PEUGEOT MAAKT ZIJN GAMMA ELEKTRISCHE VOERTUIGEN VERVOLLEDIGD MET DE NIEUWE PEUGEOT E-408: ONVERWACHT VANUIT ELKE HOEK, 100% ELEKTRISCH
PEUGEOT vervolledigt zijn gamma met een 100% elektrische versie van de PEUGEOT 408, na de lancering van de 408 plug-in hybride in 2022. De nieuwe PEUGEOT E-408 combineert de onverwachte allure van een fastback-silhouet, de emotie van een vermogen van 157 kW/210 pk en het plezier van elektrisch rijden met PEUGEOT, versterkt door de komst van de ingebouwde reisplanner met maximaal ‘bij 453 km autonomie. PEUGEOT biedt zijn klanten ook totale gemoedsrust door de PEUGEOT E-408 te voorzien van een garantie van 8 jaar/160.000 km dankzij het ALLURE CARE-programma.
ALLURE: Met zijn fastback-silhouet en zijn 100% elektrische motor vertegenwoordigt de PEUGEOT E-408 een volledig uniek aanbod op de markt.
EMOTION : Het plezier van 100% elektrisch rijden wordt versterkt door de PEUGEOT i-Cockpit® en de reisplanner aan boord
EXCELLENCE : De PEUGEOT E-408 completeert het elektrische assortiment van PEUGEOT, het grootste van alle Europese algemene fabrikanten, met 12 personen- en bedrijfsvoertuigen
Door de nieuwe PEUGEOT 408 in juni 2022 te onthullen, bracht PEUGEOT de allure van een nieuw fastback-silhouet naar de top van het C-segment. Onverwacht omdat hij anders is, valt de PEUGEOT 408 op door zijn katachtige postuur en zijn dynamische lijnen die ook een positie bieden. verhoogde rit en een uitgekiend ontwerp, tot in de kleinste details.
De twee geëlektrificeerde aandrijflijnen, PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 en PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, markeerden een eerste stap in de elektrificatie van de PEUGEOT 408. Begin dit jaar werd de 48V HYBRID 136 e-DCS6 gelanceerd toegevoegd aan het 408-gamma De nieuwe PEUGEOT E-408 tilt deze elektrische strategie naar een hoger niveau met een emissievrije aandrijflijn van 157 kW/210 pk, gecombineerd met een NMC-batterij van 58,2 kWh (nuttig).
De lancering van de PEUGEOT E-408 en de opening van bestellingen op 2 oktober 2024 markeren de laatste stap waarmee PEUGEOT zijn ambitie om de Europese elektrische markt te domineren opnieuw kan bevestigen. De PEUGEOT E-408 wordt geproduceerd in de fabriek in Mulhouse en profiteert van het ALLURE CARE-programma met een garantie van maximaal 8 jaar/160.000 km, de langste van alle Europese merken.
ALLURE : EEN ONVERWACHT EN DYNAMISCH FASTBACK-ONTWERP
Het innovatieve en onverwachte fastback-design past perfect bij de moderniteit van de nieuwe PEUGEOT E-408.
Een platform dat totale elektrificatie mogelijk maakt zonder concessies te doen aan stijl, dynamiek of bewoonbaarheid.
Met een totale lengte van 4,69 m en een breedte van 1,85 m (spiegels ingeklapt) maakt de PEUGEOT E-408 gebruik van het multi-energieplatform E-EMP2 (Efficient Modular Platform), dat zich vooral onderscheidt door de lengte van de wielbasis, bij 2,79 m. Een royale afmeting waardoor de accu in de onderkant van de auto kan worden geïnstalleerd, onder de vloer tussen de wielen, waardoor de ruimte in het passagierscompartiment volledig behouden blijft en het zwaartepunt van de PEUGEOT E-408 wordt verlaagd ten behoeve van de dynamiek weggedrag, voor totaal rijplezier.
Deze architectuur combineert de dynamische elegantie van een fastback, een weggedrag dat de beste sedans waardig is en een iets verhoogde rijpositie die het plezier, de veiligheid en het comfort in het dagelijks leven vergroot.
Een katachtige houding
Met zijn brede spoorbreedte – 1,59 m voor en 1,60 m achter – staat de PEUGEOT E-408 stevig verankerd op de weg. En hoewel verhoogd, biedt dit model een slank en sportief profiel, dankzij een hoogte beperkt tot 1,49 m, wat de aerodynamica optimaliseert.
Het katachtige karakter van de PEUGEOT E-408 wordt onderstreept door de unieke en scherpe behandeling van de carrosserieoppervlakken, die we vooral aan de achterkant opmerken ter hoogte van de kattenoren, het kofferdeksel en op de vleugels, waardoor scherpere facetten ontstaan die bedoeld zijn om spelen met licht.
De zij- en wielkastbeschermingen strekken zich uit tot een robuuste zwarte achterbumper die, door de carrosseriekleur schuin af te snijden, de dynamiek van de achterkant accentueert. De grote 19 inch Graphite velgen met innovatief design zijn voorzien van 225-50R19 banden met een zeer lage rolweerstand (klasse A+).
Een moderne identiteit
De carrosseriekleur van de PEUGEOT E-408-grille ‘dematerialiseert’ deze door deze op te laten gaan in het algemene volume van de bumper – een teken van een generatiewisseling en het geëlektrificeerde tijdperk van het PEUGEOT-gamma.
Het behoren tot het merk is vooral zichtbaar door de werkzaamheden aan de verlichting. Aan de voorzijde heeft de geïmplementeerde Matrix LED-technologie het mogelijk gemaakt om zeer dunne – en zeer efficiënte – koplampen te ontwerpen die de uitstraling van de PEUGEOT E-408 geven: een resoluut PEUGEOT-uiterlijk. De lichtsignatuur strekt zich naar beneden uit met twee hoektandvormige LED-strips die in het schild duiken. Aan de achterzijde krijgt de PEUGEOT-identiteit de vorm van de emblematische drie LED-klauwen, die voor nog meer dynamiek zorgen.
Er zijn vijf kleuren beschikbaar voor de nieuwe PEUGEOT E-408: Okénite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red, Perla Nera Black.
EMOTION : MEER DAN OOIT GENEREERT PLEZIER VOORUITGANG
Royale kracht, onmiddellijk koppel… 100% elektrisch rijden met de PEUGEOT E-408 biedt puur plezier. Dit wordt nog versterkt door de PEUGEOT i-Cockpit® en het weggedrag in de grote PEUGEOT-traditie.
Een unieke rijervaring
De onvergelijkbare PEUGEOT i-Cockpit® biedt een uitzonderlijke ergonomie. Het compacte stuur vergroot het rijplezier door unieke wendbaarheid en bewegingsprecisie mogelijk te maken. Het digitale instrumentenpaneel bevindt zich op ooghoogte, net boven het stuur, en bevat een 10-inch digitaal 3D-scherm dat volledig configureerbaar en aanpasbaar is.
Meer dan ooit zit het rijplezier in de genen van de nieuwe PEUGEOT E-408, met een voorbeeldig rijgedrag, hoogwaardig rijcomfort en perfecte wendbaarheid in de stad, mogelijk gemaakt door een draaicirkel tussen stoepranden. Om het trillingscomfort te verbeteren, wordt de carrosseriestijfheid geoptimaliseerd dankzij de verlijming van de structurele elementen.
Prestaties dragen bij aan het rijplezier. De nieuwe PEUGEOT E-408 krijgt een synchrone elektromotor met permanente magneet die 157 kW (210 pk) ontwikkelt voor een royaal koppel van 345 Nm. Deze motor wordt in Frankrijk, in Trémery, geproduceerd door de joint venture STELLANTIS-NIDEC. Het verloopstuk waarmee het wordt geassocieerd, wordt vervaardigd door STELLANTIS in Valenciennes (Frankrijk).
PEUGEOT i-Cockpit® en geconnecteerde diensten
Via het centrale HD-scherm van 10 inch kunt u het PEUGEOT i-Connect® Advanced-systeem bedienen, dat standaard op de PEUGEOT E-408 zit en dat efficiënte en effectieve TomTom connected navigatie biedt. Voor een optimale leesbaarheid wordt de kaart weergegeven op het gehele 10 inch touchscreen. Wat het updaten van het systeem betreft, gebeurt dit “over the air”, dat wil zeggen rechtstreeks door gegevens via het telecomnetwerk te verzenden.
Efficiënte navigatie met een reisplanner en geoptimaliseerde oplossingen. Het navigatiesysteem beschikt over een ‘reisplanner’-functie die ritten optimaal plant om de actieradius van de auto te maximaliseren en het opladen te vergemakkelijken. Om de ideale route te berekenen houdt het systeem rekening met veel informatie, waaronder de af te leggen afstand, het laadniveau van de accu bij vertrek, het gewenste laadniveau van de accu bij aankomst, snelheid, energieverbruik, verkeer, type weg, hoogteverschil en natuurlijk de beschikbare laadstations op de bestemming.
De e-Routes by Free2move Charge-applicatie is toegankelijk in de auto door een smartphone te verbinden met het PEUGEOT i-Connect®-systeem. Het maakt het mogelijk om alle reizen te optimaliseren door de beste route te berekenen op basis van de autonomiebehoeften van het voertuig, de locatie van laadstations, de verkeersomstandigheden, de af te leggen afstand, enz.
De spiegelfunctie die de smartphone verbindt met het infotainmentsysteem van de auto gebeurt draadloos (Apple CarPlay/Android Auto) en het is mogelijk om twee telefoons tegelijkertijd via Bluetooth te verbinden. Vier USB-C-aansluitingen maken het aangesloten apparaat van de PEUGEOT E-408 compleet.
De volledig configureerbare i-toggles die als een open boek onder het centrale scherm zijn geplaatst, zorgen voor een esthetiek en een technologieniveau dat uniek is voor dit segment. Elk van de vijf aanpasbare i-toggles is een tactiele sneltoets voor de airconditioninginstellingen, een telefooncontact, een radiostation, het starten van een applicatie, enz., geconfigureerd naar keuze van de gebruiker. Ze kunnen door elke PEUGEOT E-408-bestuurder worden gepersonaliseerd, met maximaal 8 opgeslagen profielen.
Het spraakherkenningscommando ‘OK PEUGEOT’ in natuurlijke taal, een dagelijkse bondgenoot voor meer veiligheid en gemak, geeft toegang tot alle verzoeken met betrekking tot infotainmentfuncties en ChatGPT. Zoals alle PEUGEOT’s van de nieuwste generatie integreert de nieuwe PEUGEOT E-408 standaard de generatieve kunstmatige intelligentie ChatGPT die via spraakcommando’s reageert op alle verzoeken, of het nu gaat om toeristische informatie of om een quiz te genereren om de kinderen bezig te houden tijdens een reis…
Bijzonder praktisch: met de smartphone-applicatie MyPEUGEOT® kunt u dat doen:
- Thermische voorconditionering starten of programmeren. Naast comfort maakt deze functionaliteit het mogelijk, wanneer het voertuig is aangesloten, de autonomie te optimaliseren (snellere convergentie van het temperatuurinstelpunt tijdens de opstartfasen door te anticiperen op de optimale bedrijfstemperatuur van de batterij).
- Bekijk, plan, start of stel het opladen van de batterij uit.
- Activeer de welkomstlichtreeks, bijvoorbeeld om de auto op een parkeerplaats te lokaliseren.
Une atmosphère chaleureuse à l’intérieur de l’habitacle
De nieuwe PEUGEOT E-408 is ontworpen als een high-end fastback uit het C-segment. Hij biedt tal van uitrustingen die zijn ontworpen om het plezier van reizen en mobiliteit ten volle te ervaren. In de nieuwe PEUGEOT E-408 verspreidt de LED-sfeerverlichting (keuze uit 8 kleuren) achter het centrale scherm een zacht licht en draagt bij aan de verfijnde sfeer van het interieur. Hetzelfde licht is terug te vinden in de geschuimde deurpanelen, die afhankelijk van het afwerkingsniveau zijn bekleed met stof, Alcantara® of gemaakt van echte stukken gestanst aluminium.
Het thermische en akoestische comfort van de nieuwe PEUGEOT E-408 wordt geoptimaliseerd door de technologieën die zijn geïmplementeerd voor het ontwerp en de productie van de beglazing:
- Aan de voor- en achterzijde zijn de ramen dikker dan gemiddeld (3,85 mm).
- Aan de voorzijde zijn de zijramen gelamineerd (3,96 mm op GT) voor een betere geluidsisolatie en meer veiligheid.
Uiteraard draagt airconditioning bij aan het thermisch comfort van de bewoners. De sproeiers die frisse lucht in het passagierscompartiment brengen, bevinden zich op een hoge positie aan de voorkant, en passagiers op zitrij 2 profiteren van 2 ventilatieopeningen aan de achterkant van de middenconsole.
Om een gezonde binnensfeer te garanderen, is de nieuwe PEUGEOT E-408 uitgerust met het AQS (Air Quality System), dat voortdurend de kwaliteit van de lucht die het passagierscompartiment binnenkomt controleert en de luchtrecyclage automatisch kan activeren. Serenity wordt op GT-niveau aangevuld met de Clean Cabin, een luchtbehandelingssysteem, met filtratie van vervuilende gassen en deeltjes en weergave van de luchtkwaliteit op het centrale touchscreen.
Het Premium FOCAL® HiFi-systeem van de nieuwe PEUGEOT E-408 is het resultaat van meer dan 3 jaar co-designwerk met deze high-end audiospecialist. Het Premium FOCAL® HiFi-systeem, aangevuld met ARKAMYS digitale geluidsverwerking, bestaat uit 10 luidsprekers met exclusieve gepatenteerde technologieën:
- 4 omgekeerde dome-tweeters van TNF-aluminium,
- 4 woofers/middentonen met Polyglass-membraan en 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) ophanging,
- 1 centraal Polyglass kanaal,
- 1 Power Flower™ eivormige subwoofer met drievoudige spoel.
- Ze zijn gekoppeld aan een nieuwe 12-wegversterker van 690 W (versterkte klasse D-technologie).
De voorstoelen zijn bijzonder omhullend en hebben het AGR-label (Aktion für Gesunder Rücken) gekregen, toegekend door een onafhankelijke Duitse vereniging van deskundigen op het gebied van ergonomie en ruggezondheid. Dit label beloont zowel de ergonomie als het verstelbereik van de voorstoelen. Deze kunnen ook worden uitgerust met 10-voudige elektrische aanpassingen met twee mogelijke opslagmogelijkheden voor de bestuurder, 6-voudige voor de passagier, evenals een 8-pneumatische massage met 8 gedifferentieerde programma’s, en stoelverwarming.
Het ontwerp van de stoelen is ontworpen om de kwaliteit van de gebruikte materialen te benadrukken: gemêleerde stof, technische mesh, alcantara, reliëfleer en gekleurd nappaleer in bepaalde markten. Bij de GT-versies zijn ze versierd met het kenmerkende Adamietkleurige draad, dat ook het dashboard, de deurpanelen en de schuimkussentjes van de console benadrukt.
Tussen de voorstoelen strekt de boog van de middenconsole zich uit tot een locatie voor het draadloos opladen van telefoons. De rest van de console is dus volledig gewijd aan opbergruimte en gebruiksgemak, met een armleuning, 2 USB C-aansluitingen (opladen/data), 2 bekerhouders met grote diameter en tot 33 liter aan diverse opbergruimte.
