Nieuwe Opel Crossland X: stijlvol in de stad met coole SUV-look

  • X-treem cool: gloednieuw crossovermodel in sterk groeiend CUV/SUV-segment
  • Nieuwe X-familie: Opel Crossland X voegt zich bij bestseller Opel Mokka X
  • X-tra casual: hoge zitpositie, ruim interieur en doorgedreven flexibiliteit
  • Technologie met X-factor: Opel OnStar, infotainment van topniveau en tal van rijhulpsystemen
  • X-act overzicht: head-up display, achteruitrijcamera van 180º en AFL-ledkoplampen

 

 

Strak en compact aan de buitenkant, erg ruim en veelzijdig aan de binnenkant, met trendy tweekleurige lak en een coole SUV-look: dat is de gloednieuwe Opel Crossland X in kort bestek. Dit veelzijdige stedelijke crossovermodel (CUV, Crossover Utility Vehicle) is de tweede telg in de Opel X-familie in het B-segment, waar hij zich bij de sportieve bestseller Mokka X voegt. De grotere Grandland X wordt later dit jaar gelanceerd in de compacte klasse (C-segment). Zo geeft Opel de aftrap voor het productoffensief ‘7 in 17’, waarmee zeven nieuwe modellen zullen worden gelanceerd in 2017, met twee X-nieuwkomers die het beste uit verschillende werelden samenbrengen: auto’s met het stoere design en de voordelen van een SUV en met eigenschappen die een stedelijke levensstijl aangenamer maken. Het zijn Opel-modellen die dat ‘X-tra’ iets aanbieden. De Opel Crossland X maakt op 1 februari zijn debuut in Berlijn.

 

In vergelijking met de Opel Mokka X – die leverbaar is met optionele vierwielaandrijving voor occasionele offroadtrips – is de nieuwe Opel Crossland X met zijn strakke buitenafmetingen eerder voorbestemd voor de stad. Toch doet hij het ook uitstekend voor grote inkopen bij de bioboer of een vakantiereis naar Toscane. Met 4,21 meter is de nieuwe Crossland X 16 centimeter korter dan de Astra, terwijl hij 10 centimeter hoger is. Zo genieten de inzittenden van de hogere zitpositie en een bijhorend uitstekend overzicht. Klanten die op zoek zijn naar een nog betere ervaring, kunnen kiezen voor het optionele glazen panoramische dak, dat extra ruimtegevoel geeft.

Verder biedt de nieuwkomer uitstekende innovaties die de dagelijkse ritten veiliger, comfortabeler en gemakkelijker maken. Adaptieve verlichting vooraan (AFL) met full‑ledkoplampen, head-up display en de panoramische achteruitrijcamera van 180º, of de geavanceerde parkeerassistent (Advanced Park Assist), de vooraanrijdingsassistent (Forward Collision Alert) met voetgangersdetectie en automatische noodrem (Automatic Emergency Braking)[1], het systeem dat slaperige bestuurders waarschuwt (Driver Drowsiness System), de rijstrookassistent (Lane Keep Assist), de verkeersbordassistent (Speed Sign Recognition) en de dodehoekwaarschuwing (Side Blind Spot Alert) zijn daar maar enkele voorbeelden van.

 

De nieuwe Crossland X is tevens uitgerust met de kenmerkende uitstekende connectiviteit van Opel dankzij Opel OnStar en de IntelliLink-infotainmentsystemen met een tot acht inch groot kleurenaanraakscherm. Deze systemen zijn compatibel met Apple CarPlay en Android Auto.

 

Zowel de bestuurder als de passagier vooraan kunnen profiteren van de bekroonde ergonomische zetels met AGR-label (Aktion Gesunder Rücken – Actie Gezonde Rug). Opel is de enige fabrikant die dergelijk comfort aanbiedt in dit segment (zowel in de Crossland X als in de Mokka X). Ook de kofferruimte van 410 liter – zonder de achterzetels neer te klappen – is uniek in deze klasse. De passagiers achterin kunnen hun zitpositie aanpassen door hun zetel 150 millimeter naar achter of naar voor te schuiven, voor meer beenruimte of juist meer laadruimte. Dat maakt de Crossland X nog veelzijdiger.

 

“De vraag naar kleine SUV’s en crossovermodellen die geschikt zijn voor het stadsverkeer, groeit aanzienlijk. De Crossland X combineert een cool, SUV-geïnspireerd design met uitstekende connectiviteit en hoog gebruiksgemak. Daarmee is hij een tweede sterke mededinger in deze voertuigklasse, naast onze sportieve Mokka X”, zegt Opel CEO Dr. Karl-Thomas Neumann. “Onze wendbare Crossland X levert rijplezier en straalt een stedelijke levensstijl uit, waardoor hij perfect is voor zowel de stad als voor uitstapjes naar meer landelijk gebied.”

 

[1] Werkt automatisch bij snelheden boven 5 km/u en onder 85 km/u. Van 5 tot 30 km/u is de vertraging om de impactsnelheid van de botsing te verminderen 0,9 g. Van 30 tot 85 km/u verlaagt het systeem de snelheid met maximaal 22 km/u. Voorbij deze grenswaarde dient de bestuurder zelf te remmen om de snelheid nog verder te verlagen.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait