Drievoudig Gouden Schoen bij de dames Tessa Wullaert neemt haar eerste BMW in ontvangst bij invoerder BMW Belux in Bornem. BMW, ook sponsor van de nationale damesvoetbalploeg Red Flames en van de Rode Duivels sinds 2012, steunt Tessa op en naast het veld in haar ambities om meisjesvoetbal nog populairder te maken.
//
#GRLPWR. Onder die hashtag, die ze op haar linkervoet liet tatoeëren, verovert Tessa Wullaert al een aantal jaar de voetbalwereld: van Anderlecht via Wolfsburg en Manchester City terug naar Anderlecht. Al tien jaar is ze lid en topscorer, en al twee jaar Kapitein van de Red Flames.
En de girlpower gaat verder dan het internationale topvoetbal: al jaren zet Tessa zich in voor de promotie van het meisjesvoetbal. In het zog van de steeds grotere populariteit van het vrouwenvoetbal – en de Red Flames in het bijzonder – verdubbelde de jongste jaren het aantal ingeschreven leden van meisjesploegen in het hele land. ‘Ik wil met #GRLPWR echt staan voor vrouwen die beslissingen nemen waar zij zich het beste bij voelen’, stelt Tessa Wullaert.
Die ambitie krijgt voortaan ook vorm in het straatbeeld via een partnership met BMW. ‘De ambitie en dynamiek die ik zelf wil uitstralen, vind ik terug in een merk als BMW’, stelt Tessa. ‘We konden vorig jaar met de Red Flames een dag op doorgedreven rijopleiding met BMW’s, en toen is de vonk overgesprongen.’
De keuze van BMW voor de Red Flames en Tessa Wullaert in het bijzonder is weloverwogen, stelt Marketing Director Ewoud Van Der Heyden van BMW Belux: ‘We steunen met BMW actief het damesvoetbal omdat we er als merk een enorm potentieel in zien. De stijgende populariteit van de Red Flames onder het aanvoerderschap van Tessa is een troef voor ons merk. Het doet ons dan ook veel plezier dat haar autokeuze naar BMW gaat.’