- Om de zeventigste verjaardag van de lancering van de DS op de Autosalon van Parijs in 1955 te vieren, gaat DS Automobiles samenwerken met Retromobile 2025.
- Op de officiële affiche voor Retromobile 2025 staat de DS Balloon, een promotiemiddel dat symbool staat voor buitengewoon comfort.
- De 49Þ Retromobile show vindt plaats van 5 tot 9 februari 2025 in Paris Expo, Porte de Versailles.
- DS Automobiles, opgericht in 2014, bouwt voort op het erfgoed dat de DS en SM hebben achtergelaten.
De DS, een meesterwerk van innovatie en de Franse reiskunst, viert in 2025 zijn zeventigste verjaardag. Dit nu iconische model, dat in 1955 op de Autosalon van Parijs werd gelanceerd, maakte onmiddellijk indruk op het publiek, vertegenwoordigd door de duizenden bestelbonnen die tijdens de show werden ondertekend.
Bedoeld om de avant-garde van de Franse industrie te weerspiegelen door zijn unieke technische architectuur, slank design, rijplezier, comfort en veiligheid, heeft de DS een legendarische status verworven en is hij een symbool geworden van kunst die verder gaat dan de autowereld.
De officiële poster voor Retromobile 2025 toont de DS Balloon ontworpen door reclameman Claude Puech, een van de belangrijkste spelers bij de lancering van de DS. Deze campagne, geproduceerd in 1959, benadrukt eersteklas comfort in een DS op een originele en impactvolle manier, een comfort in de genen van het merk.
Het heeft een DS 19 in de oranje kleur “Tortoiseshell blonde” die op vier grote ballonnen zit in plaats van op zijn wielen, die de bollen van de hydropneumatische vering voorstellen, die allemaal op het water lijken te drijven. De foto’s, die de DS verheffen tot de rang van een avant-gardistisch kunstwerk, hebben de wereld rondgereisd en bijgedragen aan de invloed van de DS door de decennia heen.
Retromobile 2025 wordt een van de hoogtepunten van de viering van het zeventigjarig jubileum van de DS, waarvan het programma binnenkort bekend wordt gemaakt.