FORD BREIDT WERELDWIJDE TRUCKFAMILIE UIT MET ALLEREERSTE RANGER PLUG-IN HYBRID; PRO POWER ON-BOARD VERHOOGT OFF-GRID MOGELIJKHEDEN VOOR WERK EN ONTSPANNING VERDER

  • Ford introduceert begin 2025 plug-in hybride technologie in het segment van de middelgrote vrachtwagens met zijn allereerste Ranger Plug-in Hybrid elektrische voertuig
  • Ranger Plug-in Hybrid biedt emissievrije rijmogelijkheden naast de essentiële Ranger-sleep-, offroad- en laadvermogen-eigenschappen van de volgende generatie en meer koppel dan welke andere Ranger dan ook
  • Beschikbare Pro Power Onboard™ betekent dat klanten de generator thuis kunnen laten en laadruimte kunnen vrijmaken; Er is genoeg energie om afgelegen kampen of werklocaties van stroom te voorzien

DUNTON, VK, 19 september 2023 – Ford biedt klanten een plug-in hybride versie van zijn Ranger, die elektrische rijmogelijkheden combineert met avontuurlijke veelzijdigheid en de werkklare betrouwbaarheid die klanten gewend zijn van Europa’s best verkochte pick-up.

De productie van de allereerste Ranger Plug-in Hybrid start eind 2024 met leveringen aan klanten begin 2025. Het nieuwe model markeert een belangrijke stap voorwaarts in de plannen van Ford om een volledig scala aan aandrijflijnopties aan te bieden aan klanten in het segment van de middelgrote pick-uptrucks.

Ranger Plug-in Hybrid-klanten zullen ook profiteren van het Ford Pro-ecosysteem van oplossingen , waardoor de overgang naar elektrische voertuigen wordt vereenvoudigd met oplaad-, software- en serviceopties om hun bedrijf te helpen gedijen.

“De Ranger Plug-in Hybrid zal klanten helpen een geëlektrificeerde toekomst tegemoet te gaan, met meer vertrouwen en mogelijkheden dan ooit tevoren, terwijl de Ranger in de voorhoede van innovatie en leiderschap in het segment van de middelgrote pick-uptrucks blijft”, aldus Hans Schep, general manager, Ford Pro, Europa.

Ranger Plug-in Hybrid levert meer koppel dan elke andere Ranger door een 2,3-liter Ford EcoBoost-benzinemotor te combineren met een elektromotor en een oplaadbaar batterijsysteem – waardoor hij ook in puur elektrische modus kan worden gereden voor een gericht rijbereik van meer dan 45 kilometer.1 Puur elektrische aandrijving opent nieuwe mogelijkheden voor ondernemers in een groeiend aantal dorpen en steden met lage-emissiezones.

LICENSE EXPIRES: in perpetuity – LICENSE BY: Ford LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits. B – All non-broadcast digital and online media. C – All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). D – All print media (newspaper, magazine etc) REGION: GLOBAL. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.

Het maximale geremde trekvermogen van de Ranger Plug-In Hybrid is een beoogde 3.500 kg – hetzelfde als de rest van de Ranger-line-up. 2

Ranger Plug-in Hybrid biedt ook Pro Power Onboard, waarmee klanten hun krachtige gereedschappen en apparaten op een werkplek of afgelegen camping van stroom kunnen voorzien door ze aan te sluiten op stopcontacten die zijn ingebed in zowel de laadbak als de cabine. Dat betekent dat luidruchtige, omvangrijke, zware generatoren thuis kunnen worden gelaten, waardoor er meer ruimte in de laadbak overblijft voor andere apparatuur en apparatuur. 3

Naast on-demand elektriciteit, hebben de Ranger Plug-in Hybrid’s EV-rijmodi 4 geeft klanten meer flexibiliteit bij het beslissen hoe en wanneer ze de EV-batterij gebruiken.

Ranger Plug-In Hybrid is ook uitgerust met de bewezen vierwielaangedreven offroad-capaciteiten van de Ranger, 5 selecteerbare rijmodi en geavanceerde rijveiligheids- en rijhulpfuncties. 4

“Onze klanten willen geëlektrificeerde voertuigen die sterke prestaties en betaalbare eigendomskosten leveren zonder afbreuk te doen aan wat ze leuk vinden aan hun truck,” zei Schep. “De Ranger Plug-in Hybrid is een best-of-both-worlds-oplossing voor werk, ontspanning en familie en biedt klanten ev-rijden zonder uitlaatemissies voor korte ritten, of hybride prestaties die ongelooflijke offroad-, laadvermogen- en sleepmogelijkheden bieden. En met Pro Power Onboard kunnen Ranger-eigenaren voor het eerst hun werklocaties en campings gemakkelijk van stroom voorzien.”

LICENSE EXPIRES: in perpetuity – LICENSE BY: Ford LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits. B – All non-broadcast digital and online media. C – All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). D – All print media (newspaper, magazine etc) REGION: GLOBAL. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.

Officieel gehomologeerd rijbereik, brandstofefficiëntie en CO2 De emissies zullen dichter bij de verkoopdatum worden gepubliceerd. In overeenstemming met de Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Een beoogde actieradius van meer dan 45 km kan worden bereikt met een volledig opgeladen batterij – afhankelijk van de bestaande serie en batterijconfiguratie. De werkelijke actieradius kan variëren als gevolg van verschillende factoren (bijv. weersomstandigheden, rijstijl, routeprofiel, voertuigconditie, leeftijd en staat van de lithium-ionbatterij).

Het opgegeven WLTP-brandstof-/energieverbruik, CO2-emissies en elektrische actieradius worden bepaald volgens de technische eisen en specificaties van de Europese Verordeningen (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatstelijk gewijzigd. De toegepaste standaard testprocedures maken vergelijking tussen verschillende voertuigtypen en verschillende fabrikanten mogelijk. CO2 Het emissie- en brandstofefficiëntiebereik kan variëren afhankelijk van de voertuigvarianten die door individuele markten worden aangeboden.

Het maximale slepen varieert afhankelijk van de lading, voertuigconfiguratie, accessoires en het aantal passagiers.

Het maximale laadvermogen varieert en is gebaseerd op accessoires en voertuigconfiguratie. Zie etiket op deurjamb voor het laadvermogen van een specifiek voertuig.

Rijhulpfuncties zijn aanvullend en vervangen niet de aandacht, het beoordelingsvermogen en de noodzaak van de bestuurder om het voertuig te besturen. Het vervangt veilig rijden niet. Zie de gebruikershandleiding voor meer informatie en beperkingen.

Raadpleeg altijd de gebruikershandleiding voordat u off-road gaat rijden, ken uw terrein en trail-moeilijkheidsgraad en gebruik de juiste veiligheidsuitrusting.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait