Mercedes-Benz werkt samen met ‘Avatar: The Way of Water’ van 20th Century Studios

  • Wereldwijde co-promotiecampagne start vandaag in de aanloop naar de wereldwijde release van de bioscoopfilm in december. Campagneslogan: ‘Earth is our Pandora’

·        Strategische merksamenwerking met focus op duurzaamheid, respect en community waarin de boodschap van de film en Mercedes-Benz’ eigen reis op weg naar een volledig elektrische toekomst samenkomen

·        Volledig elektrische voertuigen en geavanceerde digitale en autonome technologie symboliseren de reis naar Mercedes-Benz’ kunst van het creëren van verlangen

Mercedes-Benz start de volgende fase van zijn strategische merksamenwerking met Avatar: The Way of Water en 20th Century Studios. De samenwerking heeft tot doel thema’s als duurzaamheid, mobiliteit van de toekomst, technologie en innovatie te integreren in een emotionele merkbeleving. Vandaag start een wereldwijde co-promotiecampagne voor de langverwachte film Avatar: The Way of Water van 20th Century Studios, die vanaf 16 december in de bioscopen te zien is. Op basis van het campagnethema ‘Earth is our Pandora’ is de kernboodschap van de campagne de verantwoordelijkheid voor onze planeet, aangevuld door Mercedes-Benz’ eigen corporate thema ‘Elke actie telt. Reis met ons mee naar een volledig elektrische toekomst.’ Exclusieve filmbeelden van Avatar: The Way of Water laten levendige omgevingen en locaties op aarde zien die een ​​dromerig gevoel van buitenaardsheid weerspiegelen. In campagnemiddelen als de tv-commercial  maken volledig elektrische modellen van Mercedes EQ hun opwachting, waaronder de nieuwe EQE SUV. De campagne wordt uitgerold in de belangrijkste markten van Mercedes-Benz over de hele wereld en is te zien op tv, in de bioscoop en op digitale en social media. Co-promotionele campagnespots zijn beschikbaar in lengtes van 30, 20, 15 en 10 seconden. De co-promotiecampagne rondt een periode af die werd afgetrapt met het debuut van de conceptcar VISION AVTR, die geïnspireerd was op de wereld van AVATAR.

“AVATAR is een van de meest succesvolle filmfranchises ter wereld met een boodschap die ook centraal staat in ons gedachtengoed en de doelstellingen in onze ‘Ambition 2039’-strategie. We delen de overtuiging dat we de natuur met meer respect moeten benaderen en haar hulpbronnen moeten behouden. Deze co-promotie met Avatar: The Way of Water maakt deel uit van onze reis als onderneming, en we juichen het centrale thema toe achter de AVATAR-film, over de noodzaak om een evenwicht te vinden tussen ecologische, economische en sociale belangen. De film is een bron van inspiratie bij het nastreven van onze duurzame bedrijfsstrategie”, aldus Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG. Lees hier meer over ‘Ambition 2039’ en duurzaamheid bij Mercedes-Benz.

“We zijn verheugd met de wereldwijde samenwerking met Mercedes-Benz, als onderdeel van Avatar: The Way of Water”, aldus Jon Landau, producent van de film. “Deze campagne is een vervolg op de storytelling rondom de VISION AVTR, die is geïnspireerd door de Avatar-franchise en ontworpen op basis van een samenwerking tussen ons team van Lightstorm Entertainment en de visionaire designers van Mercedes-Benz.” James Cameron, regisseur, schrijver en producent van Avatar: The Way of Water, voegt daaraan toe: “Samen met Mercedes-Benz hebben we een campagne opgezet die is gebaseerd op de storytelling rondom de wereld van Pandora, waarin onze gedeelde waarden van community, respect voor de wereld waarin we leven en duurzaamheid worden belicht. We kijken ernaar uit om deze campagne tot leven te zien komen en onze nieuwe film te delen met fans over de hele wereld.”

Het modellengamma van Mercedes-Benz zal tegen 2030 volledig elektrisch zijn, daar waar de marktomstandigheden dat toelaten. Het portfolio omvat nu acht accu-elektrische modellen: de EQA, EQB, EQC, EQE, EQE SUV, EQS, EQS SUV en EQV. Daar komen nog de EQE, EQE SUV en EQS performance-modellen van Mercedes-AMG bij. Wat betekent dat het merk al een volledig elektrisch model aanbiedt in elk segment waarin het vertegenwoordigd is. Mercedes-EQ modellen en visionaire conceptcars laten zien wat nu en in de toekomst kan worden bereikt door innovatie, teamwork en een gezamenlijk voornemen om hulpbronnen te sparen. Het onderzoeksvoertuig VISION EQXX, dat begin dit jaar werd onthuld, is een tastbaar en zeer realistisch voorbeeld van de elektrische voertuigtechnologie en de duurzaamheid van de toekomst. Nu al belichaamt de conceptcar VISION AVTR, dat op de CES 2020 in Las Vegas werd gepresenteerd. de visie van de designers, engineers en trendonderzoekers van Mercedes-Benz op mobiliteit voor de verre toekomst.

“Door de samensmelting van bionisch design en technologie te onderstrepen, wil de campagneboodschap het belang van het samenkomen en samenleven van mens en natuur versterken”, aldus Bettina Fetzer, Hoofd Communicatie en Marketing van Mercedes-Benz AG. “De co-promotiecampagne die vandaag van start gaat, markeert een nieuwe mijlpaal in de samenwerking tussen Mercedes-Benz en de makers van Avatar: The Way of Water. Dit is tot op heden de meest uitgebreide merksamenwerking tussen Mercedes-Benz AG en een film.”

VISION AVTR – geïnspireerd door AVATAR

De Mercedes-Benz VISION AVTR is het resultaat van een bijzondere wereldwijde samenwerking tussen AVATAR, een van de meest innovatieve filmmerken in de entertainmentindustrie, en Mercedes-Benz, het achtste meest waardevolle merk ter wereld (volgens de Interbrand Ranking 2022). De naam van de baanbrekende conceptcar staat voor ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION. De biometrische verbinding in de autonoom rijdende conceptcar maakt een geheel nieuwe interactie tussen mens, machine en natuur mogelijk.

Zijn strakke ‘one-bow’-belijning en organische designtaal maken het exterieur en interieur tot één emotioneel geheel. Duurzame materialen als veganistisch DINAMICA®-leder van gerecycled materiaal, snelgroeiend Karuun® (rotan) dat alleen kan gedijen in biodiversiteit alsmede organische, afbreekbare accutechnologie creëren een kringloopeconomie. Drieëndertig bionische ‘flaps’ aan de achterzijde van het voertuig kunnen communiceren met de buitenwereld – met en via de bestuurder – door middel van natuurlijke, vloeiende bewegingen in subtiele gebaren. In plaats van een conventioneel stuurwiel heeft de VISION AVTR een multifunctioneel bedieningselement in de middenconsole. Wanneer passagiers hun hand op het bedieningselement leggen, komt het interieur tot leven en herkent het voertuig hen aan hun hartslag. Wanneer de gebruiker simpelweg zijn hand opsteekt, projecteert het intelligente systeem een menukeuze op de handpalm, zodat de gebruiker intuïtief kan kiezen tussen verschillende functies.

Over Avatar: The Way of Water

Meer dan tien jaar na de eerste film vertelt Avatar: The Way of Water het verhaal van de familie Sully (Jake, Neytiri en hun kinderen), de problemen die hen achtervolgen, de moeite die ze doen om elkaar te beschermen, de strijd die ze voeren om in leven te blijven en de tragedies die ze doorstaan.

Avatar: The Way of Water is geregisseerd door James Cameron en geproduceerd door James Cameron en Jon Landau, met David Valdes en Richard Baneham als uitvoerend producenten. De hoofdrollen worden vertolkt door Sam Worthington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Cliff Curtis, Joel David Moore, CCH Pounder, Edie Falco, Jemaine Clement, Giovanni Rabisi en Kate Winslet. De film gaat 16 december 2022 in première.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait