- Renault opent een nieuwe rnlt© site in Brussel, gelegen aan de Guldenvlieslaan 12.
- rnlt©-vestigingen krijgen een prominente plaats in het absolute stadscentrum en zijn ontworpen om bezoekers een unieke, immersieve ervaring te bieden in de wereld van het merk Renault, waar innovatie, design en gebruiksvriendelijkheid hand in hand gaan.
Een nieuw verkooppuntconcept van Renault
Renault breidt zijn distributienetwerk uit met een nieuw verkooppuntconcept: ‘rnlt©’, een naam die aansluit bij dit nieuwe distributieconcept van het merk, met een moderne en compacte uitstraling. Deze vestigingen bieden bezoekers een complete merk- en productervaring.
Een unieke, immersieve ervaring
Als uithangbord van het merk krijgen alle rnlt©-punten een strategische ligging in drukke gebieden in het absolute centrum van de stad, of in grote winkelcentra. Deze bevoorrechte ligging, zo dicht mogelijk bij de stedelijke consument, garandeert een optimale toegankelijkheid en een maximale zichtbaarheid, die ervoor zorgen dat potentiële klanten in een oogwenk de nieuwste modellen en innovaties van Renault kunnen ontdekken.
In deze compacte ruimte, die veel kleiner is dan de klassieke Renault-showrooms, werd elk detail tot in de puntjes uitgedacht om te zorgen voor een totale onderdompeling in de wereld van Renault. Het is een plek waar technologie en passie samenkomen, waar bezoekers de nieuwigheden kunnen ontdekken en de boeiende wereld van het merk volledig in zich kunnen opnemen, op een plek waar innovatie, design en gebruiksvriendelijkheid hand in hand gaan.
Op die manier kunnen bezoekers in de showroom twee tot drie topmodellen van het merk ontdekken.
Elke vestiging zal beschikken over een merchandisingwinkel van The Originals Renault, waar miniaturen, kleding en accessoires te koop worden aangeboden. Ideaal als cadeau-idee, om je look een Renault-touch te geven, of gewoon om de geest van het merk of van je favoriete wagen te capteren en mee naar huis te nemen.
De rnlt©-vestigingen werken samen met reeds bestaande klassieke vestigingen in de rand om stedelijke klanten te laten profiteren van het volledige aanbod van aanvullende verkoop- en naverkoopdiensten: testritten, levering en aflevering van voertuigen, onderhoud/herstelling, jockeying enz.
De klantervaring staat centraal in de strategie van het merk. Met rnlt© creëert Renault een nieuw showroomconcept waar interactie en betrokkenheid worden aangemoedigd, waarbij elke bezoeker zich niet alleen welkom maar ook geïnspireerd voelt. Nieuwsgierige bezoekers of liefhebbers van het merk die worden aangetrokken door exclusieve merchandising, kunnen zich laten onderdompelen in de wereld van het merk. Met rnlt© vindt Renault de aankoopervaring van auto’s andermaal opnieuw uit.
Opening van rnlt© Brussels
Een rnlt©-vestiging uitgebaat door Groupe Autosphere heeft zijn deuren geopend in Brussel, aan de Guldenvlieslaan 12. Deze 202m2 grote showroom biedt een unieke ervaring voor autoliefhebbers, die kennis kunnen maken met de merchandisingwinkel en de nieuwe elektrische voertuigen van Renault, Scenic E-Tech electric en R5 E-Tech electric, die bijzonder geschikt zijn voor rijden in de stad. De twee experts, die specifiek zijn opgeleid voor het merk, de producten en de technologieën, kunnen tevens gebruikmaken van de digitale showroom in de vestiging om de klant te sturen naar de wagen die het best bij zijn behoeften aansluit, binnen een breed en gevarieerd gamma van modellen, technologieën, aandrijvingswijzen en personaliseringsmogelijkheden. rnlt© is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10u tot 18u30.
In samenwerking met particuliere investeerders zullen in totaal een twintigtal rnlt©-vestigingen opgericht worden in onder andere Parijs, Neuilly-sur-Seine, Brussel, Milaan, Rome, Rotterdam, Madrid, Londen, Berlijn, Medellín en Seoel.