De ruimte achterin is bijzonder royaal dankzij de lange wielbasis van 2,79 m, wat de nieuwe PEUGEOT E-408 tot de meest bewoonbare PEUGEOT maakt voor passagiers die achterin zitten: zij profiteren van een knieruimte van 183 mm. De voetenruimte, een ruimte speciaal voor de voeten van de achterpassagiers onder de stoelen op rij 1, is ontworpen om de bewegingsvrijheid te maximaliseren; Het ontwerp van de stoelen en de zithoek zijn bedoeld om passagiers de mogelijkheid te geven hun ruimte optimaal te benutten voor optimaal comfort tijdens de reis.
Connectiviteit wordt niet weggelaten met de aanwezigheid, vanaf het Allure-niveau, van 2 USB C-oplaadaansluitingen aan de achterkant van de middenconsole.
De nieuwe PEUGEOT E-408 beschikt standaard over een tweedelige zitbank (60/40) voorzien van een skiluik. In GT-afwerking profiteert hij van een onmiddellijk inklapsysteem voor de twee delen met behulp van twee bedieningselementen die gemakkelijk toegankelijk zijn vanaf de zijkanten van de kofferbak.
Het volume van de bagageruimte van de nieuwe PEUGEOT E-408 is met een volume van 471 dm3 bijzonder royaal. Wanneer beide rugleuningen zijn neergeklapt, bedraagt het laadvermogen 1.545 dm3. Zodra de rugleuning is neergeklapt, is het mogelijk een voorwerp met een lengte van 1,89 meter te laden.
Voor alledaags gebruiksgemak is de kofferbak uitgerust met een 12V-stopcontact op de rechter kofferbakbekleding, LED-verlichting, een opbergnet en elastische band en tassenhaken.
EXCELLENCE : EEN BLIJVENDE ZOEKTOCHT NAAR EFFICIËNTIE, VEILIGHEID EN KWALITEIT
Efficiëntie heeft centraal gestaan bij de zorgen van de PEUGEOT-teams tijdens het ontwerp en de ontwikkeling van de PEUGEOT E-408.
Ontworpen voor een vreedzame energietransitie
De aerodynamica van de nieuwe PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66) heeft bijzondere aandacht gekregen: schilden, luchtinlaat aan de voorzijde, bodemplaatscherm en onderste achterklep van de voorwielen. De PEUGEOT E-408 krijgt ook een specifieke bodemplaat die een aerodynamische vlakke bodem vormt, wat een laag elektriciteitsverbruik van 15,2 kWh/100 km en een actieradius tot 453 km (volgens WLTP**-normen) bevordert.
De nieuwe PEUGEOT E-408 is uitgerust met een nuttige hoogspanningsaccu van 58,2 kWh. Met behulp van NMC 811-technologie – 80% nikkel, 10% mangaan, 10% kobalt – profiteert het van een verhoogde energiedichtheid met 18 ingebouwde modules. De nieuwe PEUGEOT E-408 biedt een bereik van 453 km in de gemengde WLTP-cyclus, wat voldoet aan de behoeften van de meeste klanten uit het C-segment, die gemiddeld 45 km per dag afleggen (NCBS FY23 – HY24).
Regeneratief remmen zorgt voor een nog aangenamere rijervaring. Met behulp van de paddles achter het compacte stuur kan de bestuurder heel eenvoudig het regeneratieve remmen in 3 niveaus activeren, de linkerpeddel verhoogt de regeneratie en de rechter verhoogt de regeneratie Er zijn drie regeneratieniveaus: Lage regeneratie (-0,6 m/s²) voor sensaties dichtbij een thermisch voertuig, Matig (-1,3 m/s²) voor geaccentueerde vertraging bij het loslaten van het gaspedaal, en Verhoogd (-2,0 m/s²) voor maximale vertraging bij het loslaten van het gaspedaal en dus maximale regeneratie. Bij de laatste twee niveaus worden automatisch de achterremlichten ingeschakeld
De bestuurder kan ook kiezen tussen drie rijmodi, afhankelijk van zijn prioriteiten. Normaal is de standaardmodus die, met een vermogen van 140 kW (190 pk) en een koppel van 300 Nm, een ideale balans biedt tussen dynamiek en autonomie. Voor maximale prestaties is de Sportmodus (157 kW/210 pk en 345 Nm) beschikbaar en wordt automatisch en tijdelijk geactiveerd tijdens ‘kick downs’. Met de ECO-modus (125 kW/170 pk, 270 Nm) kunt u prioriteit geven aan autonomie en tegelijkertijd het rijplezier behouden.
De nieuwe PEUGEOT E-408 is standaard uitgerust met een warmtepomp en een verwarmd stuurwiel en stoelen die het thermische comfort van de passagiers optimaliseren en tegelijkertijd energie besparen.
Eenvoudig en snel opladen. Voor AC-laden is de nieuwe PEUGEOT E-408 standaard uitgerust met een driefasige lader van 11 kW. Voor het opladen met gelijkstroom, via superladers, accepteert de PEUGEOT E-408 een vermogen tot 120 kW, waardoor de batterij in iets meer dan 30 minuten van 20% tot 80% kan worden opgeladen (bij een temperatuur van de nominale batterij en 100 graden Celsius). km autonomie in bijna 10 minuten Om het opladen te optimaliseren, kan de bestuurder de lage en hoge drempelwaarden programmeren vanaf het centrale scherm van de E-408, bijvoorbeeld 20% minimumlading tot 80% maximumlading.
Een antwoord op elke behoefte.
Voor de PEUGEOT 408 zijn tevens twee plug-inhybridemotoren leverbaar:
PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 180 pk (132 kW) turbomotor en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de e-EAT8 8-traps automatische transmissie / momenteel in ontwikkeling ‘goedkeuring.
PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 150 pk (110 kW) turbomotor en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps e-EAT8 automatische transmissie / momenteel in ontwikkeling ‘goedkeuring.
De Li-ion-accu van de twee plug-in hybride versies heeft een capaciteit van 12,4 kWh. Er zijn twee typen ingebouwde laders beschikbaar: een standaard eenfasige lader van 3,7 kW en een optionele eenfasige lader van 7,4 kW.
De geschatte oplaadtijden zijn als volgt :
• Vanaf een Wallbox van 7,4 kW (32 A) en met de eenfasige ingebouwde lader van 7,4 kW, volledig opgeladen in 1 uur en 40 minuten.
• Op versterkt stopcontact (14 A) en met de 3,7 kW eenfasige boordlader, volledig opgeladen in 3 uur en 55 minuten.
• Via een standaard stopcontact (8A) en met de eenfasige ingebouwde lader (3,7 kW) duurt het volledig opladen ongeveer 7 uur en 5 minuten.
Voor de PEUGEOT 408 is ook een hybridemotor leverbaar:
HYBRID 136 e-DCS6: 2-wielaandrijving / combinatie van een 136 pk (100 kW) turbomotor en een 48V-accu gekoppeld aan de e-DCS6-automaat met 6 versnellingen.
Dit PEUGEOT HYBRID 48V-systeem bestaat uit een nieuwe generatie benzinemotor van 136 pk gekoppeld aan een zesversnellingsbak met dubbele koppeling en een elektromotor. Dankzij een accu die tijdens het rijden wordt opgeladen, biedt deze technologie extra koppel bij lage toerentallen en een verlaging van het brandstofverbruik tot 15% (5,2 l/100 km in de gecombineerde WLTP-cyclus**). In stadsverkeer kan de nieuwe PEUGEOT 408 Hybrid 136 e-DCS6 tot 50% van de tijd in een 100% emissievrije elektrische modus rijden.
