Lamborghini Revuelto: donder ontmoet bliksem

Italiaanse landschappen voor zijn eerste rit op de weg en het circuit

Italia/Sant’Agata Bolognese, 16 oktober 2023 – Vanaf nu Lamborghini zal twee kloppende harten hebben: het overweldigende gebrul van de V12 en de innovatieve energie van zijn elektromotoren. Voor de eerste rit op de weg en het spoor Revuelto[1], geboren in Sant’Agata Bolognese, reisde geruisloos door de Bolognese straten van het stadscentrum, stak de heuvels van Valdobbiadene over, ging verder naar de bochtige bergpaden van Monte Grappa en eindigde zijn reis op het Piero Taruffi Vallelunga-circuit, in de buurt van Rome.

Op elk deel van deze reis benadrukte het Revuelto-konvooi in de meest representatieve kleuren en afwerkingen uit het uitgebreide assortiment dat beschikbaar was, zijn specifieke mogelijkheden die zijn afgeleid van de combinatie van elektrische voortstuwing en verbrandingsmotor die op bewonderenswaardige wijze zijn geïntegreerd in een volledig nieuwe architectuur. De eerste supersport HPEV (high performance electrified vehicle) biedt geavanceerde prestaties: acceleratie van 0-100 km/u in slechts 2,5 seconden en een topsnelheid van meer dan 350 km/u. Deze cijfers, gecombineerd met een uitzonderlijke dynamiek dankzij de introductie van elektrische torque vectoring en vierwielaandrijving die beschikbaar zijn in volledig elektrische rijmodus, zorgen ervoor dat de Revuelto-supersportwagen zijn versterkte kwaliteiten zowel op het circuit als in het dagelijks rijden tot uitdrukking brengt.

Lamborghini’s bandenpartner voor Revuelto is Bridgestone, dat op maat gemaakte Potenza Sport-banden ontwikkelde om de sportieve en snelle capaciteiten van de nieuwe auto te verbeteren. Er is ook een prestatiecombinatie ontworpen, met 265/35 ZR20 op de vooras en de achterste 345/30 ZR21 Potenza Sport (tubeless-versie). Om aan de behoeften van Revuelto’s coureurs te voldoen, werden op maat ontworpen Bridgestone Blizzak LM005-banden ontwikkeld.

[1] Het voertuig wordt nog niet te koop aangeboden en valt derhalve niet onder Richtlijn 1999/94/EG. De gegevens over het brandstofverbruik en de emissies bevinden zich in de typegoedkeuringsfase.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait