NIEUWE PEUGEOT E-5008 EERSTEKLAS ELEKTRISCHE GROTE SUV

De nieuwe PEUGEOT E-5008 zet een nieuwe standaard door als enige volledig elektrische SUV een uitzonderlijke leefruimte voor 7 passagiers en een elektrische actieradius tot 660 km te bieden. Dankzij het STLA Medium-platform en een in Frankrijk geproduceerde batterij voldoet de E-5008 aan de behoeften van klanten die op zoek zijn naar een grote SUV met een assertief design, een uitnodigend interieur en efficiënte elektrische prestaties. PEUGEOT biedt zijn klanten ook volledige gemoedsrust door de PEUGEOT E-5008 te voorzien van 8 jaar/160.000 km dekking via het ALLURE CARE-programma.

  • ALLURE: Een design dat de dynamiek van een echte SUV combineert met het raffinement van een model uit het topsegment.
  • EMOTIE: Een spectaculaire Panoramic i-Cockpit® en een gastvrije en hightech sfeer binnenin.
  • EXCELLENCE: Een unieke SUV, geproduceerd in Frankrijk, met 7 zitplaatsen en elektrische prestaties met een actieradius tot 660 km.

PEUGEOT wil een 100% elektrisch merk worden en blijft zijn gamma uitbreiden om aan alle eisen van de klanten te voldoen.  De nieuwe E-5008 is het enige model in zijn segment dat een 100% elektrische mobiliteit voor zeven passagiers biedt, met een uitzonderlijk ruim en gastvrij interieur.

De nieuwe PEUGEOT E-5008 toont de flexibiliteit van het STLA Medium-platform van Stellantis en is het eerste model met een verlengde configuratie. De wielbasis van 2,90 m is bijzonder royaal, waardoor hij zeer ruim is, met een totale lengte van 4,79 m.

Het innovatieve STLA Medium-platform is ontworpen om de beste service in zijn categorie te bieden voor de belangrijkste criteria van klanten: actieradius (tot 660 km), oplaadtijd (20% tot 80% in 30 minuten), rijplezier, prestaties, efficiëntie en connected services (reisplanner, smart charging, vehicle-to-load, “over-the-air” updates).

De nieuwe PEUGEOT E-5008 wordt exclusief gebouwd in de fabriek in Sochaux. Hij is uitgerust met ACC-accu’s die geproduceerd zijn in de gigafabriek in Frankrijk (Douvrin). Hij profiteert van het ALLURE CARE-programma en heeft een dekking tot 8 jaar / 160.000 km, de langste van alle Europese merken.

De nieuwe PEUGEOT E-5008 komt in de herfst van 2024 op de markt. Het gamma zal bestaan uit twee versies, Allure en GT, met drie optiepakketten voor een gemakkelijke keuze en drie elektromotoren (210 pk, 230 pk long range en 320 pk Dual Motor 4-wheel drive) en twee geëlektrificeerde aandrijflijnen, een 48V hybride (136 pk) en een Plug-In hybride (195 pk).

 

ALLURE: EEN KRACHTIG EN VERFIJND ONTWERP

De nieuwe PEUGEOT E-5008 biedt een aerodynamisch silhouet en een geraffineerd interieur, en zorgt tegelijkertijd voor optimale efficiëntie.

  • Een sterke en dynamische houding

De nieuwe E-5008 onderscheidt zich door zijn sterke SUV-karakter, dat robuustheid en veiligheid uitstraalt, in combinatie met een zeer dynamisch silhouet.

De relatief hoge gordel en zeer geprononceerde schouders geven de E-5008 een sterke aanwezigheid op de weg, net als zijn royale afmetingen (lengte: 4,79 m, breedte: 1,89 m, hoogte: 1,69 m).

Het design van de E-5008 suggereert beweging. De helling van de achterruit wordt benadrukt door geraffineerde designelementen aan de zijkant en de voorkant, met de nieuwe lichtsignatuur en de innovatieve grille die opgaat in de carrosseriekleur.

