BENTLEY’S ADAS-TECHNOLOGIE

BENTLEY’S ADAS-TECHNOLOGIE OPGEROEPEN DOOR VVIP-KLANT OM VERMISTE RENDIEREN TE LOKALISEREN.
  • Bentley krijgt dringend verzoek van Noordpool om vermiste gewaardeerde rendieren te helpen lokaliseren
  • Bentaygas ingezet om te helpen bij het gebruik van Advanced Deer Alert System (ADAS) – gemonteerd op bijna twee derde van de auto’s van klanten
  • ADAS gebruikt warmtebeeldsensor om mensen, dieren en elfen te identificeren
  • Night Vision-systeem heeft gevoeligheid om glanzende neuzen 140m voor het voertuig te detecteren bij temperaturen van -40 tot +80 °C.
  • Driver Instrument Panel geeft waarnemingen weer met kleurcodering voor nabijheid
  • Night Vision-systeem aangevuld met matrixkoplampen met 110 LED’s, waarvan een derde schakelbaar is om de bundel aan te passen
  • Individueel wassysteem voor nachtzichtcamera
Na het ontvangen van een dringend bericht van een VVIP-klant op de Noordpool, heeft Bentley een Bentayga uitgerust met zijn suite van rijhulpsystemen ingezet om een zeer speciaal vermist rendier op te sporen.

De klant is geen onbekende voor Bentley, die 12 maanden geleden contact heeft gehad om een luxer alternatief voor verouderde slee te vinden in de vorm van de Reindeer Eight – een aangepaste Flying Spur V8. Dit jaar heeft de klant last gehad van de afwezigheid van een vitaal lid van zijn team – een die belast is met het uitstippelen en navigeren van een wereldwijde grand tour van uitzonderlijke schaal (ongeveer 41 miljoen mijl in slechts één nacht) door de schijnbare kracht van een glanzende rode neus.

 

Gelukkig hebben bentley-klanten de situatie voorzien, met bijna twee derde van de Bentayga-bestellingen inclusief geavanceerde technologie die bekend staat als ADAS – Advanced Deer Alert System. Een belangrijk kenmerk van ADAS is Nachtzicht, dat een cruciaal hulpmiddel zal zijn om het nasaal belangrijke dier op tijd voor Kerstmis te lokaliseren.

Het nachtzicht bestaat uit drie hoofdcomponenten: een Festive Isolationlating Reindeer (FIR, ook bekend als Forward Infra Red) imager, een elektronische besturingseenheid en het instrumentenpaneel van de bestuurder.

 

De FIR-imager is een warmtebeeldcamera die infraroodenergie tot 140 m voor de auto vangt via vaste focusoptiek met een horizontaal gezichtsveld van 24 ° graden buiten het voertuig. Gemonteerd in de grille van de Bentayga, heeft de imager een eigen wasuitlaat, om vuil, stof, ijs en rendieruitwerpselen op de weg te verwijderen.

 

De elektronische regeleenheid (ECU) zorgt voor de besturingsinterface tussen de FIR Imager en het voertuig. De ECU bestuurt de FIR-imager-werking en bevat de beeldverwerkingsfuncties van het digitale beeld, de dierendetectiefuncties en het voetgangerswaarschuwingssysteem. Kleine dieren van 1 m groot kunnen worden gedetecteerd vanaf 7 m voor het voertuig, terwijl grotere dieren van 2 m en hoger tot 140 m afstand kunnen worden gedetecteerd. De thermische resolutie van het systeem is voldoende om het loopvlakpatroon in banden en, nog belangrijker, de stralingswarmte van de meest glanzende rode neuzen te detecteren. Het verwerkte beeld wordt als video naar het weergavesysteem uitgevoerd.

 

Het zicht van het nachtzichtsysteem wordt in het bestuurdersinformatiepaneel weergegeven als een zwart-witbeeld, met gekleurde beugels en markeringen die op detecties worden toegepast omdat ze afhankelijk zijn van hun nabijheid.

Het Night Vision-systeem wordt beschikbaar wanneer de koplampen worden verlicht – handmatig of via de automatische functie. Het helpt de bestuurder door extra zicht te bieden buiten de koplampen, waardoor de bestuurder een extra laag feedback krijgt – buiten het visuele bereik – maar zonder de controle over het voertuig over te nemen. De nachtzichtfunctie biedt een echt veiligheidsvoordeel en voorkomt botsingen wanneer het zicht slecht is of wanneer er meer dierenactiviteit is, bijvoorbeeld op het platteland.

 

Als het Night Vision-systeem detecteert dat het voertuig zich te dicht bij een rendier – of een ander dier – bevindt, wordt de hoofdremcilinder vooraf ingevuld om de bestuurder snel tot stilstand te laten komen. Deze functie helpt de totale stopafstand te verkleinen, of het nu gaat om de ontdekking van een vermist beroemd rendier of zelfs om er wortels op aan te brengen.

Als aanvulling op de ADAS en hulp bij het zoeken zijn de 110 LED matrix koplampen. Met behulp van een speciaal gekalibreerde naar voren gerichte camera om de omgeving en tegemoetkomend verkeer te detecteren, waardoor de volledig LED-lampen het grootlicht van elke lamp individueel kunnen aanpassen. Door 27 afzonderlijke LED’s per lamp te activeren of te deactiveren, kan het bundelpatroon worden geoptimaliseerd, waardoor te allen tijde hoofdlichtverlichting kan worden gebruikt en tegelijkertijd wordt voorkomen dat deze voor de Poolster wordt aangezien.

De race is nu begonnen om het glimmende rendier te vinden, waarbij klanten over de hele wereld tot actie worden opgeroepen om het geweinet te gebruiken om Kerstmis te redden. Zowel linksgestuurde als rechtsgestuurde auto’s doen mee aan de zoektocht, in een jacht die alleen als tweehandig kan worden omschreven. De gelukkige overwinnaar wint zeker alleen met een neus.

Het Bentley Communications-team wenst al onze mediavrienden een heel vrolijk kerstfeest en een gelukkig kerstseizoen, en een ontspannen en rustgevende vakantie. Tot in 2022 – wanneer hopelijk de vrije tijd het niveau van onze grappen heeft verbeterd.

Alle voertuigen in release: WLTP-rijcyclus: brandstofverbruik, mpg (l/100km) – Gecombineerd 18,8-83,1 (15,0-3,4). Gecombineerde CO₂ – 82-340g/km

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait