Auto-abonnementsdienst :Dribe biedt autodealers franchisemogelijkheden die bestaan uit een digitaal end-to-end-platform en een concept dat groei stimuleert door middel van flexibele abonnementen. Het platformsluit aan op de bestaande middelen en activiteiten van franchisenemers en het concept trektBelgischeautodistributeurs aan.:Dribe heeft grote plannen voor uitbreiding inBelgië.
De Deense auto-abonnementsdienst biedtBelgischeautodistributeurs een unieke kans om abonnementen eenvoudig in hun activiteiten te integreren. :Dribe heeft eenschaalbaar abonnementsconcept en een plug-and-play-model ontwikkelt om de positie van franchisenemers in demarkt te versterken. Ze voorzien inde behoefte aan een flexibele mobiliteitsoplossing met een korte looptijd enflexibiliteit wat betreft automodel, grootte en brandstoftype.:Dribe is eigendom van Semler Gruppen, het grootste dealerbedrijf van Denemarken.
Onder autodistributeurs inBelgiëis grote belangstelling voor de dienst en CEO Jesper Hill-Kjærsgaard van :Dribe is tevreden.’We zijn heel blij met de vele aanvragen van autodistributeurs. De grote belangstelling bevestigt alleen maar dat erop deBelgischemarkt behoefte is aan flexibele toegang tot auto’s. We merken dat veel autodistributeursabonnementen in hun productlijnen willen opnemen, maar niet de benodigde middelen hebben om zelfstandig eennieuw bedrijfsonderdeel te ontwikkelen. Ons plug-and-play-model maakt het proces eenvoudiger’, aldus Jesper Hill-Kjærsgaard.
Met het :Dribe-concept kunnen franchisenemers abonnementen naadloos integreren in hun bestaande activiteiten.Door de geautomatiseerde processen voor alles van facturering tot autokeuring hoeft er minder met de handteworden uitgevoerd. Bovendien omvat het concept geavanceerde tools voor gegevensverzameling en businessintelligence voor gerichte communicatie met klanten, maar ook uitgebreide merkproducten, een geïntegreerdewebsite en statistische modules voor een optimale bedrijfsvoering.
Succesvolle franchise in Griekenland
De gerenommeerde Griekse autodistributeur Kosmocar, die ruim 180 werknemers in dienst heeft, was de eersteinternationale franchisenemer voor:Dribe. Deimplementatie van het abonnementsmodel heeft sindsdien geleid toteen gestaag groeiend klantenbestand en bijna 10.000 downloads van de :Dribe-app.
Bovendien heeft Kosmocarenorme media-aandacht gekregen nadat 60 journalisten de lancering hebben bijgewoond.In een paar dagen tijdwaren er meer dan 100 vermeldingen in de media. Dat zegt CEO Yiannis Emirzas.’We kozen voor de plug-and-play-oplossing van :Dribe om processen te automatiseren en de bedrijfsvoering tevereenvoudigen. We zijn heel tevreden met desamenwerking.
De positie van ons merk in de markt als technologischsterk, innovatief en met een focus op de behoeften van de moderne eindgebruiker is hierdoor verbeterd. In korte tijdhebben we een nieuw en nog breder klantenbestand aangetrokken, wat voorons een belangrijk aandachtspuntwas’, zegt Yiannis Emirzas.’Alles is efficiënter geworden dankzij het digitale backendsysteem, van schaderegistratie tot facturering. Er is minderbehoefte aan hulpmiddelen en de operationele efficiëntie is toegenomen.
Door deze innovatieve aanpak hebben weons kunnen aanpassen aan de veranderende markt en ons kunnen onderscheiden in een veranderende sector.:Dribeis een digitaal autoabonnementsbedrijf voor consumenten en bedrijven. Het is eigendom van Semler Gruppen, een van de grootstedealerbedrijven van Denemarken. :Dribe is gevestigd in Denemarken en werkt aan de internationalisering van het bedrijf met als doel de toegang tot auto’s overal ter wereld eenvoudiger, sneller en flexibeler te maken. Meer informatie is te vinden op: www.dribe.io