Captur is ‘de auto om in te leven’ uit het B-segment. Hij is een veelzijdig multitalent, hij heeft zowel compacte buitenafmetingen (4,23 m) als een ruim interieur dat moduleerbaar is en zich aanpast aan het gebruik van klanten, zowel in de stad als buiten de platgetreden paden. De klanten stellen vooral de hoge rijhouding op prijs. Deze zorgt voor een vlotte toegang tot de wagen en een goed zicht op de weg. Deze kwaliteiten verklaren het commerciële succes sinds zijn debuut 10 jaar geleden, met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren in 90 landen over de hele wereld.
Renault Captur meet zich op zijn beurt de nieuwe designtaal van het merk aan die werd ingezet door Gilles Vidal, Design Director van het merk Renault. Deze nieuwe stijl, gekenmerkt door strakke lijnen en precieze details, speelt met licht en materialen voor een meer waarderende en dynamische perceptie. Met zijn volledig nieuwe voorkant oogt Nieuwe Captur statusverhogend.
In een markt van de stads-SUV’s die vandaag 50% van de verkoop in het B-segment vertegenwoordigen (en zelf 30% van de totale markt), wil Nieuwe Renault Captur een referentiemodel blijven door zijn veelzijdigheid, zijn tweekleurige koetswerkuitvoeringen, zijn onovertroffen plaatsaanbod en zijn technologische en ingenieuze uitrusting te behouden. Naast die kwaliteiten die het DNA van Captur uitmaken, beschikt deze volgende generatie ook over nieuwe troeven. De meer expressieve koetswerk- en interieuraankleding transformeert in een unieke combinatie van elegantie en sportiviteit met de nieuwe Esprit Alpine-uitvoering. Het interieur wordt in de verf gezet door volledig nieuwe zetelbekledingen en nieuwe dashboardschermen. Het multimediasysteem OpenR Link met Google, dat naargelang de versie beschikbaar is, biedt het beste van de technologie aan boord, met Android Automotive 12, een wereldprimeur in het B-segment. Dankzij een volledig nieuwe elektronische architectuur staat de veiligheid centraal met rijhulpsystemen van de nieuwste generatie, waaronder voorspellend hybride rijden en Active Driver Assist, voor een gedelegeerde rijervaring van niveau 2.
Afhankelijk van het land van commercialisatie zal Nieuwe Renault Captur worden aangeboden met vijf motorversies, waaronder de E-Tech full hybrid-motor met 145 pk, die vandaag in de smaak valt bij meer dan 41% van de Franse klanten. Om meer rijplezier en een dynamischer rijgedrag te verzekeren, werden het onderstel en de afstelling van de stuurbekrachtiging herzien. Het Extended Grip-systeem, dat verkrijgbaar is op bepaalde versies, optimaliseert de tractie, ongeacht de wegomstandigheden.
Nieuwe Renault Captur wordt nog steeds gebouwd in de fabriek van Valladolid en zal vanaf april 2024 in Europa worden gecommercialiseerd.
” Meer dan 10 jaar geleden brak Renault de codes van het B-segment door in Captur het DNA van ‘de auto om in te leven’ te integreren. Die visie werd belichaamd door een maximum aan comfort: een hoge rijhouding, een ruim en moduleerbaar interieur om zich aan te passen aan alle levens van bestuurder en passagiers. En tegelijkertijd bleef hij erg compact: 4,23 m. Captur blijft zich onderscheiden door zijn succes met meer dan 2 miljoen verkochte voertuigen. Hij is nog meer verbonden met deze tijd: een nieuw, krachtiger design, een full hybrid E-Tech-motor en een OpenR Link met geïntegreerd Google. Nuttige technologieën die in de smaak vallen bij de klanten.” Fabrice Cambolive, CEO van het merk Renault
” Nieuwe Captur behoudt de troeven die hem tot nu toe zo succesvol hebben gemaakt en bevestigt zijn persoonlijkheid met nieuwe, atletischere en dynamischere proporties. Zijn volledige metamorfose aan de horizontale voorkant, zijn grafische en technologische expressie, geven hem een sterke stilistische identiteit.” Paula Fabregat, Directrice Designprojecten, Renault
De lijn van Nieuwe Captur wordt nog gesublimeerd door de nieuwe kleur Gris Rafale en de Esprit Alpine-uitvoering en oogt atletischer en hoogwaardiger. Als pronkstuk van het nieuwe design van de wagen trekt de voorkant de aandacht met zijn weerkaatsing, zijn spel van licht en materialen. Met zijn nieuwe lichtsignatuur en zijn tweekleurige koetswerk dat 14 configuraties mogelijk maakt, is Nieuwe Captur verleidelijker dan ooit.
Een getransformeerde voorkant
Gefacetteerd radiatorrooster, Nouvel’R-logo geïntegreerd in het radiatorrooster, hogere en meer horizontale motorkap … Dit nieuwe design van de voorkant, dat tegelijk eleganter en technologischer is, geeft Nieuwe Captur een sterke identiteit.
Bovenaan het radiatorrooster zorgen reliëfs met diverse vormen in combinatie met het contrast tussen het Noir Brillant van de achtergrond en de transparantie van de spijlen voor een mooi lichtspel. Het radiatorrooster wordt geaccentueerd door tal van reflecties als een golf die zich van de ruit in het midden naar de koplampen en de bumper verspreidt, waarin kleine parallellogrammen zijn ingewerkt. Dit minutieuze spel van licht, materialen en oppervlak creëert een hypnotiserend visueel effect.
Voor de koeling van de motor omvat de voorzijde een horizontale luchtinlaat boven de aerodynamische lamel en een andere in de bumper. Twee luchtinlaten aan elk uiteinde van het voorste blok, naast de dagrijlichten, spelen een aerodynamische en koelende rol voor de voorremmen.
Het doordachte nieuwe design versterkt het gevoel van het hogere uitrustingsniveau van Nieuwe Captur.
Nieuwe lichtsignatuur
De nieuwe lichtblokken vooraan zijn standaard voorzien van full led-technologie op alle uitvoeringen. Net als bij Nieuwe Clio is de verticale halveruitvorm van de led-dagrijlichten een vrije inspiratie voor het logo van het merk. In een warme en moderne sfeer geven de koplampen een nieuwe lichtgevende welkomstsequentie wanneer de deuren op afstand worden ontgrendeld.
Gemoderniseerde achterkant
De behuizing van de achterlichten is voortaan transparant en laat de binnenkant van de lichtblokken zien. Deze stijlkeuze, in combinatie met het nieuwe logo en het herwerkte design van de diffuser, geeft de achterkant een moderne indruk van betere waarneembare kwaliteit.
Drie looks naargelang de afwerking
De Evolution-uitvoering heeft 17” Flexwheel-sierwieldoppen (17” lichtmetalen velgen als optie leverbaar), matzwart gelakte koetswerkdrempels en gordellijn en zwarte bodemplaten voor- en achteraan.
De superieure Techno-afwerking onderscheidt zich door onuitgegeven 18” lichtmetalen velgen, koetswerkdrempels en een gordellijn in Noir Grand Brillant.
De nieuwe Esprit Alpine-uitvoering, die vanaf de eerste aanblik herkenbaar is, krijgt specifieke logo’s in de kleur Ice Black, ruitomlijsting in Noir Grand Brillant, velgen met een specifiek design en afmetingen van 19″, een aerodynamische lamel en bodemplaten voor- en achteraan gelakt in Gris Schiste Mat.
Tweekleurig koetswerk: 14 mogelijke configuraties
Er zijn zes koetswerkkleuren verkrijgbaar: Blanc Nacré, Gris Cassiopée, Noir Étoilé, Gris Rafale, Bleu Iron en Rouge Flamme. De als optie verkrijgbare, populaire tweekleurige kleur maakt het dak en de buitenspiegels naar keuze in Gris Highland, Noir Étoile of Grège Perle mogelijk. Deze laatste is een nieuwe kleur waarvan de tint champagnekleur is. Hij is niet verkrijgbaar met de uitvoering Esprit Alpine.
De kleurrijke Nieuwe Renault Captur biedt 14 verschillende configuraties.
Een uitgebreid gamma nieuwe exterieuraccessoires
Om Nieuwe Captur te personaliseren, zijn tal van uitrustingen verkrijgbaar bij bestelling of na verkoop, zoals de zijverlichting, de treeplanken, de trekhaak, de fietsendrager en de deurdrempels met achtergrondverlichting.