hoe gaan we dit bereiken? Na 2024, dat in het teken stond van de ontwikkeling van ons gamma verbrandings- en hybridevoertuigen, gaan we ook in het elektrische offensief. Met de vernieuwing van bestaande modellen en de lancering van nieuwe modellen om het gamma uit te breiden, zul je het komende jaar veel over MG horen.
Maar als er één ding is waar klanten niets over zullen horen, dan zijn het wel de gevolgen van de belasting op Chinese elektrische auto’s, opgelegd door Europa. MG heeft beloofd zijn prijzen niet te verhogen om deze belasting te compenseren. En als de prijs van de MG 4 met ongeveer € 1.000 stijgt, dan is dat alleen vanwege de nieuwe GSR-2 regelgeving en wat deze inhoudt op het gebied van veiligheidsuitrusting en cyberveiligheid.
Tentoongestelde wagens
De volgende modellen zijn te ontdekken op de Hyundai stand in Paleis 6*:
*Deze lijst is nog onderhevig aan lichte wijzigingen