Next level elektrische mobiliteit met de BYD DOLPHIN C-segment hatchback en de BYD SEAL D-segment sedan
- Verkrijgbaar met zeer efficiënte BYD Blade Battery – BYD DOLPHIN heeft een gecombineerde WLTP actieradius van 427 km; BYD SEAL heeft een gecombineerde WLTP actieradius van maximaal 570 km
- Zowel de BYD DOLPHIN als de BYD SEAL zijn op basis van het geavanceerde e-Platform 3.0; waarbij de BYD SEAL uitgerust is met de geavanceerde Cell-to-Body (CTB) technologie.
- De BYD DOLPHIN zal beschikbaar zijn rond juni/juli
- De BYD SEAL zal beschikbaar zijn rond augustus/september
BYD, ’s werelds grootste fabrikant van New Energy Vehicles (NEV’s) en batterijen, streeft ernaar om aantrekkelijk, high-tech en intelligent elektrisch rijden betaalbaarder en toegankelijker te maken voor Europese automobilisten.
Na de lancering van drie volledig elektrische voertuigen in Europa: de BYD ATTO 3 (C-segment SUV), de BYD HAN (E-segment sedan) en de BYD TANG (E-segment SUV), zijn de BYD DOLPHIN en de BYD SEAL de volgende 100% elektrische voertuigen op de Europese markt. De BYD DOLPHIN is praktische, efficiënte en toegankelijke hatchback met een ruime, comfortabele actieradius uit het C-segment. De BYD SEAL is een stijlvolle, sportieve en dynamische sedan uit het D-segment en is voorzien van geavanceerde technologie.
De BYD DOLPHIN en de BYD SEAL zijn de eerste Europese modellen uit de Ocean-series die gekenmerkt zijn door het “Ocean Aesthetics” designconcept. Beide zijn gebouwd op het hypermoderne BYD e-Platform 3.0. De voorwielaangedreven BYD DOLPHIN heeft een 60 kW Lithium IJzer Fosfaat BYD Blade Battery. De BYD SEAL is leverbaar met achterwielaandrijving en vierwielaandrijving, en heeft een 82 kWh Blade Battery.
De BYD DOLPHIN is gebaseerd op een Cell-to-Pack (CTP) technologie, terwijl de BYD SEAL uitgerust is van de geëvolueerde Cell-to-Body (CTB) technologie. Dit betekent dat de batterij geïntegreerd is in de wagenvloer. Hierdoor ontstaat een sandwich-achtige structuur waarin de batterij en batterijhouder zijn geïntegreerd. Het voordeel van deze geavanceerde technologie is dat de carrosserie van het voertuig lager bij de grond ligt. Dit zorgt voor betere aerodynamica en efficiënter rijden. Daarnaast verbetert de Cell-To-Body technologie de stijfheid van de carrosserie, wat bijdraagt aan de veiligheid. De relatief compacte batterij leidt tot meer ruimte in het interieur. De BYD SEAL (AWD) heeft een 8-in-1 elektrische aandrijflijn met twee motoren en een systeemvermogen van 230 kW/313 pk of 390 kW/531 pk.
Aankomst in Europa
In Juni 2023 arriveert de BYD DOLPHIN in Europa. Deze praktische en aantrekkelijke C-segment hatchback biedt een comfortabele WLTP-actieradius van 427 km in gecombineerde cyclus.
De BYD SEAL zal in september in de Europese BYD-dealerships verschijnen. De sportieve D-segment sedan zal te koop zijn met een 82 kWh batterij die een WLTP-bereik biedt van 520 km voor de configuratie met vierwielaandrijving en 570 km voor de versie met achterwielaandrijving.
Terwijl de BYD SEAL een sportieve, high-tech auto is met verrassend efficiënte eigenschappen, positioneert de BYD DOLPHIN zich in het hart van het C-segment en biedt hij Europese consumenten een praktische en toegankelijke volledig elektrische auto.
Met de BYD ATTO 3 C-segment SUV, de BYD HAN E-sedan en de BYD TANG E-SUV biedt BYD nu vijf aantrekkelijke, 100% voertuigen voor Europese klanten. Daarmee heeft het merk een steeds breder aanbod, dat goed aansluit bij de wensen van de klant.
Voldoen aan de verwachtingen van de Europese klant
Michael Shu, General manager en Managing Director van BYD Europe en de International Cooperation Division: “Met veel plezier kondig ik de komst aan van nog twee baanbrekende modellen voor onze Europese klanten. Na de lancering van het merk BYD met de BYD TANG E-segment SUV, de BYD HAN E-segment sedan en de BYD ATTO 3 C-segment SUV waren de reacties van klanten en dealers zeer positief. Nu zetten we de volgende stap met de introductie van twee innovatieve nieuwe modellen die beschikken over geavanceerde EV- technologie. De BYD DOLPHIN is zeer efficiënt en technisch geavanceerd. Ook valt hij op door zijn premium features en de rijke standaarduitrusting. De BYD SEAL legt de lat hoger met buitengewone prestaties. Als eerste BYD-model beschikt hij over Cell-to-Body technologie. Daarmee onderstreept hij ook dat BYD nadrukkelijk focust op veiligheid. Dankzij de twee nieuwe modellen bieden we klanten nog meer keuze en voegen we extra waarde toe aan belangrijke marktsegmenten.”
Innovatie in technologie
Blijven innoveren is een belangrijke drijfveer van BYD. Daarmee biedt BYD spraakmakende en veilige mobiliteitsoplossingen aan die bijdragen aan het verminderen van de CO2-uitstoot. Zo pakt BYD de klimaatverandering aan en ondersteunt het merk het Cool the Earth by 1°C-initiatief. De groene droom is al lang een prioriteit voor BYD en is de visie voor de toekomst. Zo loopt BYD al meer dan twee decennia voorop met duurzame innovatie. Op het Autosalon van Genève in 2008 onthulde het merk bijvoorbeeld ’s werelds eerste in massaproductie gefabriceerde plug-in hybride. BYD was ook de eerste OEM in de wereld die aankondigde te stoppen met de productie van volledige ICE-voertuigen om zich te concentreren op BEV- en PHEV-producten. BYD is het eerste en enige bedrijf ter wereld dat oplossingen voor nieuwe energievoertuigen aanbiedt voor de hele markt.
Wereldwijd leider in nieuwe energievoertuigen
Wereldwijd heeft BYD zich toegelegd op meer dan 3,9 miljoen ‘new energy’ personenauto’s. Hierdoor bekrachtigt BYD zijn geloofwaardigheid nu het nieuwe markten in Europa betreedt. . BYD heeft zijn modellen afgeleverd in meer dan 400 steden, verspreid over 70 landen en regio’s op zes continenten. Zo heeft het een CO2-besparing van meer dan 29 miljoen ton gerealiseerd. BYD is opgenomen in de Fortune 500 van 2022.
BYD is een echte pionier op het gebied van schone energie en heeft grote ambities voor de toekomst. Dit sluit perfect aan bij de mobiliteitsdoelstellingen van zijn autopartners in Europa. BYD-producten zijn nu verkrijgbaar op verschillende Europese markten: Noorwegen, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk en Spanje, en binnenkort volgen er meer.