Maximale veiligheid voor optimale gemoedsrust
- Aan boord van de nieuwe PEUGEOT E-408 maakt een zeer complete set rijassistentiesystemen van de nieuwste generatie, aangedreven door informatie verzameld door 5 camera’s en 3 radars, het rijden, manoeuvreren en reizen veiliger en rustiger. Sommige van deze systemen komen rechtstreeks uit hogere segmenten:
- Adaptieve cruisecontrol met Stop and Go-functie en instelbaar instelpunt voor de afstand tussen voertuigen.
- Automatisch noodremsysteem met botsingsrisicowaarschuwing: het detecteert voetgangers en fietsers, dag en nacht, vanaf 7 km/u tot 140 km/u, afhankelijk van de versie.
- Actieve waarschuwing bij het onvrijwillig overschrijden van de rijstrook of berm, met trajectcorrectie.
- Driver Attention Alert detecteert verminderde alertheid tijdens lange rijperioden en bij snelheden boven 65 km/u, met behulp van analyse van microbewegingen van het stuur.
- Uitgebreide herkenning en weergave op het digitale instrumentenpaneel van verkeersborden: stop, rijverbod, inhaalverbod, einde inhaalverbod, naast de gebruikelijke snelheidsborden.
- Nachtzichtsysteem, waarmee levende wezens (voetgangers/dieren) vóór het voertuig kunnen worden gedetecteerd, ’s nachts of bij beperkt zicht. Het bereik van het systeem zorgt voor detectie, buiten het bereik van het grootlicht, met een centraal infrarood zichtdisplay in het digitale instrumentenpaneel dat zich direct in het gezichtsveld van de bestuurder bevindt.
- Dodehoekbewaking over lange afstand (75 meter).
- Achterste verkeerswaarschuwing: waarschuwingen bij het achteruitrijden voor naderend gevaar.
Een duidelijk en eenvoudig assortiment
De nieuwe PEUGEOT E-408 is verkrijgbaar in twee versies: Allure en GT
De PEUGEOT E-408 Allure wordt standaard geleverd met: LED-koplampen, 19” lichtmetalen velgen, PEUGEOT i-Cockpit® met aanpasbaar 10” digitaal instrumentenpaneel, connected navigatie met reisplanner, OK PEUGEOT spraakbediening, draadloze spiegelfunctiekabel Apple CarPlay/Android Auto, audiosysteem met 6 luidsprekers, verwarmde bestuurdersstoel en stuur, automatische airconditioning met twee zones, parkeercamera en sensoren achteraan, warmtepomp, enz.
De PEUGEOT E-408 GT krijgt standaard, naast de uitrusting van de Allure-versie: Matrix LED-koplampen, parkeersensoren voor, aluminium interieurbekleding met aanpasbare 8-kleuren sfeerverlichting, aluminium dorpels, handbediende achterklep gratis gemotoriseerde voertuigen , Drive Assist Plus-pakket (semi-autonoom rijden niveau 2), enz..
Superieure kwaliteit
De nieuwe PEUGEOT E-408 bevindt zich in de top van het C-segment en biedt ergonomie, afwerking en uitrusting die hogere categorieën waardig zijn.
Net als bij het volledige assortiment 100% elektrische personenauto’s garandeert PEUGEOT de nieuwe PEUGEOT E-408 tot 8 jaar of 160.000 km via het PEUGEOT Allure Care-programma. Dit omvat de elektromotor, de lader, de transmissie en de belangrijkste elektrische en mechanische componenten van het voertuig.
PEUGEOT Allure Care vormt een aanvulling op de specifieke PEUGEOT-garantie die al van toepassing is op de hoogspanningsaccu voor een duur van 8 jaar/160.000 km, om een volledige dekking van het voertuig te bieden. PEUGEOT Allure Care wordt automatisch en gratis geactiveerd gedurende 2 jaar of 25.000 kilometer na elke onderhoudsbeurt binnen het PEUGEOT-netwerk.
*Voor sommige services is mogelijk een abonnement vereist.
** WLTP-cyclus onder goedkeuring