24 uur van Le Mans: Team Peugeot TotalEnergies maakt zich op voor de start van het eeuwfeest

  • De fans overspoelden de baan eerder in de week
  • Eerste vrije trainingen tijdens de 24 uur van Le Mans voor de twee PEUGEOT 9X8
  • Het Team Peugeot TotalEnergies richt zich op de race die vol actie belooft te komen

 

De raceweek staat voor de 24 uur van Le Mans Centenary en 30 jaar na zijn historische hattrick wordt PEUGEOT herenigd met zijn fans. Dinsdag, tijdens de signeersessie, kwamen de vele fans hun steun betuigen en kennismaken met de zes Peugeot Sport-rijders.

 

Vandaag was het tijd voor de eerste vrije trainingen en ook de langverwachte kwalificatiesessie, waar alleen de eerste acht auto’s zich kwalificeren voor de Hyperpole morgen, donderdag 8Þ Juni.

 

Het is op een koelcircuit dat Mikkel Jensen, aan het stuur van de #93 PEUGEOT 9X8 en Loïc Duval in de #94 deelnamen aan de kwalificatie. Tijdens deze actievolle sessie, onderbroken door twee rode vlaggen, konden de twee Peugeot Sport-rijders niet hun volledige capaciteit en prestaties laten zien. Door een trage zone die 13 minuten voor het einde van de sessie werd ingezet, konden Mikkel Jensen en Loïc Duval geen foutloze ronde rijden zonder in het verkeer te worden gepakt. De #93 PEUGEOT 9X8 zette een tijd neer van 3:27.546 en eindigde op 10Þ, gevolgd door de #94 PEUGEOT 9X8 met een ronde in 3:27.850.

De twee PEUGEOT 9X8’s rijden morgen vanaf 15u weer de baan op voor de derde vrije training, gevolgd door de laatste nachtsessie van 22u tot 23u. Zaterdag 10Þ Juni om 16u, de #93 PEUGEOT 9X8 start op de 5Þ en de #94 op de 6Þ.

 

 

 

WAT ZE ZEIDEN

 

 

 

Jean-Marc Finot – Stallantis Motorsport Senior VP: “Natuurlijk zijn we teleurgesteld dat we geen PEUGEOT 9X8 in Hyperpole hebben. We missen nog steeds wat ritme, zelfs als we dichterbij komen. We hebben nog veel werk te doen en we zullen het tijdens de komende vrije trainingen doen. Voor de race zal het tempo één ding zijn en de mechanische en weerselementen een ander ding. Er wacht ons een grote uitdaging.”

 

 

Mikkel Jensen – PEUGEOT #93: “Het was een rommelige sessie met veel rode vlaggen, we hadden één rondetijd en die van mij werd geannuleerd omdat er een rode vlag uitkwam een paar seconden voordat ik over de streep kwam. Ik denk dat we behoorlijk pech hadden, de rode vlaggen kwamen toen we van banden wisselden en toen besloten we voor de laatste set iets eerder naar buiten te gaan omdat de baan vrij was, maar werd onderbroken door een langzame zone en we opnieuw pitten. Mijn beste ronde reed ik op gebruikte banden, dus ik denk dat er wat meer potentieel was om eruit te komen. De kwalificatie is niet het belangrijkste voor een 24-uursrace.”

 

Loïc Duval – PEUGEOT #94“Het was een zware kwalificatie. We hadden een eerste schone run, de auto was ok, ik kreeg de slipstream niet op de rechte lijn wat ons een beetje tijd kostte omdat jongens erachter wat kregen. Maar de sectoren één, twee en drie vielen mee. Toen was de sessie een soort nachtmerrie met rode vlaggen, verkeer waardoor ik niet de kans kreeg om nog een ronde in elkaar te zetten. We waren beter in onze auto, maar ik denk dat we zijn waar we zouden moeten zijn, dus uiteindelijk heb ik er geen spijt van. We zullen eraan blijven werken, om beter te zijn tijdens de race waar alles kan gebeuren.”

 

 

Vind al het laatste nieuws over Peugeot Sport op zijn nieuwe website (www.peugeot-sport.com) en via de volgende platformen:

Twitter: @peugeotsport

Facebook: @peugeot.sport

Instagram: @peugeotsportofficial

YouTube: Peugeot Sport Officieel

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait