BMW Belux stelt voor: de BMW M League

M, de krachtigste letter ter wereld.

Nadat BMW Belux in 2012 Club7 introduceerde voor eigenaars van een BMW 6 Reeks, BMW 7 Reeks of BMW i8, wordt nu de BMW M League aan het grote publiek voorgesteld. Het doel is om eigenaars van BMW M wagens samen te brengen en hen een plaats te geven waar ze georganiseerde evenementen in het BMW M thema kunnen ontdekken. De krachtigste letter, M, wordt gegeven aan de sportiefste BMW’s: BMW M2, M3, M4, M5, M6, X5 M en X6 M.

 

De geschiedenis van BMW M GmbH is nauw verbonden met de competitiegeschiedenis van BMW. Nadat de bekende BMW M kleuren voor het eerst verschenen in 1972 op de BMW 2002 Turbo volgde in 1978 de start van BMW M. Datzelfde jaar lanceerde BMW de uitzonderlijke BMW M1. De BMW M535i volgde nadien in 1980 alvorens de eerste BMW M5 verscheen. Die werd opgevolgd door de legendarische BMW M3, een racewagen aangepast aan de weg. Het BMW M Gamma is sindsdien alleen maar gegroeid, maar de essentie blijft hetzelfde. Tot eind 2016 zijn er wereldwijd niet minder dan 37.500 BMW M’s verkocht. In België en Luxemburg is de stijging ook zeer groot met 553 verkochte BMW M’s in 2016, dat is vijf keer meer dan in 2010. Hierbij moeten we ook nog de BMW M Performance modellen rekenen. Hieronder vinden we onder andere de nieuwe BMW M550i terug die onlangs gelanceerd werd om het aanbod te vervolledigen en uiteraard de sensationele BMW M760Li xDrive, uitgerust met een V12-motor.

 

BMW M League.

Het doel van de BMW M League is om alle eigenaars van deze uiterst sportieve BMW M wagens hun merk zo intensief mogelijk te laten beleven. Alle nieuwe BMW M eigenaars worden automatisch lid van de BMW M League net als de klanten die minder dan drie jaar geleden een nieuwe wagen aankochten. Het lidmaatschap van de BMW M League is vijf jaar geldig. Verschillende voordelen zullen worden aangeboden aan de leden. Het gaat bijvoorbeeld om de deelname aan evenementen met hun eigen wagen of om het BMW M Gamma op het circuit te ontdekken. Maar ook over het bijwonen van DTM races (en zo te supporteren voor de Belgische piloot Maxime Martin die rijdt met een BMW M4 DTM, op punt gezet door het RBM Team uit Mechelen) of om een race van de MotoGP te ontdekken, waar BMW M partner van is. De leden van de BMW M League zullen ook worden uitgenodigd om een kijkje te nemen achter de schermen bij de BMW teams die in de BMW M6 GT3 te zien zullen zijn in de volgende 24 uur van Spa-Francorchamps. Cultuur is echter ook niet te vergeten in de BMW M League, de leden zullen een aanbod krijgen van verschillende concerten en evenementen.

 

Feestelijke lancering.

De BMW M League werd op 23 mei spectaculair gelanceerd onder leiding van Dr. Peter Henrich, President & CEO van BMW Group Belux, BMW M Marketing Directeur Lothar Schupet en niet minder dan 500 genodigden.

 

“Het succes van Club7 was voor ons de aanleiding om voor onze BMW M klanten een soort gelijk initiatief op te starten. Met de BMW M League bieden we eigenaars van BMW M wagens de kans om zich op verschillende locaties van hun sportiefste kant te laten zien. We stellen hen daarnaast ook activiteiten voor die in de lijn liggen van BMW M”, aldus Peter Henrich.

 

Lother Schupet duidt dan weer op het belang van de twee markten: “België en Luxemburg zijn twee belangrijke markten voor BMW M. Het vergrootte gamma staat ons zonder twijfel toe om een nog groter publiek van sportwagenliefhebbers te bereiken.”

 

Het BMW M gamma werd onlangs uitgebreid met twee exclusieve BMW M modellen voorbehouden voor de Belgische en Luxemburgse markt: de BMW M3 en BMW M4 AVUS en TELESTO.

by @Philippe Wuyts Photography

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait