Voor Bugatti is het bieden van ongeëvenaarde klantenservice een van de fundamenten van het prestige van het merk. Naast het ontwerp en de levering van een voertuig, zet het merk uit Molsheim zich in om zijn klanten een complete exclusieve ervaring te bieden. Trouw aan deze visie, en terwijl het zich voorbereidt op de volgende leveringen van de Bolide- en W16 Mistral-modellen en het Tourbillon-avontuur begint, streeft Bugatti ernaar om zijn klantenservice verder te optimaliseren.
Met het recente einde van het Chiron-tijdperk¹ en de onthulling van de nieuwe Tourbillon² begint Bugatti’s after-sales service zich voor te bereiden op de komende hoofdstukken. Met de start van de productie van twee nieuwe modellen, de Bolide³ en de W16 Mistral⁴, en de ontwikkeling van een volledig nieuwe aandrijflijn voor het eerst in 20 jaar met de Tourbillon, richt de klantenservice van Bugatti zich steeds meer op de voorbereiding op de toekomst van het merk. terwijl we ons blijven concentreren op het verzorgen van de voertuigen die al op de weg zijn. Onder leiding van Alexis Ploix, Bugatti’s Director of Service and Customer Service, dat zijn eerste verjaardag viert in Molsheim, is het Bugatti Customer Service-team klaar om de luxe auto-ervaring opnieuw te definiëren, volgens de filosofie van “Power is in the small details”. Terwijl het merk nieuwe technologische innovaties omarmt, zet het zich in om altijd de grenzen te verleggen en langdurige relaties met zijn gewaardeerde klantenbestand te blijven koesteren, via zijn wereldwijde netwerk van partners.
“Nu we het tijdperk van de Bolide en de W16 Mistral ingaan en ons beginnen voor te bereiden op Tourbillon, die zal worden uitgerust met onze allereerste atmosferische V16-motor en elektrische aandrijflijn, zal ons wagenpark naar verwachting aanzienlijk groeien”, aldus Alexis Ploix. “Met 1.200 modellen die in 2026 op de weg worden verwacht, zal de sleutel tot het succes van ons merk zijn om ervoor te zorgen dat onze aftermarket-teams over de hele wereld zijn uitgerust om aan deze groei te voldoen en dat hun faciliteiten worden aangepast aan nieuwe technologieën zoals de V16 hybride aandrijflijn van de Tourbillon. We moeten hand in hand werken met onze partners om te anticiperen op – en te realiseren – de opwindende nieuwe toekomst die voor Bugatti in het verschiet ligt, en ervoor zorgen dat hun faciliteiten state-of-the-art en optimaal blijven, zodat ze perfect geschikt blijven voor onze nieuwste modellen en toekomstige technologieën. Tegelijkertijd moeten we er ook voor zorgen dat onze partners voorop blijven lopen op het gebied van training, zodat ze over alle expertise en technische vaardigheden beschikken die nodig zijn om een niveau van klantenservice en toewijding te leveren dat ongeëvenaard is door al het andere in de autowereld. »
Met momenteel slechts zes Partners of Excellence in de wereld – naast de vestiging in Molsheim – die in staat zijn om nauwkeurige en hightech onderhoudswerkzaamheden uit te voeren, is Bugatti nu van plan zijn internationale expertisenetwerk te versterken om ervoor te zorgen dat het merk state-of-the-art diensten aanbiedt die zo dicht mogelijk bij al zijn klanten liggen.
Dankzij een toegewijde en nauwgezette opleiding zullen sommige geselecteerde partners uiteindelijk in staat zijn om een veel geavanceerdere en complexere klantenservice aan te bieden, met een hoger niveau van technische expertise.
In totaal zullen 15 internationale partners deze overgang uitvoeren, als aanvulling op het bestaande Partners of Excellence-netwerk en het versterken van het vermogen van het merk om zonder vertraging klantenservice op maat te leveren. De sleutel tot dit project is de opleiding van een toenemend aantal Bugatti-technici, waardoor de partners meer experts met geavanceerde technische kennis kunnen hebben. In de komende maanden zullen deze geselecteerde partners een uitgebreide training ondergaan die hen in staat zal stellen diepgaande kennis op te doen van Bugatti-voertuigen, de state-of-the-art tools die worden gebruikt en de 115-jarige geschiedenis van het merk, evenals anekdotes en ervaringen met betrekking tot Molsheim.
Om de evolutie van het partnernetwerk van Bugatti te optimaliseren en klanten een naadloze ervaring te blijven bieden in een veranderend autolandschap, heeft het merk een nieuw accreditatieprogramma voor zijn partners gelanceerd dat plaatsvindt in het Château Saint Jean, het hoofdkantoor van het merk. De eerste sessies zijn net afgelopen en er zijn het hele jaar door andere workshops gepland, met als doel de band tussen de partners en het universum van het merk op te bouwen en te versterken. Deze grondige certificering gaat niet alleen dieper in op de technische fijne kneepjes van de nieuwste hypersportwagens, het zorgt er ook voor dat de partners een gedegen kennis van Bugatti hebben en volledig uitgerust zijn om voor elk model op de markt te zorgen. Voor Bugatti, waarvan de klanten zeer gehecht zijn aan het erfgoed van het merk, is het essentieel dat zijn partners, of het nu gaat om verkoop of aftersales, het merk belichamen.
“Door deze gezamenlijke inspanning om onze partners uit te rusten met modernere faciliteiten en diepere technische vaardigheden, zullen we de servicenormen van het merk verder verhogen en ervoor zorgen dat elke klant uitstekende service krijgt, waar ze zich ook bevinden”, aldus Alexis Ploix. “We begrijpen dat het bezitten van een Bugatti niet alleen gaat over het bezitten van een opmerkelijke auto, maar ook over het omarmen van een ongeëvenaarde luxe levensstijl. Door onze mogelijkheden uit te breiden, breiden we deze levensstijl verder uit dan het voertuig zelf, zodat elk aspect van de ervaring van onze klanten hetzelfde niveau van verfijning weerspiegelt. »
Terwijl Bugatti zich blijft concentreren op de toekomst van het merk, benadrukt zijn benadering van aftersales en klantenservice ook het groeiende aantal tijdloze klassieke voertuigen dat het over de hele wereld heeft. Onder hen is de Veyron, maar binnenkort ook de Chiron, die de komende maanden en jaren zal uitgroeien tot een moderne klassieker.
Als onderdeel van zijn strategie voor 2024 werkt het merk ook aan de behoeften van huidige en toekomstige eigenaren van tweedehands Bugatti’s, door hen meer restauratiemogelijkheden te bieden, het proces van verandering van eigenaar te verbeteren en het assortiment van zijn producten uit te breiden. Dit omvat het versterken van het “Passport to Peace”-programma – gelanceerd in 2021 om eigenaren van Veyron- en Chiron-modellen verlengde service en onderhoud te bieden na de standaard garantieperiode, voor absolute gemoedsrust – evenals trainingspartners voor alle Bugatti-modellen van de Veyron.
Met voertuigen die “For eternity” zijn ontworpen, zorgt Bugatti ervoor dat Veyron- en Chiron-eigenaren continu toegang hebben tot de onderdelen die nodig zijn voor onderhoud en renovatie, waardoor de levensduur en het waardebehoud van hun voertuig worden gegarandeerd. Nu de Veyron al als een moderne klassieker wordt beschouwd en de Chiron dichter bij die status komt, zet het merk zich na de onthulling van zijn hybride opvolger, de Tourbillon, in om zijn eigenaars dezelfde volledige restauratiemogelijkheden te bieden en zijn tijdloze erfgoed voort te zetten.
Alexis Ploix voegde toe: “Bij Bugatti zijn we toegewijd aan de productie van high-performance hypersportwagens. Het is van cruciaal belang dat de service van ons wereldwijde netwerk van partners deze toewijding weerspiegelt en een ongeëvenaarde klantervaring garandeert voor ons veeleisende klantenbestand, ongeacht locatie en model. Terwijl we vooruitkijken naar 2024 en daarna, bereidt ons aftersalesteam in Molsheim zich meer dan ooit actief voor op de toekomst met ons erfgoed in gedachten. »