  • Een hi-tech esthetiek

De verfijnde grille wordt geaccentueerd door een slanke, elegante zwarte band die de hele voorkant van de E-5008 omsluit en ultracompacte LED-koplampen bevat op alle versies.

De E-5008 GT is standaard uitgerust met de nieuwe Pixel LED-technologie van PEUGEOT. Deze past de koplampen automatisch aan de verkeersomstandigheden aan en zorgt voor optimale verlichting zonder andere weggebruikers te storen.

De nieuwe E-5008 borduurt voort op het innovatieve werk dat begon met de PEUGEOT 408 en de E-3008 en heeft wielen die bijdragen aan de moderne styling en aerodynamische prestaties.

Met hun geometrisch technisch design hebben de 19” en 20” velgen het nieuwe PEUGEOT embleem in het midden.

In het interieur plaatst het spectaculaire 21″ PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® zwevende scherm de passagiers in een omgeving die zowel hi-tech als gebruiksvriendelijk is.

  • Superieur raffinement

Niets is verfijnder dan eenvoud. De nieuwe E-5008 omarmt deze filosofie, met zeer gladde, slanke, verticale zijkanten die het raffinement benadrukken door de afdichtingen van de zijruiten in de deuren te verbergen.

Het aantal decoratieve inzetstukken op de carrosserie is verminderd en chromen onderdelen zijn verbannen ten gunste van verfspatten op specifieke elementen:  Meteor Grey op de voorspoiler en achterbumper, Orbital Black op de spiegelbehuizingen en het onderste deel van de gordel.

De nieuwe E-5008 is verkrijgbaar in zes kleuren: Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey en Titanium Grey.  Op de GT-versie is tweekleurige lak met een glanzend zwart dak standaard.

De superieure verfijning van het interieur van de nieuwe E-5008 komt alle passagiers ten goede. De elegante afwerking van echt aluminium en de aanpasbare LED-verlichting, verkrijgbaar in acht kleuren, strekt zich bijvoorbeeld uit over het dashboard en de voor- en achterportieren. Samen creëren ze een hoogwaardige, gastvrije technologische omgeving.

 

EMOTIE: RIJDEN EN BELEVEN, DE E-5008 BIEDT UNIEK PLEZIER

Als het op emotie aankomt, laat de nieuwe E-5008 niemand achter. De bestuurder bevindt zich in het hart van de spectaculaire Panoramic i-Cockpit® en de passagiers profiteren van uitzonderlijke ruimte en comfort in het interieur.

  • De “next-level Panoramic i-Cockpit®”.

De PEUGEOT-teams besloten om twee van de drie fundamentele elementen van de i-Cockpit® samen te brengen: het head-up display en het grote centrale touchscreen. Deze zijn nu geïntegreerd in een gebogen panoramisch scherm met één enkel 21” high-definition paneel dat zich uitstrekt van de linkerkant van het dashboard tot de middenconsole.

Dit panoramische scherm zweeft echt boven het dashboard. De LED-verlichting onder het scherm accentueert het “zwevende” effect.

Dit 21” breedbeeldscherm is ergonomisch optimaal geplaatst en is licht gebogen in de richting van de bestuurder, terwijl het perfect toegankelijk blijft voor de passagier. Dit grote digitale paneel van uitzonderlijke kwaliteit combineert twee belangrijke functies van de PEUGEOT i-Cockpit®:

– Aan de linkerkant, boven het compacte stuur, verzamelt het display alle rij-informatie: snelheid, stroommeter, rijhulp, energiestroom, enz.

– Rechts, in het midden van het dashboard, is het touchscreen toegankelijk voor zowel de bestuurder als de passagier. Het bedient de verwarming en airconditioning, navigatie, media- en connectiviteitssystemen, enz.

In de Allure-versie van de E-5008 is de nieuwe PEUGEOT i-Cockpit® standaard voorzien van twee 10” digitale panelen op één steun met hetzelfde zwevende effect als het 21” paneel.

