SsangYong Motor Company (SMC) heeft het ontwerp van zijn volgende generatie SUV uitgebracht. Onder de codenaam X200 draagt de nieuwe auto de nieuw gecreëerde ontwerpvisie en filosofie van het merk, die de waarde en toekomstige richting van zijn nieuwe producten presenteert.
Een woordvoerder van SMC: “Het ontwerp van de nieuwe X200 is gebaseerd op de nieuwe ontwerpfilosofie ‘Powered by Toughness’ van SsangYong en is een vervolg op onze onlangs aangekondigde J100 middelgrote elektrische auto. Met dit nieuwe ontwerp toont het bedrijf zijn nieuwe productidentiteit om een krachtige en moderne SUV te communiceren en tegelijkertijd gebruik te maken van de geërfde waarden zijn authentieke erfgoed”.
‘Powered by Toughness’ is een ontwerpfilosofie die het belang benadrukt dat SsangYong hecht aan de waarde van design. Samen met de thema’s kracht en moderniteit, onderspelt het robuust zijn al lang bestaande ‘Koreaanse Can Do’-boodschap die centraal staat in de Korando-productlijn over vier iteraties, die dateren uit het origineel uit 1983. Het is gebaseerd op vier vormende concepten: ‘Robust Architecture’, Unexpected Delight’, ‘Vibrant Contrast’ en ‘Communion with Nature’.
“Van deze vier elementen van sculpturale identiteit streeft ‘Robust Architecture’ naar de schoonheid van taaie structurele vorm en gedetailleerde sculpturale schoonheid. ‘ Unexpected Delight’ doet een beroep op verschillende levensstijlen en biedt amusement en opwinding door een ontwerp te belichamen dat meer waardeert dan alleen vervoer. ‘Vibrant Contrast’ drukt de originele kenmerken van een stoere SUV uit door het contrast tussen esthetische elementen van kleur, textuur en modellering, terwijl ‘Communion with Nature’ bedoeld is om te harmoniseren met de natuurlijke wereld, wat de gevoeligheden van onze klanten weerspiegelt,” zegt Lee Kang, hoofd van het SsangYong Design Centre.
De toekomstige modellen van SsangYong, zoals het onlangs aangekondigde J100 middelgrote elektrische model en de nieuwe X200, zullen worden ontworpen onder het ontwerpthema ‘Powered by Toughness’ en erven het erfgoed van de originele Korando en Musso die symbolen van kracht zijn in de Koreaanse autogeschiedenis. Door deze filosofie zal het merk niet alleen zijn positie als authentiek SUV-merk consolideren dat voldoet aan de behoeften van klanten, maar het zal ook milieuvriendelijke aandrijflijnen gebruiken, waardoor het inspeelt op de grootste trend in de auto-industrie die de manier waarop we in de toekomst rijden transformeert.
Nadat SsangYong in juni van dit jaar het schetsontwerp van de J100 uitbracht, was de reactie van consumenten op YouTube en de online community uiterst positief. Feedback over het J100- en afgeleide pick-upmodel op binnenlandse en buitenlandse autowebsites wees op aanzienlijke positieve interesses.
Lee Kang vult aan: “We hebben onze toekomstvisie en productfilosofie opnieuw geïnterpreteerd door sterk te putten uit ons unieke erfgoed. Met de komende J100- en X200-modellen hebben we qua ontwerp een lijn in het zand getrokken en vanaf dit punt zal alles deze nieuwe ontwerprichting volgen. Het is een zeer spannende tijd voor SsangYong en zal voortbouwen op de geschiedenis en het erfgoed van zijn unieke en onderscheidende authentieke SUV-ontwerpen om indruk te maken op zijn klanten van de toekomst.”