Nieuwe Dacia Spring: gamma en prijzen België

  • Nieuwe Spring onderscheidt zich door een nieuw design en nieuwe uitrusting voor een ongeëvenaarde verhouding prijs/waarde op de markt
  • Lanceringsprijs vanaf 16.990 euro incl. btw in België
  • Bestellingen voor nieuwe Spring in Belux geopend vanaf 8 april, eerste leveringen na de zomervakantie.

Spring, die in 2021 werd gelanceerd, vond sinds zijn lancering in Europa al meer dan 140.000 eigenaars. 2023 was een recordjaar met 61.803 verkochte exemplaren wereldwijd, een stijging met 26,4 procent ten opzichte van 2022. Hij is het op twee na meest verkochte elektrische model op de Europese particuliere markt en draagt bij tot de democratisering van de elektrische mobiliteit.

HET GAMMA VAN NIEUWE DACIA SPRING TELT DRIE UITRUSTINGSNIVEAUS: ESSENTIAL, EXPRESSION EN EXTREME

Nieuwe Spring plukt de vruchten van het nieuwe Dacia-design, dat werd ingewijd door de nieuwste generatie van Duster. De robuuste en krachtige stijl maakt Spring aantrekkelijker dan ooit tevoren. De metamorfose is spectaculair, niet alleen in het interieur, waar alle onderdelen werden hertekend, maar ook aan de buitenkant, waar het dak als enige koetswerkonderdeel werd overgenomen van het vorige model.

Nieuwe Spring is verkrijgbaar in zes kleuren, waaronder de gloednieuwe tinten Safari Beige en Brique Rood.

 

“Met meer dan 140.000 verkochte exemplaren in Europa heeft Dacia Spring sinds zijn lancering in 2021 actief bijgedragen tot de democratisering van de elektrische mobiliteit. Dat succes bevestigt de marktvraag naar betaalbare elektrische voertuigen. Gesterkt door onze design-to-cost-knowhow bevestigen we ons competitieve elektrische aanbod met het nieuwe Spring-gamma, dat beter uitgerust is, nog steeds een rijbereik van 225 km over de gemengde WLTP-cyclus haalt en toch onder de grens van 20.000 euro blijft.” XAVIER MARTINET, DIRECTEUR MARKETING, VERKOOP & OPERATIES VAN DACIA

 

Het multimediasysteem Media Control, dat standaard wordt gemonteerd op de uitvoeringen Essential en Expression, laat zich bedienen met de toetsen aan het stuur en geeft mediagegevens en telefoongesprekken weer op het digitale dashboard. Het omvat ook twee luidsprekers, een Bluetooth-aansluiting en een USB-poort.

Het Media Nav Live-systeem, dat standaard is op de Extreme-uitvoering en als optie wordt aangeboden op de Expression-versie, beschikt over een groot centraal 10″-aanraakscherm dat acht jaar lang geconnecteerde navigatie omvat, inclusief realtime verkeersinformatie en steeds up-to-date wegenkaarten voor Europa. Bovendien kunnen de functies Apple CarPlayTM en Android AutoTM draadloos worden gebruikt. Het Media Nav Live-systeem omvat bovendien twee USB-C-poorten.

Nieuwe rijhulpsystemen vullen de uitrusting van Nieuwe Spring aan om aan de recentste Europese veiligheidsnormen te voldoen: een automatisch noodremsysteem (in en rond de stad met detectie van voertuigen, voetgangers, fietsers en motoren), verkeersbordherkenning met waarschuwing bij overdreven snelheid, parkeerhulp achteraan, noodstopsignaal, rijstrookwaarschuwing, rijstrookassistent, waakzaamheidsassistent voor de bestuurder en noodoproep (eCall). En om het zijn klanten gemakkelijker te maken, combineert Dacia deze systemen met de handige knop ‘My Safety’, die snel toegang geeft tot de configuratie van de favoriete rijhulpsystemen.

 

DE ELECTRIC 65-MOTOR IS VOORTAAN VERKRIJGBAAR VANAF DE UITVOERING EXPRESSION

Deze krachtbron met 65 pk/48 kW staat borg voor dynamische acceleraties, zoals een sprint van 0 tot 100 km/u in minder dan 14 seconden. Nieuwe Spring met 45 pk-motor is nog betaalbaarder en leent zich perfect voor stadsgebruik. Hij is verkrijgbaar in de uitvoeringen Essential en Expression (0 tot 100 km/u in minder dan 20 seconden).

Met een leeggewicht van 984 kg in de topuitvoering Extreme is nieuwe Spring de enige zuiver elektrische auto in Europa die minder dan een ton op de weegschaal zet. Bij een vergelijkbare afwerking steeg het gewicht van de wagen met slechts 6 kilogram (of +0,6%) ten opzichte van de vorige versie, en dat ondanks de talrijke nieuwe rijhulpsystemen die worden opgelegd door de wetgeving en de verbeterde afwerking en standaarduitrusting. Dat lage gewicht zorgt in combinatie met de efficiënte motor van nieuwe Spring voor uitstekende verbruikscijfers van minder dan 14,6 kWh/100 km en voor lage gebruikskosten.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait