Nadat de trailer was getoond op Lancia Design Day op 28 november, is de volledige versie van de eerste aflevering van Lancia’s korte film “New Lancia Renaissance. The future in our roots.” (De toekomst in onze wortels) kan nu bekeken worden YouTube (link).
Luca Napolitano, CEO van Lancia, zei: “Deze korte film is een prachtig verhaal dat de maanden van hard werken, presentaties, strijd en inzet samenvat van iedereen die betrokken was bij de succesvolle wedergeboorte van ons merk. Voor mij is de Lancia Renaissance een droom die uitkomt. Via deze strategische weg willen we een aantrekkelijk, geloofwaardig en gerespecteerd merk worden in het Europese topsegment.”
“The New Renaissance” is een webserie van drie afleveringen, met voice-over van Luca Napolitano, die iedereen een kijkje van dichtbij geeft in het nieuwe tijdperk van het merk. In de eerste aflevering wordt de kijker backstage meegenomen naar Lancia Design Day, het eerste evenement van het nieuwe tijdperk van het merk. In een reis tussen het verleden en de toekomst gebruikt de aflevering een documentaire stijl om te belichten wat gewoonlijk buiten de publieke belangstelling blijft.
De docufilm verweeft zich met Lancia’s Head of Design, Jean Pierre Ploué, en de leden van zijn team die hebben bijgedragen aan de creatie van het nieuwe logo, de nieuwe stylingtaal en de ontwikkeling van de Lancia Pu+Ra Zero, een driedimensionaal manifest dat alle stylingkenmerken belichaamt die de inspiratie zullen vormen voor de creatie van de drie toekomstige Lancia-voertuigen.
De aflevering is gevuld met passie en trots voor het roemrijke verleden van het merk dat de autogeschiedenis heeft gevormd (en niet alleen). Bovendien belicht het het werk dat is verricht om iconische voertuigen weer tot leven te wekken door een team dat zich ervan bewust is een leidende rol te spelen in een buitengewoon project.
De film werd gedraaid in Turijn in de kantoren van Luca Napolitano en Jean Pierre Ploué, in de Lancia Open Space, in het Centro Stile, in de Stellantis Heritage Hub en in de prachtige Reggia di Venaria.
De docufilm bevat ook veel suggestieve beelden van iconische Lancia-voertuigen uit het verleden, waaronder de elegante Aurelia en Flaminia vlaggenschepen, de “brutale” en zegevierende Stratos, Delta en Rally 037, evenals de eclectische Beta en Gamma.
De tweede aflevering van de webserie wordt gepresenteerd tijdens de Milan Design Week in april 2023 en wordt gevolgd door de laatste aflevering in 2024 bij de lancering van de nieuwe Ypsilon.
Written by Alessandro d’Ottavi
Production Skipless
Media Plan Starcom
Social Channels YouTube, Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn
Lancia
Met 116 jaar geschiedenis staat Lancia voor tijdloze Italiaanse elegantie, een merk dat mensen over de hele wereld heeft doen dromen dankzij zijn emblematische voertuigen: de elegante Flaminia en Aurelia B24 Spider, de krachtige Delta, Stratos en 037, de eclectische Fulvia of Beta HPE en vele andere. Lancia is nu klaar voor zijn renaissance met een strategisch tienjarenplan dat in hoog tempo wordt uitgevoerd. Innovatie en tijdloos design zijn altijd de grondbeginselen van het merk geweest. Vandaag de dag zijn duurzaamheid, klantgerichtheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid ook essentieel geworden, omdat Lancia vastbesloten is om met grote inzet en ambitie naar de toekomst te kijken.