Hedin Aalst beste Mercedes-Benz Cars dealer van België

Mercedes-Benz reikt Best Dealer Awards voor personenwagens uit in drie categorieën: ‘Best Dealer’,’ Best Customer Satisfaction’ en ‘Best Workshop CSI’

Ieder jaar reikt Mercedes-Benz voor personenwagens de Best Dealer Awards uit. Mercedes-Benz dealer Hedin Aalst is ’Best Dealer 2022’ met de beste resultaten in de categorie ‘Best Dealer’, waarin aspecten als verkoop, service en klanttevredenheid worden beoordeeld. Saga behaalde met zijn vestiging in Waterloo bovendien de eerste plaats in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’. Garage Decock Zedelgem is de winnaar in de categorie ’Best Workshop CSI’.

Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle gebieden perfect van dienst te zijn, reikt de divisie Cars van Mercedes-Benz Belgium jaarlijks de Best Dealer Awards uit aan dealers die zich onderscheiden door topprestaties. Gedurende twaalf maanden worden alle activiteiten van het dealerbedrijf op het gebied van verkoop, service en klanttevredenheid geanalyseerd en geëvalueerd. Hierbij wordt rekening gehouden met zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren. Voor de toekenning van de awards voor personenwagens maakt Mercedes-Benz gebruik van een Best Dealer Award-ranking. Ook de klanten van Mercedes-Benz hebben een aanzienlijk aandeel in de score: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook verbeterpunten aangeven. Op deze manier vervullen zij een actieve rol bij het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

Hedin Aalst is ‘Best Dealer 2022’

Dit jaar wist Hedin met zijn vestiging in Aalst de top van de Best Dealer Award-ranking te bereiken. Het bedrijf mag zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van België noemen. Directielid Henrik Lessèl kreeg de trofee uit handen van Egwin Wauters, Head of Retail Network Development BeNeLux van Mercedes-Benz, en meldde aansluitend het volgende: “De Best Dealer Award weerspiegelt de dagelijkse persoonlijke alsook compromisloze service en toewijding van zowel onze sales als aftersales teams. Als Hedin Automotive, een innovatieve automotive speler met een scherpe focus op de technologie en de mobiliteit van vandaag en ook morgen, zijn we erg trots deze prijs in ontvangst te mogen nemen. We hopen ook daarbij in de toekomst onze gedeelde passie voor een groot merk als Mercedes-Benz nog meer te mogen blijven delen, intern, maar zeker ook met en voor onze klanten.”

Saga Waterloo ‘Best Customer Satisfaction 2022’

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ wist Saga Waterloo de koppositie te bereiken. De beoordeling van klanten vormt de basis voor deze award. Over een periode van één jaar geven klanten aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service ervaren – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades.

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ behaalde de vestiging CentrEtoile in Huy de tweede positie. De derde plek was voor Eurostar 2000 in Sint-Pieters-Leeuw.

Egwin Wauters reikte de awards persoonlijk uit bij de dealers. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “De Best Dealer Awards inspireren en motiveren onze dealers en hun medewerkers tot topprestaties. Klanttevredenheid is voor ons als luxury brand echt essentieel. Met onze focus op een luxebeleving en service van het hoogste niveau streeft onze organisatie altijd naar de hoogste klanttevredenheid. We zijn blij dat deze prestaties ook door de klanten zelf worden gewaardeerd. We zijn trots op de waardering die klanten aan hun dealerbedrijf geven en blijven samen met ons dealernetwerk werken aan een passende merkbeleving in de toekomst.”

Garage Decock in Zedelgem is ‘Best Workshop CSI 2022’

Sinds vorig jaar wordt er door de divisie Cars ook een speciale award uitgereikt aan het Erkende Servicepunt dat de beste overall service levert. In de categorie ‘Best Workshop CSI 2022’ behaalde Garage Decock in Zedelgem de eerste plaats. “Deze award onderstreept het hoge serviceniveau van de aftersales”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services van Mercedes-Benz België. “De ervaringen op het gebied van aftersales spelen een belangrijke rol bij de daaropvolgende merkkeuze van de klant. Customer services – van online en offline activiteiten tot accessoires en onderhoud & reparatie – leveren een aanzienlijke bijdrage aan de luxebeleving die de klant ervaart.”

In de categorie ‘Best Workshop CSI’ was de tweede plaats voor De Lim in Balen en de derde plaats voor Garage Godefroy in Halle.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait