- Nieuw vlaggenschip van SsangYong biedt persoonlijkheid en prestige, evenals meer kracht, veiligheid, stijl en ruimte
- Grote en authentieke D/E-4×4 neemt DNA over van drie Rexton-generaties
- 2,2-liter-turbodieselmotor biedt krachtige prestaties, vierwielaandrijving en optionele 7-trapsautomaat van Mercedes-Benz
Vijf essentiële elementen die de nieuwe SsangYong Rexton vormen
Stijl – vanbinnen en vanbuiten
- Gracieuze looks vermommen de kracht en robuuste offroadcapaciteiten van de auto
- Hedendaags interieur afgewerkt in doorgestikt nappaleder
- Kenmerkende stijldetails onderscheiden de Rexton
Veiligheid
- Moderne en extreem sterke body-on-frame-constructie
- Uitgebreid aanbod van de nieuwste elektronische veiligheidshulpmiddelen
- Tot negen airbags
Connectiviteit & technologie
- Apple CarPlay en Google Android Auto
- HD-navigatiescherm van 9,2 duim
- ‘Around-view’-monitoring in 3D
Erfgoed
- Gebaseerd op SsangYongs diepgaande, meer dan 60 jaar lange ervaring met de constructie van 4×4-voertuigen
- 3,0 ton sleepvermogen – de benchmark voor mensen die grote caravans en aanhangwagens slepen
- Vierde Rexton-generatie sinds 2001
Prijs gecombineerd met SsangYong-waarde
- Zeer concurrerende prijzen
- Uitgebreide lijst met standaarduitrusting
- Toonaangevende garantie
De nieuwe SsangYong Rexton 4×4, die deze herfst aankomt in Europa, boekt grote vooruitgang voor het merk in stijl, kwaliteit, veiligheid en technologie .
De nieuwe Rexton is een grote D/E-segment-4×4 met een indrukwekkende persoonlijkheid en een prachtig uitgebalanceerde koetswerklijn. Zijn prestigieuze interieur verhult zijn zware en robuuste offroadcapaciteiten en biedt optimaal reiscomfort aan de passagiers.Deze nieuwe auto zet een enorme stap voorwaarts op elk gebied: look en stijl, interieursfeer, struc-tuur en veiligheid, prestaties en technologie. Deze nieuwe auto blijft trouw aan SsangYongs bedrijfs-filosofie met uiterst competitieve prijzen.
Inleiding
De nieuwe Rexton is een grote en authentieke D/E-segment-4×4. Hij wordt aangedreven door een 2,2 liter grote turbodieselmotor met een maximumvermogen van 181 pk en een maximumkoppel van 420 Nm, in combinatie met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een 7-trapsautomaat van Mercedes-Benz.
Hij is 4.850 mm lang, 1.960 mm breed, 1,825 mm hoog en heeft een wielbasis van 2.865 mm.
Deze vierde generatie van de Rexton (projectnaam Y400), een iconische authentieke SUV die het DNA van zijn voorgangers overneemt, werd groter, stijlvoller, krachtiger en veiliger. Als de nieuwe topklasse-SUV van het merk zal de nieuwe Rexton SsangYongs reputatie betreffende de productie van robuuste en gespecialiseerde 4×4’s bestendigen.
Met een charismatisch design, 4×4-rijprestaties die passen bij een klassieke SUV, een uitstekend gebruik van de interieurruimte en de veiligheids- en comfortuitrusting van een ’topklasse-SUV’ biedt de Rexton een uitzonderlijke rijervaring en een emotionele connectie met de bestuurder.
Hij wordt aangedreven door een 2,2 liter grote turbodieselmotor met een maximumvermogen van 181 pk en een maximumkoppel van 420 Nm, in combinatie met naar keuze een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een 7-trapsautomaat van Mercedes-Benz.
Dankzij SsangYongs diepgaande ervaring met 4×4-technologie biedt de parttime vierwielaandrijving rijcomfort en -stabiliteit door de gewichtsverdeling te optimaliseren, die verder wordt versterkt door een onafhankelijke multilink-achterophanging.
De nieuwe Rexton is meer bepaald gebouwd op een Quad Frame van AHSS-staal (Advanced High Strength Steel) als vrucht van een nieuw strategisch partnerschap met de staalfabrikant POSCO. Het resultaat is een sterk verbeterde koetswerkstijfheid in combinatie met een lager gewicht.
De nieuwe Rexton biedt tot negen airbags, inclusief een knieairbag voor de bestuurder, evenals nieuwe elektronische veiligheids- en rijhulpsystemen, zoals elektronische remkrachtverdeling, frontale botswaarschuwing, autonome noodremfunctie, spoorassistentie, grootlichtassistentie, verkeersbordherkenning en ‘Around view’-monitoring in 3D, die allemaal aanzienlijk bijdragen tot de veiligheid en het rijcomfort.
HD-schermen van 8,0 of 9,2 duim zijn beschikbaar met connectiviteitsfuncties, waaronder Apple CarPlay en Android Auto (voor het ‘spiegelen’ van draagbare toestellen) en TomTom-navigatie, terwijl een groot lcd-overzichtspaneel van 7 duim rijinformatie verschaft in drie verschillende modi.
Het geraffineerde en luxueuze interieur wordt verder verfijnd met doorgestikt nappaleer voor de zetel- en binnenbekleding, waarbij als kleur gekozen kan worden uit zwart, ivoor en speciaal bruin. Het ruime interieur verzekert comfort voor de voor- en achterinzittenden, terwijl de bagageruimte 1.977 liter groot is (in het 5-zitsmodel): voldoende voor vier golftassen. Bovendien wordt in- en uitladen vergemakkelijkt door een ‘slimme’ elektronische achterklep.De nieuwe Rexton wordt in Europa gelanceerd op de IAA in Frankfurt, in september, en de internationale verkoop start in het vierde kwartaal van 2017.
Stijl en ruimte
De nieuwe auto, die werd ontwikkeld onder de projectnaam ‘Y400’ en als het LIV-2-concept werd gepresenteerd tijdens het autosalon van Parijs in september 2016, is internationaal bekend als Rexton (G4 Rexton in Zuid-Korea). Hij is geïnspireerd op de ‘Dignified Motion’ van SsangYongs vormtaal ‘Nature-born 3 Motion’.
Deze grote, authentieke D-segment-SUV maakt gebruik van een body-on-frame-constructie om een robuuste en duurzame auto te creëren, maar heeft een waardige en mooi evenwichtige uitstraling met bijpassende rijkwaliteiten.
Met een frisse, moderne maar ingetogen stijl vertoont de voorkant een coherente look, met een radiatorrooster en koplampen die naadloos ineenvloeien. Het radiatorrooster, geïnspireerd op de gespreide vleugels van een vliegende vogel, was voor het eerst te zien op de Tivoli en bepaalt voortaan de nieuwe frontale look voor alle nieuwe SsangYong-modellen om een kenmerkende en herkenbare identiteit voor het merk te creëren.
Er zijn schitterende koplampen, dagrijverlichting, ledmistlampen, zijverlichting en richtingaanwijzers op de flanken, terwijl schitterende details en wielen bijdragen tot een meer premium imago. De achterkant van de auto biedt een bijzonder gracieuze look, terwijl het aanbod van lichtmetalen 17-, 18- of 20-duimvelgen bijdraagt tot de algemene uitstraling van stijl en luxe.
Het gevoel van verfijning en luxe wordt doorgetrokken in het interieur, waar hogere kwaliteit eveneens opmerkelijk is. Het geheel oogt modern en goed ingericht, met verschillende zetelbekledingen, zoals plat geweven stof, TPU (thermoplastisch polyurethaan) en volledig hoogwaardig nappaleer, compleet met een geheugensysteem voor de voorkeursinstellingen van de bestuurderzetel en de buitenspiegels. Een luxueus gestikt patroon is ook verkrijgbaar voor de zetel- en binnenbekleding. Beschikbare interieurkleuren zijn zwart, ivoor en speciaal bruin.
De grote cockpit en het brede interieur verzekeren het hoogste comfortniveau voor de inzittenden. De auto heeft de grootste laadruimte in zijn segment dankzij zijn geoptimaliseerde interieurruimteontwerp. Er is keuze tussen vijf of zeven zitplaatsen, terwijl de koffer gemakkelijk vier golftassen kan vervoeren.
Het koffervolume bedraagt 1.977 of 820 liter met de achterbank neergeklapt of rechtop (5-zitsversie), gemeten tot aan het raamniveau.
Robuustheid en veiligheid
De Rexton is de veiligste auto die SsangYong ooit heeft geproduceerd, en een van de veiligste in zijn klasse.
Met zijn stevige stalen constructie is de auto stijver dan zijn concurrenten, dankzij zijn sterke Quad-Frame-structuur, die gebruikmaakt van staal met een ultrahoge treksterkte van 1,5 GPa – een wereldprimeur – in combinatie met 81,7% staal met hoge treksterkte om een veel stijver en tegelijk lichter koetswerk te creëren.
De auto beschikt over negen airbags, inclusief een knieairbag voor de bestuurder en zijairbags achterin, maar biedt ook een goede bescherming voor voetgangers.
Elektronische veiligheidshulpmiddelen die nu worden beschouwd als belangrijke standaarduitrusting voor een robuuste 4×4 zoals de Rexton, zijn onder meer Brake Assist, elektronische remkrachtverdeling en ABS, tractiecontrole, actieve rolbescherming, vertrekhulp op hellingen, noodremsignaal en afdaalcontrole. De uitrusting wordt uitgebreid met nieuwe rijhulpsystemen die voor het eerst te vinden waren op de Tivoli en Tivoli XLV 2017, zoals frontale botswaarschuwing, autonome noodremfunctie, spoorassistentie, grootlichtassistentie en verkeersbordherkenning. De topversie van de Rexton krijgt ook ‘Around view’-monitoring in 3D om een goed zicht op de omgeving van de auto te bieden en de veiligheid en het rijcomfort te vergroten tijdens het rijden met lage snelheid en het parkeren, evenals dwarsverkeerwaarschuwing achteraan.
Aandrijving & performance
De aandrijflijn van de Rexton maakt gebruik van een 2,2 liter grote turbodieselmotor van SsangYong, die een maximumvermogen van 181 pk en een koppel van 420 Nm levert. Deze zeer efficiënte, stille en beproefde e-XDi220-motor zorgt voor een progressieve versnelling vanuit stilstand, en ontwikkelt een hoog koppel bij lage toerentallen, typisch voor SsangYong-motoren. De overbrenging is ofwel een handgeschakelde 6-versnellingsbak, ofwel een 7-trapsautomaat van Mercedes-Benz, bekend om zijn vlotte prestaties en duurzaamheid.
Een 2 liter grote e-XGDi200T-benzineturbomotor met directe injectie en een 6-trapsautomaat van Aisin zal eveneens beschikbaar zijn voor eind 2017. Deze nieuw ontwikkelde en hoogefficiënte motor is ontworpen om sterke prestaties te leveren met een hoog koppel bij lage toerentallen.
Het vierwielaandrijvingssysteem van de auto is gebaseerd op SsangYongs jarenlange ervaring met 4×4-technologie. Voor een betere efficiëntie en een zuiniger brandstofverbruik beschikt de auto over een parttime vierwielaandrijving, waarbij de achterwielen permanent worden aangedreven en de voorwielen indien nodig elektronisch worden ingeschakeld, met hoge en lage versnellingsverhoudingen voor on- en offroadomstandigheden. De aan- en afrijhoeken behoren tot de beste in zijn klasse, met respectievelijk 20,5 graden en 22,2 graden.
Rijcomfort, wegligging en rijstabiliteit werden ook verbeterd dankzij een betere gewichtsverdeling, alsmede een combinatie van double wishbone-wielophanging vooraan en een onafhankelijke multilink-ophanging achteraan.
De NVH-waarden (geluid, trillingen en hardheid) van de nieuwe Rexton zijn veel beter dan die van zijn voorganger, dankzij zijn stijvere koetswerk, zijn verbeterde stroomlijn (om windgeluiden te verminderen), zijn betere motorisolatie (door middel van hydraulische motorsteunen), zijn verbeterde interieurafdichting en zijn lagere rol- en bandengeluiden.
De auto heeft een sleepvermogen van 3 ton en een leeggewicht tussen 2.095 en 2.223 kg: ideaal voor wie een dubbele paardentrailer of een grote caravan wil trekken.
Technologie
De Rexton is echt een technologische ‘game changer’ voor SsangYong. Het geavanceerde infotainmentsysteem omvat DAB-radio, Apple CarPlay en Android Auto met toestelspiegeling, terwijl het navigatiesysteem gebruikmaakt van een scherm van 8 duim of een breed HD-scherm van 9,2 duim naargelang van het model, met TomTom-navigatie beschikbaar. Uitstekende connectiviteit draagt bij tot topklasse entertainment en plezier onderweg.
Een overzichtelijk instrumentenpaneel met een lcd-scherm van 7 duim zorgt voor een hoge zichtbaarheid en staat de bestuurder bij door de weergave van de spoorassistent, de achterklepverklikker en de richtingaanwijzingen van de navigatie.
Andere functies zijn onder meer Auto Closing (automatische deurvergrendeling als de sleutel verder van de auto verwijderd is), Easy Access (de positie van de bestuurderszetel wordt automatisch aangepast wanneer de deur wordt geopend), volledig geautomatiseerde airco met twee zones en fijnstoffilters voor de drie zitrijen, een 220/115 V-omvormer in de laadruimte en een ‘slimme’ elektronische achterklep voor extra gemak bij het in- en uitladen van de koffer. De achterklep wordt automatisch geopend wanneer u de sleutel naast de auto langer dan drie seconden vasthoudt.
Er zijn camera’s voor- en achteraan, en het nieuwste aanbod van elektronische veiligheidshulpmiddelen omvat ‘Around view’ in 3D.
■ UITRUSTING
Mechanisch
- 2.2 e-XDi 220 met dieselmotor (Euro 6)
- Manuele zesversnellingsbak met schakelindicator
- Zeventrapsautomaat met duimschakelaar op versnellingspookknop
- Tijdens het rijden inschakelbare vierwielaandrijving
- ‘Double Wishbone’-voorwielophanging met schroefveren
- Vijfpuntsachterwielophanging met schroefveren
- Impactabsorberende tienpuntsophanging achteraan (verkrijgbaar met automaat)
- Geventileerde schijfremmen voor- en achteraan
- Elektronische parkeerrem
- Brandstoftank 70 liter
- Steun voor trekhaak
- < >Hydraulische stuurbekrachtiging
- Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
- Met leder bekleed stuurwiel met zilverkleurige en hoogglanzend zwarte accenten
- Manueel in de hoogte en diepte verstelbare stuurkolom
- Stuurkolom – Vergrendeling
- Verwarmbare stuurwielbekleding
Stoelen
- In acht richtingen elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- In zes richtingen elektrisch verstelbare passagiersstoel
- In twee delen (60/40) neerklapbare tweede stoelenrij met neerklapbare centrale armsteun
- In twee delen (60/40) neerklapbare derde stoelenrij
- Stoelgeheugen voor drie bestuurders, inclusief standen van stoelen en buitenspiegels opgeslagen in geheugen van de auto
- Automatische ‘easy access’-modus voor bestuurdersstoel
- Verwarmbare stoelen voor- en achteraan
- Geventileerde stoelen vooraan
- Verschuifbare hoofdsteunen vooraan
- Hoogwaardige stoelbekleding in zwart Nappaleder
- Hoogwaardige stoelbekleding in bruin Nappaleder
- Stoelbekleding in thermoplastisch polyurethaan (TPU)
- Vlak geweven stoelbekleding
- Neer- en wegklapbare stoelen op tweede stoelenrij
Exterieur
- Chroomafwerking op het radiatorrooster
- Projectiekoplampen met meerdere modules
- HID-koplampen (High Intensity Discharge) van 25W
- Hoogglanzende beschermplaten onder de voor- en achterbumper
- Buitenspiegels met zijdelingse richtingaanwijzer en grondverlichting
- Geïntegreerde led-mistkoplampen & hoekverlichting
- Led-achterlichtblokken met lichtrail
- Achterspoiler met hoog gemonteerd led-remlicht
- < >Ruitenwissers met ‘aero blade’
- Buitendeurgrepen in koetswerkkleur met verborgen toets
- Zelfreinigende deurdrempels
- Onzichtbare demper
- Modieuze zwarte en zilverkleurige dakrails
- < >Zonnedak met klembeveiliging
- < >< >Houtnerfaccent op centraal dashboard, middenconsole en de deurbekleding
- Zonnekleppen met verlichting en uitschuifbaar zijgedeelte
- Verlicht en vergrendelbaar handschoenkastje
- < >A-stijl met stoffen bekleding
- B-stijl met assistentiegreep
- Roestvrijstalen drempelplaatjes voor de voor- en achterdeuren
- Verlichte drempellijsten
- Lederen versnellingspookknop voor manuele transmissie
- Led-verlichting in het interieur
- Verchroomde deurgrepen in het interieur
- Sfeerverlichting op het instrumentenbord en de deurgreep
- < >17” lichtmetalen velgen met bandenmaat 235/70
- 18″ lichtmetalen wielen met bandenmaat 255/60 (gefacetteerd)
- 20” velgen ‘Sputtering’ met bandenmaat 255/50 (chroomafwerking)
- < >Autonome noodremhulp (AEB)
- Forward Collision Warning (FCW)
- Lane Departure Warning (LDW)
- Grootlichtassistent (HBA)
- Verkeersbordherkenning (TSR)
- Dodehoekdetectie (BSD)
- Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
- Lane Change Assist (LCA)
- Hoogwaardige stalen constructie
- Ultrastijf ‘Quad Frame’ voor meer stevigheid, minder trillingen en geluiden
- Deurbalken voor extra bescherming bij zijdelingse aanrijdingen
- Vierkanaals antiblokkeerremsysteem
- Elektronische stabiliteitsregeling (ESP) met tractiecontrole (TCS),
Afdaalhulp voor hellingen (HDC), actieve koprolbescherming (ARP) en noodremsignaal (ESS)
- Twee airbags bestuurder en voorpassagier
- Zijdelingse airbags voor de voorste en achterste inzittenden
- Gordijnairbags voor de voorste en achterste inzittenden
- Knieairbag voor bestuurder
- Veiligheidsgordels met krachtbegrenzers en voorspanners vooraan met vergrendelingstong (CLT)
- Veiligheidsgordels met krachtbegrenzers en voorspanners (buitenste plaatsen/centrale driepuntsgordels)
- Aan/uit-schakelaar voor voorste passagiersairbag
- Gordelwaarschuwing voor bestuurder en voorpassagier
- Verankering voor kinderstoel
- Manuele hoogteregeling voor gordel op B-stijl
- < >Snelheidsgevoelige deurvergrendeling
- Bandenspanningscontrole (TPMS)
- Zichtbaar VIN-nummer
Gebruiksgemak
- Elektronische snelheidsregelaar
- Ijsbestrijder voor ruitenwissers
- Elektrochromatische binnenspiegel
- Automatische hoogteregeling koplampen
- Achterruitenwisser met intervalfunctie
- Automatische koplampregeling en ruitenwissers met regensensor vooraan
- Zonwerende en geluiddempende voorruit
- Elektrisch verstelbare, inklapbare en verwarmbare buitenspiegels
- Getinte zijruiten vooraan
- Privacyglas (achterzijruiten en achterklepruit)
- Ruiten met klembeveiliging
- Richtingaanwijzer met tiptoetsbediening (3x knipperen)
- Sleutelloze toegang met afstandsbediening en vouwsleutel
- Verlicht contactslot
- Supervision-instrumentenbord met boordcomputer met 7” TFT-LCD-kleurenscherm
- Supervision-instrumentenbord met boordcomputer met monochroom 3,5” TFT-LCD-scherm
- Bagageafdekking, veiligheidsnet en boodschappenhaak in de bagageruimte (vijfzitter)
- Variabel bagagerek
- < >Standaard 8” smart audio met parkeercamera
- 9,2” HD-scherm voor navigatie en achteruitrijcamera
- Driedimensionaal Around View Monitor-systeem (AVM)
- Zes luidsprekers
- USB- en AUX-aansluiting
- Bluetooth-aansluiting voor mobiele telefoon en audiostreaming
- Audiobedieningstoetsen op het stuur
- Autoconnectiviteit (Apple CarPlay & Google Android Auto)
- Intelligente elektrische achterklep
- Parkeersysteem vooraan (4 sensoren) met tweefasige waarschuwing
- Parkeersysteem achteraan (4 sensoren) met driefasige waarschuwing
- Dubbel Smart Key-systeem met ruitregeling en automatische sluitingsfunctie
- 12V-stopcontacten & USB-lader op achterkant van console
- < >Automatische airconditioning (twee zones)
- Manuele airconditioning achterin (zevenzitter)
- Automatische ontwaseming
- < >Cluster ionizer
- Ventilatieroosters op achterkant van middenconsole
- Verwarming met PTC (Positieve TemperatuursCoëfficiënt)
* Bovenstaande uitrusting is gebaseerd op de Europese specificaties.
■ TECHNISCHE SPECIFICATIES
Motor | 2.2 diesel (5 plaatsen) | 2.2 diesel (7 plaatsen) | |||||||||
Aangedreven wielen | 2WD | Inschakelbare 4WD | 2WD | Inschakelbare 4WD | |||||||
Transmissie | 6 Man. | 7 Aut. | 6 Man. | 7 Aut. | 6 Man. | 7 Aut. | 6 Man. | 7 Aut. | |||
Uitstoot | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | |||||||
Buitenafmetingen | Totale lengte | mm | 4.850 | ||||||||
Totale breedte | mm | 1.960 | |||||||||
Totale hoogte | mm | 1.825 (met imperiaal) | |||||||||
Wielbasis | mm | 2.865 | |||||||||
Spoorbreedte | Vooraan | mm | 1.640 | ||||||||
Achteraan | mm | 1.640 | |||||||||
Overhang | Vooraan | mm | 895 | ||||||||
Achteraan | mm | 1.090 | |||||||||
Minimale bodemvrijheid | mm | 224 (met IRS) / 203 (met vijfarmige achterwielophanging) | |||||||||
Minimale draaistraal | m | 5,5 | |||||||||
Gewicht | Maximum toegelaten massa | kg | 2.750 | 2.860 | 2.850 | 2.960 | |||||
Rijklaar gewicht | kg | 1.995
2.065 |
2.005
2.106 |
2.095
2.165 |
2.105
2.206 |
2.020
2.092 |
2.030
2.133 |
2.120
2.192 |
2.130
2.233 |
||
Maximaal sleep-gewicht | Geremd | kg | 2.700 | 2.700 | 2.700 | 3.000 | 2.700 | 2.700 | 2.700 | 3.000 | |
Ongeremd | kg | 750 | |||||||||
Motor | Brandstof | – | Diesel | ||||||||
Brandstoftank | ℓ | 70 | |||||||||
Volume | cm³ | 2.157 | |||||||||
Boring x slag | mm | 86,2 X 92,4 | |||||||||
Compressieverhouding | – | 15,5:1 | |||||||||
Aantal cilinders | – | 4 in lijn | |||||||||
Prestaties | Max. vermogen | kW/t/min | 133,1 /4.000 | ||||||||
pk/t/min | 181/4.000 | ||||||||||
Max. koppel | Nm/t/min | 400 / 1.400~2.800 | 420 / 1.600~2.600 | 400 / 1.400~2.800 | 420 / 1.600~2.600 | 400 / 1.400~2.800 | 420 / 1.600~2.600 | 400 / 1.400~2.800 | 420 / 1.600~2.600 | ||
(kg.m / t/min) | 40,7 / 1.400~2.800 | 42,8 / 1.600~2.600 | 40,7 / 1.400~2.800 | 42,8 / 1.600~2.600 | 40,7 / 1.400~2.800 | 42,8 / 1.600~2.600 | 40,7 / 1.400~2.800 | 42,8 / 1.600~2.600 | |||
Topsnelheid | km/u | 185 | 185 | ||||||||
Brandstofverbruik | Binnen bebouwde kom | ℓ/100 km | 9,6 | 10,1 | 9,8 | 10,2 | 9,8 | 10,1 | 10,0 | 10,4 | |
Buiten de stad | ℓ/100 km | 6,4 | 6,8 | 6,6 | 6,9 | 6,5 | 6,8 | 6,7 | 7,0 | ||
Gemengde cyclus | ℓ/100 km | 7,6 | 8,0 | 7,8 | 8,1 | 7,7 | 8,0 | 7,9 | 8,3 | ||
CO2 (gemengde cyclus) | g/km | 199 | 211 | 204 | 213 | 203 | 211 | 208 | 218 |
* Het verbruik kan variëren naargelang van de rijomstandigheden en de rijstijl van de b