- Sinds begin 2022 introduceert Dacia zijn nieuwe identiteit in zijn commerciële net. Zo wil het merk de aantrekkelijkheid en zichtbaarheid van zijn verkooppunten verhogen en tegelijk de beste verhouding prijs/prestaties op de markt blijven bieden. Deze modernisering uit zich in nieuwe showrooms en een krachtige signalisatie aan de buitenkant.
- In november 2023 hebben al meer dan duizend verkooppunten de nieuwe merkidentiteit aangenomen, met een aanzienlijke versnelling in 2023. Dit jaar zijn 750 vestigingen van het primaire net overgeschakeld naar de nieuwe huisstijl, hetzij drie vestigingen per werkdag.
EVOLUTIE VAN HET GRAFISCHE UNIVERSUM VAN DE CONCESSIES
Aan de buitenkant oogt het grafische universum van de concessies eenvoudig, zichtbaar en krachtig, voor een intuïtief en vloeiend klantenparcours. De verschillende signalisatie-elementen (vlaggen, totems, borden, parkings …) zijn perfect herkenbaar. De aantrekkingskracht wordt nog versterkt en geeft mensen zin om de showroom binnen te wandelen.
De kleur kaki staat centraal en laat de klant in alle eenvoud kennismaken met de uitstraling van het merk, ongeacht de omgeving.
Wanneer de Dacia-showroom deel uitmaakt van een multimerkvestiging van Renault Group, garandeert de signalisatie in de nieuwe huisstijl een duidelijke identificatie in de omgeving en leidt ze de klant naar de gewenste service.
Binnen maakt de showroom indruk met zijn merktypische en grafische elementen. Net als de visuele identiteit van de buitenkant is het nieuwe interieur van de Dacia-showrooms getooid met het ‘D en C’-logo van Dacia dat de stevigheid van een kettingschakel symboliseert, en met het nieuwe kleurenpalet dat verwijst naar de outdoorgeest van het merk. Deze nieuwe, milieuvriendelijke en flexibele interieurinrichting werd uitgedacht om het parcours zo dicht mogelijk te laten aanleunen bij de klanten en om de ‘brand markers’ van Dacia te bevestigen: Eco-Smart, Robuust & Outdoor, Essentieel & Cool.
MEER DAN DUIZEND DACIA-VESTIGINGEN MET DE NIEUW MERKIDENTITEIT
In november 2023 hadden al meer dan duizend concessies in ruim dertig landen de nieuwe merkidentiteit aangenomen.
De uitrol voor de buitenkant ging in april 2022 van start en die voor het interieur in april 2023.
Het is de bedoeling dat alle Dacia-concessies tegen juni 2024 zijn overgeschakeld op de nieuwe merkidentiteit, wanneer nieuwe Duster wordt gelanceerd in alle landen waar het merk wordt gecommercialiseerd. Dat gaat over bijna tweeduizend concessies.
De uitrol zal dus worden voortgezet, steeds in overeenstemming met de waarden ‘eenvoud, robuustheid en authenticiteit’ van het merk. Het is een mooie impuls om de ambities van Dacia kracht bij te zetten.