Tour de France-winnaar begeleid naar de finish door gecamoufleerde geheel nieuwe Superb estate

  • De Deense rijder Jonas Vingegaard ontvangt kristallen trofee gemaakt door het Škoda Design-team voor het behalen van de algemene overwinning in de 110Þ Ronde van Frankrijk
  • De groene kristallen trofee ging naar de Belg Jasper Philipsen als winnaar van het puntenklassement
  • Gecamoufleerde vierde generatie Superb estate begeleidt de winnaar naar de finish van de slotetappe
  • Unieke Enyaq Coupé Respectline trekt de aandacht van het internationale publiek bij ’s werelds meest prominente wielerwedstrijd
  • Voortbouwend op een 20-jarige samenwerking met de Tour de France, sponsort Škoda Auto ook met trots Tour de France Femmes avec ZWIFT

Mladá Boleslav, 24 juli 2023 – Na een spannende drie weken durende wedstrijd van meer dan 3.400 kilometer kwamen de renners van de 110e Tour de France over de finish op de iconische Champs-Elysée in Parijs. De slotceremonie van gisteren markeerde de 13e keer dat de winnaars – namelijk de algemene kampioen Jonas Vingegaard en de winnaar van de puntencompetitie Jasper Philipsen – trofeeën ontvingen die door het Škoda Design-team waren gemaakt. Te midden van de festiviteiten erkenden Škoda Auto en de Tour de France een mijlpaal in hun samenwerking, ter herdenking van de 20e verjaardag van hun sterke partnerschap. De geheel nieuwe Škoda Superb Estate bracht een passend eerbetoon aan deze gelegenheid en begeleidde de racers naar de finish. De unieke Enyaq Coupé Respectline trok ook de aandacht van het publiek als symbool van diversiteit, gelijkheid, eerlijkheid en inclusie.

Tour de France 2023 with Škoda

Klaus Zellmer, CEO van Škoda Auto, zei: “Alle deelnemers verdienen onze oprechte felicitaties voor hun opmerkelijke prestaties. Het is altijd een emotioneel moment om van dichtbij met de fans te zien hoe de rijders voorbij razen, en een speciale sensatie voor iedereen met een hart voor Škoda Auto om meer dan 200 van onze voertuigen te zien die de teams, het personeel en de eerstehulpverleners ondersteunen als dat nodig is op de weg. Wij van Škoda zijn al twintig jaar trouwe supporters van de Tour de France en koesteren de sterke samenwerking die we met de A.S.O. hebben opgebouwd. We voelen ons thuis bij ’s werelds beroemdste wielerwedstrijd – ook omdat ons bedrijf 128 jaar geleden begon met het bouwen van fietsen. Het brengen van de gecamoufleerde nieuwe Superb Estate naar de race, net voor zijn wereldpremière dit najaar, was een manier waarop we deze speciale gelegenheid in stijl wilden markeren.”

Nieuwe Superb Estate begeleidde fietsers naar de finish op de Champs-Élysées Ter afsluiting van de 110e Tour de France begeleidden twee superb stationwagonmodellen van de vierde generatie het peloton naar de finish op de beroemde Champs-Élysées
. Ze waren uitgedost in een speciale camouflage die speciaal voor deze gelegenheid was gemaakt. Het onderliggende ontwerpconcept is geïnspireerd op het kaartelement en weerspiegelt zowel Škoda Auto’s ethos van verkenning als de essentie van de Tour de France. Het nieuwe model is veiliger en ruimer dan ooit en is klaar om een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan de jarenlange traditie van de Superb. Met vermogens van 110 kW (150 pk) tot 195 kW (265 pk) is de Superb leverbaar met keuze uit drie benzinemotoren, twee diesels, plug-in hybride met een grotere elektrische actieradius van meer dan 100 kilometer en – voor het eerst – een mild hybrid. De grote première van de stationwagon- en hatchbackversies van het vlaggenschipmodel staat gepland voor dit najaar.

20e jaar van de samenwerking tussen Škoda Auto en Tour de France zet elektromobiliteit
in de schijnwerpers Op 23 juli voltooide het peloton, vergezeld door Škoda-volgwagens, de laatste, 21e etappe van de Tour de France, na 3.404 kilometer afgelegd te hebben. Voor het twintigste jaar op rij was Škoda Auto een van de officiële hoofdpartners en voertuigleveranciers. Het wagenpark van 209 voertuigen was een voorvechter van duurzaamheid, waarvan 207 volledig elektrische of hybride modellen waren. In lijn met dit thema leidde koersdirecteur Christian Prudhomme voor het derde jaar op rij het peloton vanuit een volledig elektrische Enyaq.

Trofeeën voor de dertiende keer gemaakt door het Škoda Design-team Het Škoda Design-team creëert traditioneel de trofeeën voor de algemene kampioen en de winnaar van de puntencompetitie in de Tour de France.
De zestig centimeter grote, vier kilogram zware kristallen trofeeën worden vervolgens vervaardigd door het bedrijf Lasvit in Nový Bor. Elk jaar hebben de trofeeën een uniek ontwerp dankzij verschillende glasslijptechnieken. Hun silhouetten die taps toelopen naar de punt weerspiegelen het dynamische karakter van de wedstrijd: een breed peloton aan de start, met kanshebbers die geleidelijk opkomen, totdat een eenzame winnaar aan het einde over de finish komt.

Enyaq Coupé Respectline trekt ook de aandacht
van het publiek Naast de gecamoufleerde Superb Estate toonde Škoda Auto de unieke Enyaq Coupé Respectline tijdens de Tour de France. De auto onderstreept het belang van mensenrechten, respect voor alle mensen en het milieu. Het is een bewijs van Škoda Auto’s kernwaarden van acceptatie, gelijke kansen, culturele diversiteit en wederzijds respect.

Tour de France Femmes avec ZWIFT volgt de Tour de France Na de Tour de France van dit jaar ging het stokje over op de vrouwen die meedoen aan de tweede etappe van de Tour de France
Femmes avec ZWIFT. De wedstrijd bestaat uit acht etappes en een afstand van 956 kilometer en eindigt op 30 juli in Pau. Hier ontvangen de winnaars hun trofeeën, ook gemaakt door het Škoda Design-team.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait