Na meer dan twintig jaar presenteert het merk een nieuw logo en huisstijl
Sant’Agata Bolognese, 28 maart 2024 – Na meer dan twee decennia sinds de laatste update heeft Automobili Lamborghini zijn historische logo vernieuwd. De restyling wordt gedreven door een nieuwe strategie waarbij de visuele expressie van het merk wordt aangepast om de “dappere”, “onverwachte” en “authentieke” waarden van zijn missie beter weer te geven, namelijk “Driving Humans Beyond”, een concept dat zich vertaalt in de intentie om altijd verder te gaan dan de grenzen, normen en conventies.
Deze evolutie maakt deel uit van het brede transformatieproces dat Direzione Cor Tauri wordt genoemd, de strategie die Lamborghini’s nieuwe traject belichaamt, gericht op duurzaamheid en decarbonisatie. Het doel is om een solide pact te sluiten met de toekomstige generaties, dat dient als inspiratie en model voor innovatie en duurzame vooruitgang. Met dit in gedachten voert het Huis van Sant’Agata Bolognese veranderingen door die niet alleen betrekking hebben op de auto’s, maar ook op de huisstijl als geheel, en zo een impact hebben op de cultuur en waarden van het bedrijf, die ook een nieuwe uitdrukking zullen krijgen in termen van alle visuele aspecten.
Het nieuwe logo, dat vandaag is onthuld en op alle officiële kanalen van het bedrijf wordt gebruikt, wordt opnieuw gedefinieerd door een breder Lamborghini-lettertype dan zijn voorganger en door kleuren die minimaal maar gedurfd zijn. Daarom worden zwart en wit opnieuw bevestigd als de primaire tinten, die de duidelijke identiteit van het merk symboliseren, terwijl geel, samen met de introductie van de gouden kleur, wordt gebruikt als accentkleur. Deze vernieuwde versie van het logo wordt een integraal onderdeel van de onderscheidende identiteit van het bedrijf en zal ook op toekomstige auto’s worden toegepast. Daarnaast heeft de iconische stier in het midden van het logo een grote transformatie ondergaan. Voor het eerst zal het afzonderlijk bestaan op de digitale touchpoints van het bedrijf, gescheiden van het klassieke schild om het nog meer bekendheid te geven.
Maar de verandering strekt zich ook uit tot alle verschijningsvormen van het merk. Er is zelfs een officieel Automobili Lamborghini-lettertype gemaakt dat de onmiskenbare lijnen en hoekigheid van de auto’s weerspiegelt, in lijn met de stijl en het ontwerp van het in Sant’Agata Bolognese gevestigde bedrijf, en het zal worden gebruikt voor de communicatie van het bedrijf. Het herontwerp omvat ook een nieuwe reeks pictogrammen, ontwikkeld in samenwerking met Lamborghini Centro Stile, die voor het eerst uniform zullen worden gebruikt en gedeeld op alle digitale touchpoints.
In een snel veranderende context kijkt Automobili Lamborghini naar de toekomst met een opnieuw ontworpen logo dat innovatie en vastberadenheid belichaamt. Het is een strategische verandering die perfect aansluit bij de holistische verschuiving die wordt geschetst door het Direzione Cor Tauri-programma, waarmee een nieuwe fase in de positionering van het bedrijf wordt ingeluid.