- 100 klanten van over de hele wereld hebben aanbetalingen betaald om hun toewijzing van de exclusieve T.33 Supercar veilig te stellen
- In navolging van de halo T.50 Supercar vestigt de geheel nieuwe T.33 het merk GMA stevig als ’s werelds belangrijkste supercarfabrikant
- De ontwikkeling van de T.33 – inclusief volledige federale homologatie – is goed op weg met plannen op schema om in 2024 de eerste klantenauto’s te bouwen
- Gebouwd op een nieuw ontwikkelde carbon en aluminium superlichte architectuur, is de T.33 ontworpen, ontworpen en ontwikkeld om ’s werelds meest succesvolle allround tweezits V12 Supercar te zijn
Gordon Murray Automotive heeft aangekondigd dat het al zijn T.33 coupé supercars heeft verkocht, die elk £ 1,37 miljoen kosten vóór lokale belastingen. Klanten van over de hele wereld hebben hun toewijzing van de exclusieve productierun van 100 eenheden veiliggesteld. Met een streefgewicht van slechts 1100 kg biedt het prachtig geproportioneerde, aerodynamisch efficiënte, tijdloze ontwerp van de T.33 supercar de ultieme mix van prestaties, comfort, rijervaring op de weg en dagelijkse bruikbaarheid.
Professor Gordon Murray: “Het hele GMA-team is verheugd dat alle 100 T.33’s zo snel een thuis hebben gevonden na de wereldwijde lancering, iets meer dan een week geleden, en we kijken ernaar uit om nieuwe eigenaren te verwelkomen in de GMA-familie.
“Ik ben enorm trots op ons team dat onze kernprincipes meedogenloos heeft toegepast om deze geweldige auto te leveren.”
Elke T.33-eigenaar ontvangt een op maat gemaakte en persoonlijke service tijdens zijn GMA-reis.
NOOT VAN DE REDACTIE
Over Gordon Murray Automotive
Gordon Murray Automotive creëert exclusieve sportwagens met een laag volume – de T.50 supercar wordt het eerste model van het merk met klantenauto’s die vanaf januari 2022 worden gebouwd. Het bedrijf is een zusterbedrijf van Gordon Murray Design en werd voor het eerst aangekondigd in november 2017 tijdens een tentoonstelling, genaamd ‘One Formula’, die Murray’s 50 jaar auto-ontwerp vierde.
Alle huidige en toekomstige GMA-auto’s zullen zich houden aan de zeven belangrijkste principes van het merk:
- Perfectie rijden De ambitie en intentie om de allerbeste rijervaring te leveren.
- Exclusiviteit GMA zal nooit meer dan 100 van een model of variant produceren.
- Lichtgewicht Bij GMA is lichtgewicht ontwerp veel meer dan alleen een technisch doel, het is een gemoedstoestand. Deze aanpak levert supercars met ongeëvenaarde niveaus van efficiëntie en voertuigdynamiek.
- Premie GMA is een autobedrijf als geen ander. Wij produceren met de hand gebouwde Britse auto’s volgens de hoogst mogelijke normen. Het is waar technische innovatie en premium kwaliteit elkaar ontmoeten.
- Technische kunst Elk onderdeel is een op maat gemaakt ontwerp en een kunstwerk, allemaal vasthoudend aan de schoonheid van eenvoud.
- Een terugkeer naar schoonheid Onze auto’s zullen altijd tijdloos, uitgebalanceerd en perfect geproportioneerd zijn – elk onderdeel van onze auto heeft een doel.
- Een gepersonaliseerde customer journey Met slechts 100 voorbeelden van elk model van elke variant, wanneer u lid wordt van de GMA-familie, sluit u zich aan bij een ongeëvenaarde en unieke ervaring. Terwijl andere fabrikanten u een paddockclubticket kunnen aanbieden, bieden wij een toegang tot alle gebieden pit pass.
Over Professor Gordon Murray CBE
Na 20 jaar als technisch directeur in twee Formule 1-teams te hebben doorgebracht van 1969-1990 heeft Gordon Murray een schat aan technische, ontwerp- en technische ervaring. In Brabham speelde hij een belangrijke rol in twee wereldtitels (1981 en 1983) voordat hij drie opeenvolgende kampioenschapsoverwinningen behaalde met McLaren Racing (1988, 1989 en 1990). In 1990 – na 50 Grand Prix-overwinningen – stapte Gordon uit de Formule 1 om zich te concentreren op het opzetten van een nieuw bedrijf voor de groep, McLaren Cars Limited.
Zijn eerste project daar, de F1-straatauto, wordt nog steeds beschouwd als een van ’s werelds best ontworpen auto’s. Een raceversie won twee wereldkampioenschappen met sportwagens en de 24-uursrace van Le Mans in 1995. McLaren Cars voltooide vervolgens verschillende andere succesvolle projecten met als hoogtepunt de Mercedes-Benz SLR McLaren.
Gordon verliet McLaren in 2005 om Gordon Murray Design Ltd op te richten (in 2007), waarvan hij voorzitter is. Het innovatieve Britse bedrijf is een wereldleider in auto-ontwerp en keert de huidige industrietrend voor onderaanneming door een complete interne mogelijkheid te hebben voor ontwerp, prototyping en ontwikkeling.
In 2017 vierde Gordon Murray Design het 10-jarig jubileum van het bedrijf samen met dat van het iStream-productieproces® tijdens een speciaal evenement, genaamd ‘One Formula’. Gordon markeerde ook de 25þ productiejubileum van de McLaren F1-straatauto en zijn 50þ jaar van ontwerp en engineering.
In mei 2019 werd professor Murray benoemd tot Commander of the British Empire (CBE) door de hertog van Cambridge, prins William, als erkenning voor zijn bijdragen aan de autosport- en automobielsector in de afgelopen 50 jaar.