Het nieuwe Performance-pakket zal dienen als sleutel tot het voltooien van een ronde van de Nürburgring in minder dan 7 minuten, 1 Toevoeging van magnesium wielen, actieve aerodynamica en een nieuw voorpaneel met duikvlakken
· Het op de bestuurder gerichte interieur van de Mustang GTD onthuld met grote 3D-geprinte titanium schakelflippers, standaard Recaro-stoelen en een dik omrand stuurwiel met platte bodem en extra bedieningselementen voor de bestuurder
· De Mustang GTD biedt een gefocuste, prestatiegerichte rijervaring met een eigen digitaal instrumentenpaneel plus unieke graphics als onderdeel van het herconfigureerbare middendisplay en SYNC 4 2
Hoge prestaties, premium functionaliteit en ongeëvenaarde verfijning – de Ford Mustang GTD Carbon Series 3 debuteert dit weekend tijdens de 24 uur van Le Mans en blinkt uit in elke categorie en tilt moeiteloos inhoud en stijl naar een hoger niveau.
Van een nieuw Performance-pakket dat zijn wendbaarheid verbetert tot een op de bestuurder gericht interieur tot zichtbare koolstofvezelelementen die zijn geavanceerde constructie laten zien, maakt de Mustang GTD, in opvallende Chroma Flame-lak, een gedurfd statement met zijn Europese debuut.
Het grootste statement komt van het Performance-pakket van de Mustang GTD. Een belangrijk onderdeel in de zoektocht naar een ronde onder de 7 minuten 1 van de legendarische Nürburgring Nordschleife, voegt het duikvlakken en een grotere splitter toe aan het voorpaneel, bodemkleppen en een weerstandsreductiesysteem aan de achtervleugel. De actieve aerodynamische elementen verminderen de luchtweerstand in een rechte lijn zonder dat dit ten koste gaat van de aerodynamische grip in bochten. Het Performance-pakket bevat ook een Lightweight-pakket, dat wat geluiddempend materiaal verwijdert en verbluffende 20-inch magnesium wielen toevoegt, naast een uniek voorpaneel. En hoewel het Performance-pakket op dit model uit de Carbon-serie zit, is het beschikbaar in het hele Mustang GTD-gamma.
“Veel sportwagens blinken uit in één ding. Maar om een auto een snelle ronde te laten rijden op de Nürburgring, moet hij overal goed in zijn. Bochtenwerk, grip, remmen, accelereren, er is geen enkel gebied waar hij niet kan schitteren”, aldus Mustang GTD Chief Engineer Greg Goodall. “Van de lichtgewicht koolstofvezel carrosserie op elke GTD tot de actieve aerodynamica van het Performance-pakket, we hebben van de autosport geleerd hoe we de Mustang GTD overal kunnen laten uitblinken, allemaal in de zoektocht naar een ronde van minder dan zeven minuten op de Nürburgring.”
Het vertrouwen van de bestuurder is essentieel voor de prestaties van een auto en de Mustang GTD kan de bestuurder gefocust en bewust houden in elke bocht, chicane en op elk recht stuk. De standaard Recaro-stoelen zijn opgewassen tegen de taak en werken samen met een nieuw Mustang GTD-stuurwiel. Le Mans markeert de allereerste vertoning van het GTD-interieur.
Het stuurwiel met platte bodem heeft een dikke, goed gevoerde rand met premium Dinamica-inzetstukken en een lederen bekleding, samen met inzetstukken van koolstofvezel. Exclusief voor de Mustang GTD zijn knoppen op het stuurwiel, voor het aanpassen van de stevigheid van de ophanging en de uitlaatmodus, zodat bestuurders hun ogen op de weg kunnen houden terwijl ze aanpassen hoe hun Mustang GTD presteert in bochten en geluiden bij het accelereren.
Twee nieuwe knoppen voegen zich ook bij het heldenpaneel voor de draaiversnellingspook om toegang te krijgen tot de Track Apps-pagina en activeren een heffunctie voor de vooras om obstakels op de parkeerplaats en oprit te helpen vermijden.
Bestuurders hebben ook meer controle over hoe de standaard achttraps transaxle met dubbele koppeling omgaat met de beoogde 800-plus pk van de supercharged 5,2-liter V8, dankzij onmogelijk te missen 3D-geprinte titanium schakelflippers. Oversized en met een zeshoekig patroon dat zowel licht is als de vingers van de bestuurder iets te bieden heeft, is het nog een ander voorbeeld van Ford die motorsport gebruikt om de rijervaring te verbeteren. Titanium bekleding is ook beschikbaar op de draaiknop op de middenconsole.
“De Mustang GTD doet veel meer dan alleen de prestaties van de Mustang naar een hoger niveau tillen. Het geeft een nieuw, meer gefocust, premium gevoel aan het interieur”, aldus Design Manager Anthony Colard.
Motorsportstijl die niets opoffert
De nieuwe Chroma Flame-lak van de Mustang GTD staat centraal op Le Mans. Hij is een van de zes standaardkleuren voor de Mustang GTD – naast Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White en Lightning Blue – en is exclusief voor de Mustang GTD. De diepe bordeauxrode tint past prachtig bij de Carbon Series-uitvoering.
De Carbon Series, die de carrosserie van koolstofvezel benadrukt, laat de motorkap, het dak en het Tech Deck aan de achterkant ongeverfd, terwijl de wielen (aluminium of magnesium) worden afgewerkt met magnetiet. Carrosseriekleur of contrasterende gelakte strepen zijn beschikbaar, net als Grabber Blue, Race Red of Zwart gelakte remklauwen.
Mustang GTD tilt de geavanceerde softwaresuite van Mustang naar een hoger niveau. De Unreal Engine-gamingtechnologie die het SYNC 4-infotainmentsysteem aandrijft 2 heeft nu Mustang GTD-specifieke welkomst- en afscheidsgraphics op het 13,2-inch touchscreen en het 12,4-inch herconfigureerbare digitale instrumentenpaneel. Elk van de zes rijmodi is voorzien van een Mustang GTD, terwijl een nieuw Performance-instrumentenpaneel exclusief is voor het toppunt van Mustang-prestaties. Het plaatst de versnellingsindicator en toerenteller vooraan en in het midden, terwijl alle overbodige informatie wordt verwijderd. Ten slotte is de Mustang-avatar op de My Mustang-pagina nu voorzien van een Mustang GTD.
Sollicitaties nu open in Europa
Het Europese debuut van de Mustang GTD valt samen met de officiële opening van het aanmeldingsvenster voor de Europese markt. Op 13 juni om 13:00 uur CET kunnen potentiële Mustang GTD-klanten in Europa naar TheMustangGTD.com gaan en een aanvraag indienen om de meest gedurfde Mustang ooit te kopen.
# # #