  • Een compact stuurwiel met nieuwe bedieningselementen

Het compacte stuurwiel, vanaf het begin een belangrijk onderdeel van de PEUGEOT i-Cockpit®, is grondig herzien om nog meer sensaties en rijcomfort te bieden. Het heeft uiteraard zijn compactheid behouden met een gemoderniseerd design. Het opnieuw ontworpen centrale kussen is kleiner en ‘geïsoleerd’ van de spaken van het stuurwiel om een zwevend effect te geven dat doet denken aan het panoramische scherm op het dashboard.

De bedieningselementen op het compacte stuurwiel zijn nieuw. Ze detecteren automatisch de vingers van de bestuurder voor een optimale ergonomie, maar worden alleen geactiveerd wanneer de bestuurder erop drukt om te voorkomen dat ze per ongeluk worden geactiveerd.

Het nieuwe compacte stuurwiel is standaard verwarmd op de E-5008 GT.

De nieuwe PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® introduceert twee nieuwe slanke, elegante bedieningshendels achter het compacte stuurwiel en twee peddels voor regeneratief remmen.

  • Tien aanpasbare i-Toggles®

Het centrale deel van het dashboard is voorzien van i-Toggles®, volledig aanpasbare aanraakgevoelige knoppen die kunnen worden geprogrammeerd om snel toegang te bieden tot tien van de favoriete functies van de gebruiker: bel een contactpersoon (start de navigatie naar een veelgebruikte bestemming, stem de radio af op een favoriete zender, stel de ideale temperatuur van de airconditioning in, enzovoort.

  • De nieuwste generatie aangesloten informatiesystemen van PEUGEOT

De Allure-versie is standaard uitgerust met het PEUGEOT i-Connect®-systeem, dat volledige connectiviteit biedt dankzij de draadloze spiegelfunctie (Apple CarPlay/Android Auto).

De technologische ervaring wordt compleet met PEUGEOT i-Connect® Advanced, standaard op de E-5008 GT. Het beschikt over een krachtige TomTom-navigatie met reisplannerfunctie (zie hieronder).

De “OK, PEUGEOT” spraakherkenning in natuurlijke taal biedt toegang tot het infotainment, de verwarmings- en aircofuncties en de telefoon. Deze spraakherkenning kan nu onderscheid maken tussen commando’s van de bestuurder of de passagier.

Kunstmatige intelligentie, ChatGPT, zal ook beschikbaar zijn op de E-5008, voor interactie tussen de inzittenden en het voertuig.

Om gebruikers te ondersteunen en eventuele vragen te beantwoorden, bevat het systeem documentatie aan boord en een QR-code-link naar tutorials. Systeemupdates worden “over the air” uitgevoerd.

  • Verbazingwekkende wendbaarheid, geruststellend gemak

De nieuwe E-5008 is heel gemakkelijk te besturen. Dankzij de dynamische chassisinstellingen in de grote PEUGEOT-traditie is hij comfortabel en efficiënt op de hoofdwegen en bijzonder wendbaar in de stad. Om het manoeuvreren te vergemakkelijken, is de E-5008 standaard uitgerust met een achteruitrijcamera die de bestuurder twee perspectieven biedt: zicht naar achteren of vogelperspectief. Deze camera is uitgerust met een reinigingssproeier voor een perfect beeld in alle omstandigheden.

Als optie kan de nieuwe E-5008 worden uitgerust met het PEUGEOT VisioPark 360°-systeem, dat een 360°-zicht op de omgeving biedt dankzij vier camera’s die zo dicht mogelijk bij de voor- en achterwielen zijn geplaatst en 12 sensoren verspreid over de auto. Dit maakt het mogelijk om elk obstakel in de buurt van de auto te ontwijken.

  • Meer dan 40 bestuurdersassistentiesystemen en veiligheidsuitrusting, een stap verder in de richting van semi-autonoom rijden

Met het Drive Assist Plus 2.0 systeem assisteert de PEUGEOT E-5008 de bestuurder door gebruik te maken van alle sensoren van de auto (camera’s, radar, enz.) en informatie van het verbonden navigatiesysteem.

Deze assistentiesystemen zijn ontworpen om de werklast van de bestuurder op wegen met meerdere rijstroken, zoals snelwegen, te verlichten.

– Adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie en hulp om de rijstrook te behouden: regelt het stuurgedrag en de snelheid van de nieuwe E-5008 om hem op de rijstrook te houden en met een snelheid die vooraf is ingesteld door de bestuurder.

– Halfautomatisch wisselen van rijstrook: assisteert de bestuurder bij het wisselen van rijstrook, in alle veiligheid. Activeer gewoon de richtingaanwijzer en druk op de “OK”-knop op het stuur, en het systeem stuurt je naar de gewenste nieuwe rijstrook.

– Snelheidsadvies vooraf: detecteert elke wijziging in de snelheidslimiet door verkeersborden te lezen en informatie te verzamelen van het aangesloten navigatiesysteem, stelt voor dat de bestuurder de instelling van de Adaptive Cruise Control dienovereenkomstig aanpast. Als er regen wordt gedetecteerd, stelt het apparaat onmiddellijk voor om de snelheid te verlagen in overeenstemming met de snelheidslimieten, bijvoorbeeld van 130 km/u naar 110 km/u op de snelweg.

Deze semi-autonome systemen vereisen validatie door de bestuurder. Sensoren zorgen ervoor dat de bestuurder altijd zijn handen aan het stuur houdt.

  • Uitzonderlijke leefruimte voor zeven passagiers

Dankzij de royale wielbasis biedt de nieuwe E-5008 opmerkelijke beenruimte voor passagiers op rij twee, en rij drie is een nieuwe maatstaf in het C-SUV-segment op het gebied van bewoonbaarheid.

Rij twee van de nieuwe E-5008 is uitgerust met comfortabele stoelen die een 60/40 schuifbank combineren met 40/20/40 rugleuningen, wat de perfecte combinatie is van modulariteit en comfort.

De rugleuningen van de stoelen op rij twee kunnen onafhankelijk van elkaar in vijf standen versteld worden voor meer comfort tijdens lange reizen. Er is bijzondere aandacht besteed aan de afwerking, met hoogwaardige bekleding voor alle stoelen op rij 2.

De toegang tot zitrij drie is ongeëvenaard dankzij het Easy Access systeem. Hiermee kunnen de stoelen op rij twee volledig worden gekanteld en tegelijkertijd naar voren worden geschoven. Dit nieuwe bioscoopsysteem verbetert de toegankelijkheid van rij 3 aanzienlijk. Manoeuvreren is eenvoudig, met een bediening aan de bovenkant van de rugleuning. In combinatie met de brede opening die de grote achterdeuren bieden, zorgt dit systeem ervoor dat passagiers van alle groottes gemakkelijk op de stoelen op rij drie passen.

De E-5008 biedt plaats aan maximaal zeven passagiers. Rij 3 biedt een echte zitbank met twee onafhankelijke rugleuningen en verstelbare hoofdsteunen. Deze stoelen bieden echt comfort: dikke en zachte kussens, hogere rugleuningen en optimale hoofdruimte voor volwassenen.

De nieuwe E-5008 kan zich dus aan alle behoeften aanpassen en biedt van twee tot zeven comfortabele zitplaatsen met een opmerkelijke laadcapaciteit.

  • Een royale en zeer veelzijdige kofferbak

De nieuwe E-5008 biedt een koffervolume van 748 dm3 in een 5-zits configuratie, 259 dm3 in een 7-zits configuratie en tot 1.815 dm3 in een 2-zits configuratie.

De uitgekiende stoelarchitectuur onderscheidt zich door de uitzonderlijke modulariteit en maakt een breed scala aan configuraties mogelijk tussen rij twee (60/40 zitbank, 40/20/40 rugleuningen) en rij drie (50/50 rugleuningen). De nieuwe E-5008 biedt een enorm, vlak vloeroppervlak met alle achterstoelen neergeklapt en tot 2 meter laadlengte.

De koffer van de E-5008 is tot het uiterste modulair en bijzonder ingenieus.

In de 7-persoonsconfiguratie, met de derde rij uitgevouwen, heeft de nieuwe E-5008 een kofferbaklengte van 42 cm, de enige auto in zijn segment die plaats biedt aan een verscheidenheid aan uitrusting en bagage.

De vloer van de kofferruimte achter rij drie kan worden opgetild en verticaal achter de stoelen worden opgeborgen, zodat er in de diepte extra ruimte vrijkomt voor extra koffers en handbagage.

Er is voldoende extra opbergruimte onder de rij 3 stoelen. Met een inhoud van ongeveer 80 liter is deze ruimte ideaal voor het opbergen van verschillende voorwerpen die van buitenaf niet zichtbaar zijn, zoals je favoriete sportuitrusting. Een speciale lade wordt als accessoire aangeboden om deze ruimte optimaal te benutten.

De bagageafdekking, die naar wens op rij twee of drie kan worden bevestigd, profiteert van een speciale opbergruimte onder de kofferbakvloer.  Om het laden te vergemakkelijken is de E-5008 standaard uitgerust met een elektrisch bediende achterklep op de GT-versie.

  • Een cabine die een gevoel van welzijn geeft

Naast de royale afmetingen van de cabine van de nieuwe E-5008 zullen de passagiers genieten van een bijzonder warme en gastvrije ambiance. De decors combineren sfeerverlichting, echt aluminium en gevlekte stof, tot rij 2. In totale harmonie zorgen ze voor een unieke sensatie van verfijning en welzijn.

Het grote glazen panoramadak zorgt voor een overvloed aan licht. Het voorste gedeelte kan worden geopend, wat zeldzaam is bij een elektrische auto. De cabine is zo licht mogelijk tot aan rij drie, die ook profiteert van royale glasoppervlakken.

Om een gezonde atmosfeer binnenin te garanderen, is de nieuwe PEUGEOT E-5008 uitgerust met het AQS (Air Quality System), dat de kwaliteit van de binnenstromende lucht in de cabine constant controleert en indien nodig automatisch de luchtrecirculatie inschakelt. Op het GT-model wordt deze gemoedsrust aangevuld met het Clean Cabin luchtbehandelingssysteem, dat vervuilende gassen en deeltjes filtert. De luchtkwaliteit wordt rechts op het breedbeeldscherm weergegeven.

  • Een cocon van comfort

Het interieur van de E-5008 is ontworpen om de inzittenden een bijzonder gastvrije sfeer te bieden, als een hi-tech lounge, comfortabel zittend en geïsoleerd van storende geluiden van buitenaf.

Optionele gelamineerde voorruiten kunnen de zorgvuldige geluidsisolatie nog verder verbeteren.

De nieuwe voorstoelen – een combinatie van lederlook en stof op de Allure en lederlook en Alcantara op de GT – bieden uitzonderlijk comfort. De kussens hebben comfortabele contouren en schuim met een hoge dichtheid. Optionele stoelen met het prestigieuze AGR-label (Aktion Gesunder Rücken) van een Duitse vereniging van artsen en therapeuten die onderzoek naar de preventie van rugpijn stimuleert, zijn ook verkrijgbaar. Op de GT-versie zijn ze ook geventileerd en masserend, en de achterzetels zijn verwarmd.

In deze configuratie zijn de voorstoelen uitgerust met adaptieve zijsteunen die elektrisch worden opgeblazen of leeglopen om zich perfect aan de lichaamsvorm van de passagier aan te passen.

Passagiers op rij 2 en 3 profiteren van optimaal comfort. De stoelen op de tweede rij zijn niet alleen opmerkelijk ruim, maar ook verschuifbaar en neerklapbaar. Via het bedieningspaneel aan de achterzijde van de middenconsole kunnen de inzittenden van rij 2 de temperatuur en ventilatie van het klimaatregelingssysteem met drie zones regelen en de optionele stoelverwarming instellen. De middenconsole biedt ook plaats aan een 12V-aansluiting, aangevuld met twee USB-C-aansluitingen afhankelijk van de versies. Op GT-versies is de centrale armsteun voorzien van twee bekerhouders en in de achterportieren zijn rolgordijnen ingebouwd om de passagiers tegen de zonnestralen te beschermen.

De twee passagiers op rij 3 hebben elk een bekerhouder, een leeslampje en een armsteun. Rij 3 heeft ook een 12V-stopcontact.

 

UITMUNTENDHEID: BENCHMARK ELEKTRISCHE PRESTATIES

De nieuwe E-5008 biedt een reeks elektrische en geëlektrificeerde aandrijflijnen die de norm zetten in het segment op het vlak van prestaties, niet alleen wat betreft actieradius maar ook door de keuze die het de klanten biedt.

  • Een breed assortiment elektromotoren

De nieuwe E-5008 is van meet af aan ontworpen als een elektrisch model en beschikt over een reeks emissievrije motoren (WLTP-cycli wachten op goedkeuring) met een elektrische actieradius van 500 tot 660 km, waaronder een AWD Dual Motor en een Long Range-versie.

Deze reeks synchrone motoren met permanente magneet biedt meer vermogen en een betere efficiëntie.  De versies met 2-wielaandrijving bieden 157 kW (345 Nm) of 170 kW (345 Nm). De versie met 2 motoren en vierwielaandrijving levert een totaal vermogen van 237 kW (157 kW vooraan en 80 kW achteraan). De voorste motor levert een koppel van 345 Nm en de achterste motor 170 Nm.

De 400 V lithium-ionbatterij met hoog voltage en NMC-chemische samenstelling (nikkel, mangaan en kobalt) bevindt zich onder de vloer en drijft de elektromotor aan voor de aandrijving.

De andere elektrische verbruikerscomponenten (verlichting, infotainment, enz.) blijven gevoed door een 12V accu, die zelf gevoed wordt door de hoogspanningsaccu via de converter.

Het thermisch beheer van de batterij maakt gebruik van circulatie van koelvloeistof. Dit zorgt voor ultrasnel opladen, een geoptimaliseerde levensduur van de batterij en een langere levensduur.

De warmtepomp zorgt op natuurlijke wijze voor een comfortabele temperatuur voor de bewoners terwijl de energie van de batterij behouden blijft.

De accu heeft een garantie van acht jaar (of 160.000 km) voor 70% van zijn laadcapaciteit.

PEUGEOT vertrouwt op de kwaliteit van zijn producten en biedt zijn klanten het nieuwe E-5008 “PEUGEOT Allure Care”, een programma dat gemoedsrust garandeert door de elektrische motor, de lader, de aandrijflijn en de belangrijkste elektrische en mechanische onderdelen tot 8 jaar/160.000 km te verzekeren.

De PEUGEOT Allure Care dekking op de nieuwe E-5008 wordt automatisch geactiveerd gedurende twee jaar of 25.000 km na elke onderhoudsbeurt van het PEUGEOT netwerk.

  • Een bijzonder efficiënt elektrisch platform

De PEUGEOT E-5008 profiteert van het nieuwe STLA Medium platform van Stellantis, in een configuratie die uitgebreider is dan die van de E-3008. Het is ontworpen voor de elektrische voertuigen van de Groep en zet een nieuwe standaard op de markt.

Het STLA Medium “BEV-by-design” platform biedt een record aan energie tussen de wielen, met tot 98 kWh. Dankzij het krachtige ontwerp, dat ook een efficiënte aerodynamica mogelijk maakt (SCx van 0,77), biedt de E-5008 de beste actieradius in zijn segment (tot 660 km).

De laadaansluiting op de linker achtervleugel biedt Mode 2/3 (AC) en Mode 4 (DC) aansluitingen.

Er zijn twee types boordladers beschikbaar voor AC-laden, die voldoen aan alle toepassingen en laadoplossingen van klanten, met een standaard 11 kW driefasige lader en een optionele 22 kW driefasige lader.

Voor gelijkstroom opladen via superchargers accepteert de Mode 4 stekker van de nieuwe E-5008 een vermogen tot 160 kW. Dit maakt het mogelijk om 100 km actieradius terug te winnen in slechts 10 minuten en op te laden van 20% tot 80% in 30 minuten.

  • Talloze aangesloten services*

– Communiceer met ChatGPT over alle onderwerpen die u interesseren dankzij het PEUGEOT i-Connect® Advanced systeem en de geoptimaliseerde spraakherkenning. Ontwerp uw toepassingen en ontdek de voordelen van kunstmatige intelligentie in uw auto.

Wil je ideeën voor bezienswaardigheden in de buurt? Informatie over een kunstwerk dat je net hebt ontdekt? Of wil je een quiz organiseren met je vrienden tijdens je reis?

– Navigeer efficiënt met oplossingen voor reisplanning en -optimalisatie:

  • EV Trip Planner is beschikbaar via de MyPeugeot-app met TomTom-navigatie. Het is eenvoudig te gebruiken dankzij de Send2Nav-functie in de MyPeugeot-applicatie. Het berekent de ideale route en biedt waardevolle informatie, zoals de af te leggen afstand, het oplaadniveau van de batterij aan het begin van de reis, het gewenste oplaadniveau van de batterij bij aankomst, het energieverbruik, het verkeer, het wegtype en natuurlijk de beschikbare oplaadstations onderweg.

 

  • EV Routing toegankelijk in de auto: laat u stap voor stap begeleiden tijdens uw reis via de navigatie van het PEUGEOT i-Connect® Advanced systeem, inclusief laadstops. Blijf op de hoogte van uw verbruik en de actieradius van uw batterij. Verrijk de ervaring met connected navigatie en bekijk realtime updates over verkeersomstandigheden en laadstations op de openbare weg.

 

  • E-Routes by Free2move Charge, toegankelijk in de auto via de app op een mobiel apparaat en in spiegelmodus verbonden met het PEUGEOT i-Connect®-systeem. Met de e-Routes-applicatie kunnen alle ritten worden geoptimaliseerd door de beste route te berekenen op basis van de actieradiusbehoefte van het voertuig, de locatie van laadstations, de verkeersomstandigheden, de af te leggen afstand, enz.

 

Met de MyPEUGEOT smartphone-app kunnen gebruikers van de E-5008 permanent verbonden blijven met hun auto en op afstand toegang krijgen tot vele functies:

– Open of sluit deuren op afstand en schakel de lichten of claxon in om de auto snel te lokaliseren.

– Raadpleeg, programmeer, start en plan de acculading. Naast de aanzienlijke tijdsbesparing die dit oplevert, is het ook een manier om niet meer uit te geven of te verbruiken dan nodig, vooral bij het opladen bij thuislaadstations.

– Thermische voorconditionering starten en programmeren. Naast comfort optimaliseert deze functie de actieradius door te anticiperen op de temperatuur van de accu wanneer de auto is aangesloten.

– Lokaliseer je voertuig en word gewaarschuwd als er onderhoud nodig is.

  • Een volledig gamma van geëlektrificeerde aandrijflijnen.

Om haar klanten te ondersteunen bij de overgang naar volledige elektrificatie, biedt PEUGEOT ook de nieuwe E-5008 met hybride motor aan.

De E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 is uitgerust met het PEUGEOT HYBRID 48V systeem, dat bestaat uit een 136 pk sterke benzinemotor van de nieuwe generatie, gekoppeld aan een zesversnellingsbak met dubbele koppeling waarin een elektromotor is geïntegreerd. Dankzij een batterij die tijdens het rijden wordt opgeladen, biedt deze technologie extra koppel bij lage toerentallen en een verlaging van het brandstofverbruik tot 15% (5,8 l/100 km in WLTP gemengde cyclus**). In de stad kan de nieuwe 5008 Hybrid 136 e-DCS6 tot 50% van de tijd in 100% elektrische nul-emissie modus rijden.

De nieuwe 5008 breidt zijn aanbod aandrijflijnen uit met de introductie van een Plug-In Hybrid (195 e-DCS7), die een 92 kW sterke elektromotor combineert met een 150 pk sterke verbrandingsmotor. Dankzij de batterij met hoge capaciteit kan hij een actieradius van meer dan 80 km** bereiken wanneer hij 100% elektrisch rijdt. Deze versie is uitgerust met een brandstoftank van 60 liter, waardoor hij een recordbereik kan halen.

  • Duurzaam ontwerp

PEUGEOT gebruikt meer dan 500 kg groene materialen in de nieuwe 5008 (metalen + polymeren):

– Groen staal en aluminium maken 60% uit van de totale massa groene materialen.

– Meer dan 30 polymeeronderdelen worden geproduceerd met groene materialen.

– Gerecycled plastic wordt gebruikt in bumpers, deflectoren, opbergbakken en tapijten.

De duurzame ontwerpbenadering wordt geïllustreerd door het verminderen van het aantal decoratieve inzetstukken op de carrosserie en het verwijderen van alle verchroomde onderdelen aan de buitenkant van de nieuwe E-5008.

  • Een geïntegreerd industrieel ecosysteem

In zijn duurzame benadering ontwerpt en produceert PEUGEOT de nieuwe E-5008 in Frankrijk.

De elektromotor van de E-5008 wordt geproduceerd door de STELLANTIS-NIDEC joint venture in Trémery, Frankrijk. De versnellingsbak wordt geproduceerd door Stellantis in Valenciennes, Frankrijk.

De nieuwe E-5008 profiteert van ACC-batterijen die worden geproduceerd in de gigafabriek in Frankrijk (Douvrin). ACC is een joint venture voor het ontwerpen en produceren van hoogspanningsaccu’s voor auto’s van Stellantis, Mercedes en Saft. De E-5008 maakt ook gebruik van accu’s van andere dienstverleners.

  • Een duidelijk en helder aanbod

De nieuwe E-5008 is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: Allure en GT, beide met maximaal zeven zitplaatsen.

De E-5008 ALLURE heeft een monochrome lak en half-TEP bekleding, half stof met reliëfpatronen. Belangrijkste standaarduitrusting: keyless entry en start, HD-camera achteraan, parkeersensoren achteraan, LED-projectoren en -verlichting, 19” lichtmetalen velgen, PEUGEOT i-Cockpit® met twee 10” digitale panelen, PEUGEOT i-Connect® connected informatiesysteem…

De E-5008 GT heeft een tweekleurige lak met een zwart dak en Alcantara bekleding. Belangrijkste standaarduitrusting, naast die van de Allure versie: 20″ lichtmetalen velgen, Pixel LED projectoren, parkeersensoren voor, elektrisch bedienbare achterklep, verwarmbare voorstoelen en stuurwiel, inductie smartphone lader, aanpasbare sfeerverlichting, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® met een 21″ gebogen scherm, aanpasbare i-Toggles, PEUGEOT i-Connect® Advanced connected information system.

*Voor sommige services is mogelijk een abonnement vereist.

** WLTP-cyclus in goedkeuring

OVER PEUGEOT

PEUGEOT biedt het breedste EV-gamma van alle Europese merken en dekt alle behoeften, van stadsauto’s tot bedrijfswagens. Allure (aantrekkelijk design), Emotion (rijplezier) en Excellence (compromisloze Franse kwaliteit en geavanceerde technologie) vormen de merkwaarden van PEUGEOT. PEUGEOT is gevestigd in meer dan 140 landen en heeft in 2023 wereldwijd meer dan 1,1 miljoen voertuigen verkocht. PEUGEOT, dat in Europa al marktleider is op het gebied van elektrische voertuigen uit het B-segment en LZV’s, breidt zijn aanbod verder uit met drie nieuwe elektrische modellen in 2024: de SUV’s PEUGEOT E-3008 en E-5008 en de PEUGEOT E-408. Het merk biedt Europese klanten zijn unieke Allure Care-programma, dat 8 jaar / 160.000 km gemoedsrust biedt voor zijn elektrische personenauto’s. De producten van PEUGEOT zijn voorzien van de nieuwste technologie, zoals de Panoramic i-Cockpit met ChatGPT aan boord. Bovendien wordt PEUGEOT’s passie voor prestaties en innovatie getoond door de PEUGEOT 9X8 hypercar, die deelneemt aan het World Endurance Championship (WEC), waaronder de 24 uur van Le Mans.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait